Η δημιουργία των κλάδων ΠΕ61 και ΠΕ71 αποκόπτει την ειδική αγωγή από το επιστημονικό της υπόβαθρο, παραπέμπει σε αναχρονιστικά μοντέλα αντιμετώπισης των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και υποβαθμίζει τα προσόντα των εκπαιδευτικών σε έναν χώρο που έχει ανάγκη από εκπαιδευτικούς αυξημένων προσόντων .
Σύμφωνα με την έκθεση της UNESCO στο International Conference on Education με θέμα «Inclusive Education: The way of the future» (UNESCO International Bureau of Education, 2009) ξεχωριστές πορείες αρχικής εκπαίδευσης (ειδική- γενική εκπαίδευση) δεν βοηθούν, αλλά η εξειδίκευση των εκπαιδευτικών πρέπει να έπεται της απόκτησης δεξιοτήτων και εκπαιδευτικής εμπειρίας στο γενικό πλαίσιο.
Σε όλες τις χώρες της Ευρώπης η εξειδίκευση των εκπαιδευτικών στην ειδική αγωγή και εκπαίδευση επιτυγχάνεται μέσα από συμπληρωματικές σπουδές μετά την ολοκλήρωση της βασικής τους εκπαίδευσης (https://www.european-agency.org/).
Η δημιουργία των κλάδων ΠΕ61 και ΠΕ71 αποκόπτει την ειδική αγωγή από το επιστημονικό της υπόβαθρο, παραπέμπει σε αναχρονιστικά μοντέλα αντιμετώπισης των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και υποβαθμίζει τα προσόντα των εκπαιδευτικών σε έναν χώρο που έχει ανάγκη από εκπαιδευτικούς αυξημένων προσόντων . Σύμφωνα με την έκθεση της UNESCO στο International Conference on Education με θέμα «Inclusive Education: The way of the future» (UNESCO International Bureau of Education, 2009) ξεχωριστές πορείες αρχικής εκπαίδευσης (ειδική- γενική εκπαίδευση) δεν βοηθούν, αλλά η εξειδίκευση των εκπαιδευτικών πρέπει να έπεται της απόκτησης δεξιοτήτων και εκπαιδευτικής εμπειρίας στο γενικό πλαίσιο. Σε όλες τις χώρες της Ευρώπης η εξειδίκευση των εκπαιδευτικών στην ειδική αγωγή και εκπαίδευση επιτυγχάνεται μέσα από συμπληρωματικές σπουδές μετά την ολοκλήρωση της βασικής τους εκπαίδευσης (https://www.european-agency.org/).