Αρ.2 παραγ. β) ν.4048/2012 (ΦΕΚ 34/τΑ΄/-23-02-2014) «τη βελτίωση και αξιοποίηση των δυνατοτήτων και δεξιοτήτων τους, ώστε να καταστεί δυνατή η ένταξη ή η επανένταξη τους στο γενικό σχολείο, όπου και όταν αυτό είναι δυνατόν»
Αρ.3. ν.4048/2012 (ΦΕΚ 34/τΑ΄/-23-02-2014) «Στις Σχολικές μονάδες Ειδικής Εκπαίδευσης (ΣΜΕΑΕ) και κατά τη συνεκπαίδευση στα γενικά σχολεία, εφαρμόζονται ειδικά εκπαιδευτικά προγράμματα, ανάλογα με τις αναπηρίες και τις ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών..»
Από το παραπάνω καθίσταται σαφές ότι σκοπός είναι όπου είναι δυνατόν η ένταξη του παιδιού στο γενικό σχολείο. Και ότι κατά τη συνεκπαίδευση στα γενικά σχολεία, εφαρμόζονται ειδικά εκπαιδευτικά προγράμματα. Συμπερασματικά προσαρμόζεται το αντικείμενο διδασκαλίας του γενικού σχολείου όπου και όποτε αυτό είναι δυνατό με διαφορετικό τρόπο εκμάθησης. Αυτό προϋποθέτει να γνωρίζει ο εκπαιδευτής πρώτα από όλα και πάνω από όλα το αντικείμενο διδασκαλίας στο γενικό - τυπικό πληθυσμό για να το προσαρμόσει στο μη τυπικό πληθυσμό.
Άρα πως ο εκπαιδευτικός θα εφαρμόσει «ειδικά προγράμματα διδασκαλίας» αν δεν γνωρίζει το αντικείμενο διδασκαλίας;;; { Πως αξιολογείται κανείς αν έχει το δικαίωμα να διδάξει το χ αντικείμενο; Να έχει πτυχίο εσωτερικού ή εξωτερικού(αναγνωρισμένο από το ΔΑΟΤΑΠ) που θα είναι ισότιμα (ισάξια μπορεί να μην είναι αλλά οφείλουμε να σεβαστούμε την απόφαση του αρμόδιου τμήματος περί κρίσης των τίτλων).Πως αξιολογείται κανείς αν μπορεί να προσληφθεί και να διδάξει το αντικείμενο; Στην Ελλάδα ισχύει ο γραπτός διαγωνισμός του ΑΣΕΠ που κρίνει αξιοκρατικά και αμερόληπτα τις γνώσεις των υποψηφίων εκπαιδευτικών. Καλώς ή κακώς θα πρέπει να το σεβαστούμε αλλά και να του αποδώσουμε και το κύρος που ο νόμος του προσδίδει.} Δηλαδή, θα διδάξει ο γυμναστής μια «άλλη» καλαθόσφαιρα ή πετόσφαιρα στα ειδικά παιδιά;; ο μαθηματικός θα διδάξει ένα άλλο δεκαδικό σύστημα αρίθμησης στα ειδικά παιδιά;;; Αν ΝΑΙ τότε πώς θα γίνει η ένταξη τους στο γενικό σχολείο όποτε και όπου αυτή είναι εφικτή; Τελικά τι είναι η ειδική αγωγή;;; η διδασκαλία ενός άλλου διδακτικού αντικειμένου διαφορετικού της γενικής αγωγής;; Η του ίδιου αντικειμένου με διαφορετικό τρόπο ανάλογα με τις ανάγκες του κάθε μαθητή που φοιτά σε ένα ειδικό σχολείο;
Αξιότιμε Υπουργέ,
Έχετε στην διάθεσή σας εκπαιδευτικούς που κρίθηκαν από τους διαγωνισμούς του ΑΣΕΠ ότι έχουν γνώση του αντικειμένου τους παράλληλα μερικοί από αυτούς τους εκπαιδευτικούς τυγχάνει να διαθέτουν μεταπτυχιακό ή διδακτορικό στο αντικείμενο της ειδικής αγωγής. Δηλαδή κρίθηκαν ότι γνωρίζουν το αντικείμενο από το ΑΣΕΠ αλλά και ότι μπορεί να τροποποιήσουν εξατομικευμένα αυτό, σύμφωνα με τις ανάγκες ενός μη τυπικού μαθητή λαμβάνοντας έναν μεταπτυχιακό ή διδακτορικό τίτλο. Ο συνυπολογισμός προσόντων δεν είναι κατά ανάγκη κακώς.
