Αρχική Υπηρεσιακές Μεταβολές του Εκπαιδευτικού Προσωπικού - Κρίση και την Επιλογή των Στελεχών της ΕκπαίδευσηςΒ΄ Κρίση και Επιλογή των Στελεχών της ΕκπαίδευσηςΣχόλιο του χρήστη Maria | 29 Νοεμβρίου 2009, 11:05
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Αξιότιμε κ. Υπουργέ, Όσον αφορά στην επιλογή Στελεχών της Εκπαίδευσης, προτείνω τα ακόλουθα: 1) Να καταργηθεί η συνέντευξη, η οποία, όπως όλοι γνωρίζουμε, χρησίμευε για την κατανομή συγκεκριμένων υποψηφίων σε συγκεκριμένες θέσεις και όχι για την αξιολόγηση των γνώσεων ή της προσωπικότητας των υποψηφίων. 2)Αν πρέπει να γίνει κάποιου είδους αξιολόγηση, αυτή θα πρέπει να γίνει μέσω γραπτών εξετάσεων, με τις οποίες θα διαπιστώνονται οι γνώσεις και η κριτική σκέψη των υποψηφίων, κάτι που συχνά οί τίτλοι σπουδών δεν αντικιατοπτρίζουν επαρκώς. Στην περίπτωση δεινέργειας εξετάσεων η βαθμολογία θα πρέπει να έχει αυξημένη βαρύτητα και όχι από 1-4 μονάδες που ίσχυε με τον προηγούμενο νόμο. 3)Θα πρέπει να υπάρχει διάκριση στη μοριοδότηση των μεταπτυχιακών τίτλων σπουδών ανάλογα με τη διάρκειά τους. Για παράδειγμα, αν ένα μεταπτυχιακό μονοετούς διάρκειας μοριοδοτείται με 3 μονάδες, τα μεταπτυχιακά διετούς διάρκεικειας - γιατί υπάρχουν και τέτοια (βλ. ΦΕΚ 55 Β΄, 28-1-94, αρθ. Β7/20, το οποίο περιλάμβανε 4 ακαδημαϊκά εξάμηνα,συν εξετάσεις στο τέλος κάθε έτους, συν ένα επιπλέον εξάμηνο για την εκπόνηση διπλωματικής εργασίας)να μοριοδοτούνται με τουλάχιστον 4 μονάδες. 4) Θα πρέπει τα μεταπτυχιακά που λαμβάνονται υπόψη να έχουν άμεση συνάφεια με το αντικείμενο με το οποίο θα ασχοληθούν οι υποψήφιοι, εφόσον επιλεγούν. Διαφορετικά, θα παρατηρείται και πάλι το φαινόμενο στελέχη που όντως κατέχουν μεταπτυχιακούς τίτλους σπουδών να μη μπορούν να σκήσουν τα καθήκοντά τους επαρκώς, λόγω του ότι το αντικείμενο στο οποίο ειδικεύτηκαν είναι διαφορετικό από αυτό για το οποίο επιλέχθηκαν να ασχοληθούν. 5) Όσον αφορά στο "συγγραφικό έργο", παρατηρείται συχνά κάτοχοι διδακτορικού να εκδίδουν τη διατριβή τους σε βιβλίο, με αποτέλεσμα να μοριοδοτούνται διπλά για την ίδια εργασία. Συγκεκριμένα, ενώ λαμβάνουν τα μόρια που προβλέπονται για το διδακτορικό τους συγχρόνως λαμβάνουν και μόρια για το βιβλίο που περιέχει τη διατριβή τους. Θα πρέπει, λοιπόν, να μη μοριοδοτούνται τα βιβλία με περιεχόμενο τη διατριβή ενός υποψηφίου, εφόσον αυτός έχει μοριοδοτηθεί για τον τίτλο σπουδών. 6) Όσον αφορά στη μοριοδότηση του "συγγραφικού έργου", θα πρέπει να έχει μειωμένη βαρύτητα σε σχέση με τη μοριοδότηση ενός διδακτορικού. Μετον παρόντα νόμο η μοριοδότηση βιβλίων και άρθρων, τα οποία δεν είναι γνωστό με τι κριτήρια αξιολογούνται, αγγίζει τη μοριοδότηση ενός διδακτορικού, το οποίο, άλλωστε, κρίθηκε από επταμελή επιτροπή Πανεπιστημιακών καθηγητών. 7) Η βαρύτητα των πτυχίων-διπλωμάτων ξένων γλωσσών θα πρέπει να μειωθεί. Η γνώση ξένων γλωσσών αναμφισβήτητα αποτελεί χρήσιμη δεξιότητα, ωστόσο, με ποιά λογική ο κάτοχος δύο πτυχίων ξένων γλώσσών συγκεκτρώνει περισσότερα μόρια από τον κάτοχο ενός μεταπτυχιακού, το οποίο, αν είναι συναφές με το αντικείμενο με το οποίο θα ασχοληθεί, του παρέχει εξαιρετικά χρήσιμη εξειδίκευση; Ξένες γλώσσες γνωρίζουν και οι γραμματείς εταιριών αλλά σε καμία περίπτωση δεν θα μπορούσαν να ασκήσουν καθήκοντα στελέχους της εκπαίδευσης, για τα οποία απαιτείται υψηλού επιπέδου εξειδικευμένη επιστημονική γνώση.