Η πρόταξη του βασικού πτυχίου στην ειδική αγωγή ουσιαστικά ακυρώνει την σχέση της ειδικής αγωγής με την παιδαγωγική επιστήμη, αφού, επί της ουσίας, δεν αναγνωρίζει τον βασικό τίτλο σπουδών των εκπαιδευτικών που αποφοίτησαν από Παιδαγωγικά τμήματα Νηπιαγωγών και Δημοτικής Εκπαίδευσης και στη συνέχεια πραγματοποίησαν μεταπτυχιακές σπουδές. Αυτό που προτείνεται λοιπόν, όχι μόνο ακυρώνει τις ποιοτικές διαφορές που υπάρχουν ανάμεσα στους προπτυχιακούς από τους μεταπτυχιακούς κύκλους σπουδών, αλλά δεδομένου ότι δεν βασίστηκε σε καμία έρευνα για την σχέση της εκπαίδευσης των εκπαιδευτικών με την πρακτική τους επάρκεια, είναι απολύτως αυθαίρετο.
Η πρόταξη του βασικού πτυχίου στην ειδική αγωγή ουσιαστικά ακυρώνει την σχέση της ειδικής αγωγής με την παιδαγωγική επιστήμη, αφού, επί της ουσίας, δεν αναγνωρίζει τον βασικό τίτλο σπουδών των εκπαιδευτικών που αποφοίτησαν από Παιδαγωγικά τμήματα Νηπιαγωγών και Δημοτικής Εκπαίδευσης και στη συνέχεια πραγματοποίησαν μεταπτυχιακές σπουδές. Αυτό που προτείνεται λοιπόν, όχι μόνο ακυρώνει τις ποιοτικές διαφορές που υπάρχουν ανάμεσα στους προπτυχιακούς από τους μεταπτυχιακούς κύκλους σπουδών, αλλά δεδομένου ότι δεν βασίστηκε σε καμία έρευνα για την σχέση της εκπαίδευσης των εκπαιδευτικών με την πρακτική τους επάρκεια, είναι απολύτως αυθαίρετο.