Αναλογιστείτε ότι ένας Μαθηματικός λόγου χάριν, μαθηματικά θα διδάξει και το ειδικό σχολείο και στο γενικό. Αδιαμφισβήτητα τα μαθηματικά θα πρέπει να τα γνωρίζει είναι ίδια και στην μία περίπτωση και στην άλλη. Απλά ο ΤΡΟΠΟΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ διαφέρει.
Ουσιαστικά έχετε δυο κουβάδες στον Α είναι αυτοί που έχουν επιτυχία ΑΣΕΠ και μεταπτυχιακό ή/και διδακτορικό τίτλο ειδίκευσης στην ειδική αγωγή, στο Β αυτοί που έχουν μόνο μεταπτυχιακό ή/και διδακτορικό τίτλο ειδίκευσης στην ειδική αγωγή. Και το σύστημα αντιφάσκει δεν πριμοδοτεί καθόλου αυτούς που έχουν επιτυχία ΑΣΕΠ και είναι το ίδιο σύστημα μου θέσπισε τον ΑΣΕΠ!!!! Και να ήταν ή μόνη αντίφαση το ίδιο το σύστημα τοποθετεί από την άλλη την προϋπηρεσία ως κριτήριο ειδίκευσης, δηλαδή με λόγια μας λέτε ότι για παράδειγμα θα πρέπει να μοριοδοτήσω την προϋπηρεσία ενός απόφοιτου ιατρικής που δούλευε χρόνια σε μία παθολογική κλινική χωρίς να έχει τον τίτλο ειδίκευσης του παθολόγου…. είναι ποτέ δυνατόν;;;; Γνωρίζετε καλύτερα από εμένα ότι κάτι τέτοιο δεν είναι ποτέ δυνατό να συμβεί αφού δεν του δίνεται η δυνατότητα να συμμετέχει καν στην όποια προκήρυξη. Και ορθώς δεν του δίνεται η δυνατότητα αφού σε καμία περίπτωση η προϋπηρεσία στο οποιοδήποτε αντικείμενο δεν ισοδυναμεί με τον τίτλο ειδίκευσης. Στο Παιδείας τα πράγματα φαίνεται όμως ότι είναι διαφορετικά και θα συνεχίσουν να είναι….
Αρ.2 παραγ. β) ν.4048/2012 (ΦΕΚ 34/τΑ΄/-23-02-2014) «τη βελτίωση και αξιοποίηση των δυνατοτήτων και δεξιοτήτων τους, ώστε να καταστεί δυνατή η ένταξη ή η επανένταξη τους στο γενικό σχολείο, όπου και όταν αυτό είναι δυνατόν» Αρ.3. ν.4048/2012 (ΦΕΚ 34/τΑ΄/-23-02-2014) «Στις Σχολικές μονάδες Ειδικής Εκπαίδευσης (ΣΜΕΑΕ) και κατά τη συνεκπαίδευση στα γενικά σχολεία, εφαρμόζονται ειδικά εκπαιδευτικά προγράμματα, ανάλογα με τις αναπηρίες και τις ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών..» Από το παραπάνω καθίσταται σαφές ότι σκοπός είναι όπου είναι δυνατόν η ένταξη του παιδιού στο γενικό σχολείο. Και ότι κατά τη συνεκπαίδευση στα γενικά σχολεία, εφαρμόζονται ειδικά εκπαιδευτικά προγράμματα. Συμπερασματικά προσαρμόζεται το αντικείμενο διδασκαλίας του γενικού σχολείου όπου και όποτε αυτό είναι δυνατό με διαφορετικό τρόπο εκμάθησης. Αυτό προϋποθέτει να γνωρίζει ο εκπαιδευτής πρώτα από όλα και πάνω από όλα το αντικείμενο διδασκαλίας στο γενικό - τυπικό πληθυσμό για να το προσαρμόσει στο μη τυπικό πληθυσμό. Άρα πως ο εκπαιδευτικός θα εφαρμόσει «ειδικά προγράμματα διδασκαλίας» αν δεν γνωρίζει το αντικείμενο διδασκαλίας;;; { Πως αξιολογείται κανείς αν έχει το δικαίωμα να διδάξει το χ αντικείμενο; Να έχει πτυχίο εσωτερικού ή εξωτερικού(αναγνωρισμένο από το ΔΑΟΤΑΠ) που θα είναι ισότιμα (ισάξια μπορεί να μην είναι αλλά οφείλουμε να σεβαστούμε την απόφαση του αρμόδιου τμήματος περί κρίσης των τίτλων).