• Σχόλιο του χρήστη 'sofia' | 29 Νοεμβρίου 2009, 10:22

    Κυρία Διαμαντοπούλου Ψάχνω χρόνια τώρα και παλεύω να βρω την καλύτερη δυνατή λύση για την Παιδεία. Τουλάχιστον όσον αφορά τους καθηγητές. Γιατί η Παιδεία δεν αφορά μόνο τους δασκάλους. Αφορά πρωτίστως τους γονείς ! Έπειτα το σχολείο, το Υπουργείο, ολόκληρη την πυραμίδα αυτού του συστήματος από τη βάση προς την κορυφή και από την κορυφή προς τη βάση. Την αγωνία αυτή την έζησα και τη ζω ακόμη πρώτ’απ’όλα σαν μάνα αφού η κόρη μου είναι ακόμη τριτοετής φοιτήτρια. Εργάστηκα 19, 20 χρόνια στην ιδιωτική εκπαίδευση , μ’άλλα λόγια στη λεγόμενη «παραπαιδεία» , μιας και η ειδικότητα μας δυστυχώς υπήρχε μεν στο Πανεπιστήμιο αλλά δεν υπήρχε σε καμία άλλη βαθμίδα της Δημόσιας εκπαίδευσης . Δυστυχώς, πάνω απ’όλα για τους μαθητές που δεν είχαν την ευκαιρία να επιλέξουν ανάμεσα σε περισσότερες ξένες γλώσσες μέσα στο ίδιο τους το σχολείο. Από το 2005 εργάζομαι σε Δημόσια σχολεία της Κύπρου. Στην Ελλάδα το λέμε ΑΣΕΠ, στην Κύπρο ΠΡΟΫΠΗΡΕΣΙΑΚΗ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ , σε άλλες χώρες δεν ξέρω πως. Εκείνο που ξέρω καλά είναι το πόσο ανούσιος είναι αυτός ο επαναλαμβανόμενος βομβαρδισμός θεωριών και δοκιμασιών ! Είμαι βέβαιη πως όλοι μας το γνωστικό αντικείμενο το κατέχουμε πολύ καλά ούτως ώστε να μπορούμε να διδάξουμε σε ένα επίπεδο μέχρι την Τρίτη Λυκείου όπου και καλούμαστε να το κάνουμε. Κανείς δε μας χάρισε μια θέση φοιτητή στο Πανεπιστήμιο, και κανείς δε μας χάρισε ένα πτυχίο. Όλοι μας διαβάσαμε νυχθημερόν για να το αποκτήσουμε. Από κει κι’ ύστερα όσον αφορά τα Παιδαγωγικά και τις Διδακτικές , ειδικές και γενικές , που και αυτά τα είχαμε διδαχθεί στο Πανεπιστήμιο…,τις τόσες θεωρίες επί των θεωριών : Κανένας Piaget , Bloom , Vygotsky και τόσοι άλλοι δε θα μας κάνουν καλύτερους εκπαιδευτικούς αν δεν έχουμε το χάρισμα να μπορούμε να εκτελούμε αυτό το Λειτούργημα ! Αν δεν έχουμε αίσθημα ευθύνης , ένστικτο δικαίου , ηθικές αξίες , αντίληψη , καλό χαρακτήρα , θέληση , δύναμη , κουράγιο , όρεξη για δουλειά , Αγάπη γι’αυτό που κάνουμε , και προπαντός ΑΓΑΠΗ ΓΙΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ !!! Σε κάποιους θα φανεί ρομαντικό , αλλά δεν υπάρχει μεγαλύτερη ανταμοιβή από τη χαρά που εισπράττω όταν καταφέρνω να μαθαίνω στα παιδιά όσα γράμματα μπορώ παραπάνω , αλλά κυρίως , όταν προσπαθώ να βοηθήσω και’γω όσο μπορώ να βγάλουμε κατά το δυνατόν καλύτερους , ενάρετους, και ολοκληρωμένους ανθρώπους στην κοινωνία. Έστω και ένα παιδί παραπάνω να σώσουμε , κέρδος θά’χουμε αφού τα παιδιά είναι το μέλλον , τα παιδιά είν’η ζωή !!! Πως όμως θα το φτιάξουν αυτό το μέλλον αν εμείς δεν τα στηρίξουμε ; Με ότι εμπεριέχει αυτό . Και εμπεριέχει πολλά…. ! Εκτός από τις γνώσεις , ας καταθέσουμε την όποια σοφία αποκτήσαμε από την εμπειρία της ζωής κι’αυτά ξέρουν καλύτερα να αποφασίζουν και να επιλέγουν . Τα παιδιά ξέρουν…..