Αρχική Υπηρεσιακές Μεταβολές του Εκπαιδευτικού Προσωπικού - Κρίση και την Επιλογή των Στελεχών της Εκπαίδευσης2. Μεταθέσεις και ΑποσπάσειςΣχόλιο του χρήστη Παπανικολαου | 29 Νοεμβρίου 2009, 12:15
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Πραγματικά χαίρομαι που το υπουργείο θέλησε να ασχοληθεί με το ζήτημα των απόσπασαν/μεταθέσεων/τοποθετήσεων. Η άποψη μου για αυτό το ζήτημα είναι η εξής ; 1. Κατά τον διορισμό ο καθηγητής να υπηρετεί 2 χρόνια στην πρώτη του τοποθέτηση για να μπορέσει μετά να ζητήσει μετάθεση ή ακόμα και απόσπαση (όπως είναι τώρα ο θεσμός των δυσπρόσιτων). Ο κάθε νεοδιόριστος να ξέρει σε ποιο σχολειό θα πηγαίνει αφού θα δηλώνει συγκεκριμένα σχολειά με συγκεκριμένη σειρά αυτό προϋποθέτει ότι τα κενά θα βγαίνουν από το υπουργείο και όχι να περιμένει ο νεοδιόριστος τον Σεπτέμβριο που θα τον τοποθέτηση το κάθε ΠΥΣΔΕ με αδιαφανή όπως είναι σήμερα κριτήρια. (Άλλοτε σου λένε (ΠΥΣΔΕ) ότι δίνουν προτεραιότητα στην σειρά διορισμού, άλλοτε στην καταγωγή, άλλοτε στα παιδία που εχει ο καθένας, ανάλογα με τον ποιον θέλουν να βολέψουν κάθε φορά) 2. Σε περίπτωση απόσπασης σε υπηρεσία ο εκπαιδευτικός να παίρνει τα μόρια της πόλης που είναι το γραφείο-υπηρεσία στην οποία είναι αποσπασμένος. 3. Να δοθεί η δυνατότητα σε εκπαιδευτικούς οι όποιοι δεν θέλουν να είναι πλέον σε τάξη να γίνουν διοικητικοί(να είναι πάντα σε μια υπηρεσία – θέση). Αλλά να μην υπάρχει πλέον η δυνατότητα να επιστρέψουν στα διδακτικά τους καθήκοντα. 4. Να κοπούν οι αποσπάσεις σε σχολεία σε περιοχές στις οποίες υπάρχει πλεόνασμα εκπαιδευτικών αυτής της ειδικότητας. Δεν είναι δυνατόν να παίρνει κάποιος εκπαιδευτικός απόσπαση μετά από πολλά χρόνια στην π.χ. Α Αθήνας και να έρχεται μετά ένας άλλος με απόσπαση και να παίρνει αυτός την θέση στο σχολειό γιατί το αντίστοιχο ΠΥΣΔΕ αποφασίζει ότι οι εκπαιδευτικοί με απόσπαση έχουν προτεραιότητα σε σχέση με αυτούς που είναι στην διάθεση!. 5. Για τις μεταθέσεις θεωρώ πως είναι από τις πλέον αντικειμενικές διαδικασίες , όπως επίσης και τα κριτήρια για να πάρει κάποιος οργανική θέση. Είναι σαφή και υπάρχουν σε Π.Δ. 6. Όσο αφόρα τις τοποθετήσεις αυτών που είναι στην Διάθεση του ΠΥΣΔΕ αυτές πρέπει να γίνονται με σαφή κριτήρια τα οποία πρέπει κατά την άποψη μου να μπουν σε ένα Π.Δ. όπως είναι τώρα και τα κριτήρια για να πάρει κάποιος οργανική θέση. Αυτό διότι το κάθε ΠΥΣΔΕ ανάλογα με το τι το συμφέρει κάθε φορά τοποθετεί τους εκπαιδευτικούς όπως αυτό θέλει ώστε να βολέψει αυτούς που θέλει. Αυτό είναι ένα πολύ σοβαρό πρόβλημα αφού σε κάποιες περιοχές και σε κάποιες ειδικότητες κάποιοι εκπαιδευτικοί προβλέπεται να πάρουν οργανική θέση(και άρα με αντικειμενικά κριτήρια) σε 10-15 χρόνια. Μέχρι τότε κάθε χρόνο θα πρέπει να τρέχουν σε προϊστάμενους/συνδικαλιστές/παρατρεχάμενους για να μην αδικηθούν ή για να βολευτούν. 7. Επίσης τέλος πρέπει να σταματήσει άλλη μια «τεχνική» που χρησιμοποιείται από τις υπηρεσίες για να κερδίζουν κάποιοι μόρια σε σχέση με κάποιους άλλους. Αυτό που γίνεται σήμερα είναι νεοδιόριστοι/αποσπασμένοι/διάθεση ΠΥΣΔΕ τον Σεπτέμβριο να τοποθετούνται σε κάποιο σχολειό π.χ. με 9 μόρια και μετά τα αποσπώνται εσωτερικά (εντος Πυσδε) και να κάνουν μάθημα σε κάποιο άλλο σχολειό με 5 μόρια. Σε αυτή την περίπτωση παίρνουν όλα τα μόρια (9 στο παράδειγμα) χωρίς να κάνουν μια ώρα μάθημα στο σχολειό αυτό! Άρα κατά την άποψη μου θα πρέπει όλες οι τοποθετήσεις να γίνονται στο σχολειό με τα λιγότερα μόρια και όποιος πηγαίνει ολικά ή για κάποιες μέρες να παίρνει αναλογικά να μόρια που πρέπει. (Αυτό ισχύει αλλά με το παραπάνω τρικ κάποιες διευθύνσεις το καταργούν) Κυρία υπουργέ, αυτό που θέλω περισσότερο να δω από αυτό το κράτος είναι να ΝΟΜΟΘΕΤΗΘΟΥΝ σαφή κριτήρια για όλα τα θέματα που αφορούν αποσπάσεις/μεταθέσεις/τοποθετήσεις έστω και ας μην συμφωνώ (δεν γίνεται να συμφωνήσουμε όλοι). Δεν δέχομαι όμως με τίποτα να κοροϊδεύουν την νοημοσύνη μου και την αξιοπρέπεια μου διάφοροι μηχανισμοί τους οποίους πρέπει να πλησιάσω με τον ένα η άλλο τρόπο προκειμένου να κάνω το αυτονόητο. Ευχαριστω.