Πως αξιολογείται κανείς αν μπορεί να προσληφθεί και να διδάξει το αντικείμενο; Στην Ελλάδα ισχύει ο γραπτός διαγωνισμός του ΑΣΕΠ που κρίνει αξιοκρατικά και αμερόληπτα τις γνώσεις των υποψηφίων εκπαιδευτικών. Καλώς ή κακώς θα πρέπει να το σεβαστούμε αλλά και να του αποδώσουμε και το κύρος που ο νόμος του προσδίδει.} Δηλαδή, θα διδάξει ο γυμναστής μια «άλλη» καλαθόσφαιρα ή πετόσφαιρα στα ειδικά παιδιά;; ο μαθηματικός θα διδάξει ένα άλλο δεκαδικό σύστημα αρίθμησης στα ειδικά παιδιά;;; Αν ΝΑΙ τότε πώς θα γίνει η ένταξη τους στο γενικό σχολείο όποτε και όπου αυτή είναι εφικτή; Τελικά τι είναι η ειδική αγωγή;;; η διδασκαλία ενός άλλου διδακτικού αντικειμένου διαφορετικού της γενικής αγωγής;; Η του ίδιου αντικειμένου με διαφορετικό τρόπο ανάλογα με τις ανάγκες του κάθε μαθητή που φοιτά σε ένα ειδικό σχολείο; Αξιότιμε Υπουργέ, Έχετε στην διάθεσή σας εκπαιδευτικούς που κρίθηκαν από τους διαγωνισμούς του ΑΣΕΠ ότι έχουν γνώση του αντικειμένου τους παράλληλα μερικοί από αυτούς τους εκπαιδευτικούς τυγχάνει να διαθέτουν μεταπτυχιακό ή διδακτορικό στο αντικείμενο της ειδικής αγωγής. Δηλαδή κρίθηκαν ότι γνωρίζουν το αντικείμενο από το ΑΣΕΠ αλλά και ότι μπορεί να τροποποιήσουν εξατομικευμένα αυτό, σύμφωνα με τις ανάγκες ενός μη τυπικού μαθητή λαμβάνοντας έναν μεταπτυχιακό ή διδακτορικό τίτλο. Ο συνυπολογισμός προσόντων δεν είναι κατά ανάγκη κακώς. Αναλογιστείτε ότι ένας Μαθηματικός λόγου χάριν, μαθηματικά θα διδάξει και το ειδικό σχολείο και στο γενικό. Αδιαμφισβήτητα τα μαθηματικά θα πρέπει να τα γνωρίζει είναι ίδια και στην μία περίπτωση και στην άλλη. Απλά ο ΤΡΟΠΟΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ διαφέρει. Ουσιαστικά έχετε δυο κουβάδες στον Α είναι αυτοί που έχουν επιτυχία ΑΣΕΠ και μεταπτυχιακό ή/και διδακτορικό τίτλο ειδίκευσης στην ειδική αγωγή, στο Β αυτοί που έχουν μόνο μεταπτυχιακό ή/και διδακτορικό τίτλο ειδίκευσης στην ειδική αγωγή. Και το σύστημα αντιφάσκει δεν πριμοδοτεί καθόλου αυτούς που έχουν επιτυχία ΑΣΕΠ και είναι το ίδιο σύστημα μου θέσπισε τον ΑΣΕΠ!!!! Και να ήταν ή μόνη αντίφαση το ίδιο το σύστημα τοποθετεί από την άλλη την προϋπηρεσία ως κριτήριο ειδίκευσης, δηλαδή με λόγια μας λέτε ότι για παράδειγμα θα πρέπει να μοριοδοτήσω την προϋπηρεσία ενός απόφοιτου ιατρικής που δούλευε χρόνια σε μία παθολογική κλινική χωρίς να έχει τον τίτλο ειδίκευσης του παθολόγου…. είναι ποτέ δυνατόν;;;; Γνωρίζετε καλύτερα από εμένα ότι κάτι τέτοιο δεν είναι ποτέ δυνατό να συμβεί αφού δεν του δίνεται η δυνατότητα να συμμετέχει καν στην όποια προκήρυξη. Και ορθώς δεν του δίνεται η δυνατότητα αφού σε καμία περίπτωση η προϋπηρεσία στο οποιοδήποτε αντικείμενο δεν ισοδυναμεί με τον τίτλο ειδίκευσης. Στο Παιδείας τα πράγματα φαίνεται όμως ότι είναι διαφορετικά και θα συνεχίσουν να είναι….