• Σχόλιο του χρήστη 'Νίκος' | 20 Απριλίου 2014, 20:10

    Χαίρετε συνάδελφοι, Παραθέτω κι εγώ την άποψή μου. Ως προς την μοριοδότηση του ΔΙΔΑΚΤΟΡΙΚΟΥ τίτλου σπουδών στην ειδική αγωγή, θεωρώ τα 6 μόρια μια δίκαιη ανταπόδοση για την επιστημονική κατάρτιση του κατόχου του. Βέβαια η διατριβή στην "Σεξουαλική ανάπτυξη των ατόμων με σύνδρομο Williams" (τυχαίο παράδειγμα ο τίτλος), δεν γνωρίζω κατά πόσο θα σχετιζόταν ως διατριβή με την καθημερινή μαθησιακή διαδικασία. Υπάρχουν λοιπόν θέματα συσχέτισης του τίτλου διατριβής με την θέση εργασίας. Άλλωστε, για ποιόν λόγο να μην αξιοποιούνται τέτοιοι άνθρωποι σε πανεπιστημιακά ιδρύματα ή σε ινστιτούτα του υπουργείου παιδείας, όπου είναι πολύ πιθανό να προσφέρουν πολλαπλά; Ακόμη, η κατοχή ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟΥ τίτλου, δεν γνωρίζω εάν είναι δίκαιο να μοριοδοτείται με 3 μόρια. Φαντάζομαι ότι τα προγράμματα σπουδών των εκάστοτε μεταπτυχιακών προγραμμάτων, είτε εσωτερικού ή εξωτερικού, είτε με πληρωμή ή χωρίς, δεν εμβαθύνουν στα ίδια γνωστικά αντικείμενα (αναπηρίες, διδακτική μεθοδολογία, επιστημολογία) ούτε και στον ίδιο βαθμό. Εγείρεται λοιπόν το ερώτημα, πώς μπορεί κανείς να μιλά για δίκαιη και ισότιμη κατάταξη, όταν προσπαθεί να κατατάξει ανθρώπους από διαφορετικά προγράμματα μεταπτυχιακών σπουδών, με διαφορετικό επιστημονικό υπόβαθρο (μιας και σε καμία περίπτωση οι απόφοιτοι του ίδιου μεταπτυχιακού προγράμματος δεν γνωρίζουν τα ίδια πράγματα) και με διαφορετική φιλοσοφία; Στο σημείο αυτό να τονίσω ότι παρακολουθώ το μεταπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών του Πανεπιστημίου Μακεδονίας. Θεωρώ την πρόκριση των ΠΕ71/61 έναντι των ΠΕ70.5/60.5 δίκαιη καθώς τα προγράμματα σπουδών των τμημάτων ειδικής αγωγής είναι διαφορετικά και επικεντρωμένα στην αναπηρία, σε αντίθεση με τα τμήματα δημοτικής εκπαίδευσης. Ακόμη η φιλοσοφία που διακρίνει τους αποφοίτους ειδικής αγωγής είναι σχετική με την αναπηρία, πολύ περισσότερο από τους συναδέλφους της γενικής. Βέβαια αμέτρητοι είναι οι απόφοιτοι ειδικής αγωγής που καταφεύγουν στον "εμπειρισμό" κατά την διδασκαλία (κάτι ασυγχώρητο για την ειδική αγωγή) όπως και ακόμη περισσότεροι οι συνάδελφοι της γενικής αγωγής, οι οποίοι συνεχίζοντας την παράδοση των προκατόχων τους, συνεχίζουν την εμπειρική διδασκαλία χωρίς να στηρίζουν τη διδασκαλία τους σε ερευνητικά δεδομένα. Εν κατακλείδι, κύριοι συνάδελφοι της γενικής αγωγής, δεν θα ήταν δίκαιο να κατατάσσονταν με μεταπτυχιακά ή προϋπηρεσία οι εκπαιδευτικοί της ειδικής αγωγής στους πίνακες της γενικής αγωγής. Ειδικότερα για κάποια σχόλια σχετικά με το τμήμα της Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, προτείνω σε όσους αμφισβητούν την επιστημονική κατάρτιση των αποφοίτων του, να ανατρέξουν στον σύνδεσμο που ακολουθεί ώστε να ενημερωθούν για το περιεχόμενο του προγράμματος σπουδών. http://www.uom.gr/modules.php?op=modload&name=Mathimata&file=index&tmima=7&categorymenu=2