Σε κάθε κτύπημα του κουδουνιού όταν βγαίνω από την τάξη βγαίνω και γω λίγο καλύτερη δασκάλα , λίγο καλύτερος άνθρωπος. Τους μαθαίνω και μου μαθαίνουν . Διδάσκω , αλλά και διδάσκομαι . Τα σέβομαι , αλλά και με σέβονται . Τα αγαπώ αλλά και με αγαπούν . Κι’αυτό βέβαια δε γίνεται έτσι με τη μία , ούτε από τη μια στιγμή στην άλλη .Αυτό θέλει πολύ δουλειά, πολύ κόπο και πόνο. Και δεν είναι λίγες οι φορές εκείνες που έχουμε συγκρούσεις , διαφωνίες και πικρίες , που όμως στο τέλος πάντα κάτι καλό βγαίνει μες απ’αυτές. Πράγματα που μόνο ένας μάχιμος εκπαιδευτικός μπορεί να ξέρει. Γιατί όποιος είν’ έξω απ’το χορό , πολλά τραγούδια λέει ….. Ποτέ , ποτέ δε θα τους προσφέρετε καλύτερους καθηγητές μέσα από έναν στείρο διαγωνισμό ΑΣΕΠ ! Απλώς αυτό θα σας βγάλει εσάς από τον π ο ν ο κ έ φ α λ ο του π ρ ο β λ η μ α τ ι σ μ ο ύ και όχι τελικά των παραθύρων ! Εξάλλου όλοι γνωρίζουν πως κι’ ο ΑΣΕΠ έχει παράθυρα και πως σ’αυτή τη χώρα μπάζει τελικά από παντού ! Γι’ αυτό επειδή πιστεύω, και θέλω να πιστεύω πως έχετε καλές και αγαθές προθέσεις , προσέξτε , κοντά στο ξερό μην κάψετε και το χλωρό ! Υπάρχω και γω που μπήκα στο σχολείο με μια μόνο απλή αίτηση σε έναν τόπο άγνωστη τότε μεταξύ αγνώστων , αλλά ευτυχώς ήτανε για καλό . Τόσο για μένα, όσο και για τα παιδιά μου ! Και φυσικά δεν ήμουν , ούτε είμαι η μόνη . Είμαστε πάρα πολλοί , εντός και εκτός συνόρων . Θα ήθελα να σας περιγράψω τα χίλια , μύρια όσα , εκπαιδευτικά συστήματα έζησα , αλλά θα σας κουράσω. Δείτε όμως εσείς τι συνέβη ανάμεσα σε 1969,’70 και 1983 , ’84 ! Ώρες , ώρες νομίζω πως όλα αυτά έγιναν για να δίνω εγώ όλο και περισσότερες εξετάσεις ! Τόσο της χούντας , όσο και της μεταπολίτευσης που λέει και το τραγούδι , κ α η μ έ ν η γ ε ν ι ά …. Πέρυσι στα 45 μου εδώ στη μαρτυρική Κύπρο πάλι διάβαζα , πάλι έδινα εξετάσεις , πάλι σχέδια μαθήματος , παρακολουθήσεις εγώ στο πανεπιστήμιο και οι πανεπιστημιακοί στη τάξη μου , με ρυθμούς εξουθενωτικούς αφού παράλληλα έπρεπε να δουλεύω και στο σχολείο .Και πάλι καλά να λέμε. Ευτυχώς εδώ οι καθηγητές έχουν αυτή την ευκαιρία και ας είναι εξουθενωτικό . Τουλάχιστον μπορούν και βγάζουν παράλληλα το ψωμί τους . Στην Ελλάδα αν δεν έχεις κάποιον να σε θρέφει για να μπορέσεις να διαβάσεις για τον ΑΣΕΠ , κάηκες ! Αν έχεις μάλιστα εσύ παιδιά να θρέψεις ; Ζεματίστηκες !!! Να καταργηθεί το 40% ; Αυτό που τόσα χρόνια επανδρώνει τα σχολεία ; Αυτό που δίνει καθημερινά τη μάχη στην πράξη και όχι στη θεωρεία ; Οι άνθρωποι που χρόνια μάτωσαν στα έδρανα και τα θρανία να πάνε στα σπίτια τους ; Το φτηνοπληρωμένο εργατικό δυναμικό που εξυπηρετούσε τόσο τον προϋπολογισμό σας και πάσχιζε πλάι σε γονείς και μαθητές ; Ε, θα είναι λοιπόν το Υπουργείο Παιδείας η μοναδική επιχείρηση στον κόσμο όπου η εμπειρία προσμετράτε αρνητικά αντί θετικά ! Οποία καινοτομία… Ψάχνω τόσα χρόνια να βρω μια λύση ….. Ε, λοιπόν χθες το βράδυ μου ήρθε μια αναλαμπή ! Βάλτε βιντεοκάμερες μέσα στις τάξεις . Σε όλες ! Και στα γραφεία των Διευθυντών ! Και στους συλλόγους των καθηγητών ! Καθημερινά και όχι αποσπασματικά ! Από την πρώτη ημέρα των μαθημάτων έως την τελευταία ! Μέσα στα τόσο διαφορετικά σχολεία , τους τόσο διαφορετικούς Διευθυντές, τα τόσο διαφορετικά τμήματα , τους τόσο διαφορετικούς καθηγητές, τα τόσο διαφορετικά παιδιά ! Παντού τα πάντα . Παντού το καλό και το κακό αντάμα . Όμως παντού και ένας συνεχής αγώνας ! Πολλές φορές ακόμη και μια μάνα κουράζεται με το παιδί της . Όμως αντέχει ! Θα δείτε λοιπόν πόσο ένας εκπαιδευτικός με 250 μαθητές πρέπει συνεχώς να προσπαθεί και να αντέχει ! Βάλτε λοιπόν βιντεοκάμερες , μόνο που μετά αν θέλετε το καλό των σχολείων και των παιδιών θα πρέπει εσείς να πάτε και να παρακαλέσετε πολλούς να παραμείνουν στο Δημόσιο σχολείο ! Μακάρι αυτή η Διαβούλευση να είναι ΑΛΗΘΙΝΗ και ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΗ ! Πολύ φοβάμαι όμως πως και πάλι θα χαθεί η αλήθεια και η ουσία αφού απλώς θα μετρήσετε τα « κουκιά » , τις ψήφους ! Δυστυχώς ήδη έχω πληροφορηθεί πως τεχνολογικά ο καθένας μπορεί να γράφει και να ξαναγράφει με διαφορετικό όνομα κάθε φορά. Μπορεί να ψηφίζει και να ξαναψηφίζει + ή - εκατοντάδες όσες φορές ! Όχι απλώς Διαβλητό , γελοίο ! Κάτι σαν τα reality show ένα πράγμα ….. Άρα η στατιστική σας, κινδυνεύει μοιραία να αποβεί « κάλπικη » ! Διαβάστε λοιπόν τα λόγια και μη μείνετε στα « κουκιά » …. Βάλτε το χέρι στην καρδιά αποφασίστε . Πολύ βαρύ το έργο σας !!! Αν εγώ τρέμω τόσο σε ένα επιλεγόμενο μάθημα όταν καλούμαι να αποφασίσω για το βαθμό των παιδιών, και όντως τρέμω μην τύχει και αδικήσω κανένα , φαντάζομαι εσείς πόσο πρέπει να τρέμετε που πρέπει να αποφασίσετε με γνώμονα το Δίκιο και το Σωστό για τις τύχες τόσου κόσμου ! Είθε ο Θεός να σας δώσει φώτιση ! Είθε στα λόγια των Ανθρώπων να ξεχωρίσουν , η αλήθεια και το ψέμα , το λογικό και το παράλογο, το σωστό και το λάθος , το δίκιο και το άδικο , και να μην παραπεταχτούν σε κανένα κάδο του Υπουργείου Παιδείας ! Μακάρι να ήμασταν στην Αρχαία Αθήνα , ν’ ανοίγαμε Δημόσιο Διάλογο , να λέει ο καθένας την άποψη του ανοιχτά, ελεύθερα , με όνομα και πρόσωπο , και κανένας να μη μπορεί να κρυφτεί πίσω από το δάκτυλο του ούτε να κάνει τεχνάσματα . Να ψηφίζαμε με ανάταση του χεριού , όπως εσείς μερικές φορές μέσα στη Βουλή . Όμως εμείς είμαστε ο σημερινός λαός που τέτοιες ευκαιρίες δεν έχει . Μόνο που … , ΦΩΝΗ ΛΑΟΥ , ΟΡΓΗ ΘΕΟΥ !!! Ειλικρινά , Καλή Επιτυχία στο έργο σας , ότι είναι να γίνει ας γίνει για καλό !!!!!!!!!!!