• Σχόλιο του χρήστη 'Αναπληρωτές & ωρομίσθιοι Β΄ ΕΛΜΕ Έβρου' | 29 Νοεμβρίου 2009, 12:26

    Ανοιχτή επιστολή προς την Υπουργό Παιδείας και το επιτελείο της Αξιότιμες κυρίες και κύριοι, όλοι οι εκπαιδευτικοί που υπηρετήσαμε και υπηρετούμε το ελληνικό δημόσιο σχολείο ως ωρομίσθιοι και αναπληρωτές, χαιρετίζουμε την πρόθεση του υπουργείου να φέρει μια νέα πνοή στον εκπαιδευτικό χώρο. Θα θέλαμε όμως με αφορμή τις πρόσφατες ανακοινώσεις σας στο ζήτημα του διορισμού μας από τους πίνακες με βάση την προϋπηρεσία μας, να σας παρουσιάσουμε εύληπτα και τη δική μας πλευρά για να τη λάβετε σοβαρά υπόψη σας στις τελικές σας αποφάσεις. Σας επισημαίνουμε λοιπόν τα εξής: • Από τη μεταρρύθμιση ακόμα του 1998 που άλλαξε το καθεστώς διορισμού υπήρξε μια αδικία καθώς πολλοί από εμάς που είχαμε αρχίσει μόλις να εργαζόμαστε ως ωρομίσθιοι ή αναπληρωτές στο δημόσιο σχολείο και βλέπαμε τα όνειρά μας να γίνονται πραγματικότητα βρεθήκαμε ξαφνικά στο περιθώριο Αρκετοί από εμάς που είχαμε επενδύσει στην αναμονή για αυτό το διορισμό και είχαμε σχεδιάσει τη ζωή μας μ’ αυτό το δεδομένο αιφνιδιαστήκαμε. • Επιπλέον ήμασταν σε μια προχωρημένη ηλικία και πολλοί από εμάς είχαμε κάνει οικογένεια και είχαμε παιδιά.. Αυτό καθιστούσε αδύνατο σε πολλές περιπτώσεις να προετοιμαστούμε για το διαγωνισμό του ΑΣΕΠ αφού έπρεπε άμεσα να βιοποριστούμε με οποιοδήποτε τρόπο και να φροντίσουμε την οικογένειά μας . Αυτό συνιστούσε ανισότητα καθώς δεν μπορούσαμε να ανταγωνιστούμε τους νέους συναδέλφους που μόλις έβγαιναν από το πανεπιστήμιο και δεν είχαν υποχρεώσεις. • Δόθηκε βέβαια δυνατότητα διορισμού σε όσους είχαν συμπληρώσει 16 μήνες προϋπηρεσίας αλλά και αυτό δεν ήταν μια απόλυτα δίκαιη λύση αφού άφησε αδιόριστους αρκετούς συναδέλφους (πολλούς μάλιστα για μια μόλις μέρα προϋπηρεσίας) • Ναι, αλλά και οι εξαγγελίες της μεταρρύθμισης για διορισμό μόνο από το διαγωνισμό του ΑΣΕΠ δεν τηρήθηκαν. Πολλοί λοιπόν πιστεύοντας σ’ αυτές αρνήθηκαν προσλήψεις ως ωρομίσθιοι ή αναπληρωτές εκείνον τον καιρό ορθά σκεπτόμενοι ότι δεν οδηγούσε πουθενά και στράφηκαν σε άλλες πιο άμεσες και σίγουρες επιλογές για εξασφάλιση του βιοπορισμού .Τελικά παρά τις αρχικές αποφάσεις υιοθετήθηκε εκ νέου η διαδικασία διορισμού με βάση την προϋπηρεσία και η καταργημένη επετηρίδα αντικαταστάθηκε από νέες επετηρίδες (τους πίνακες). Έτσι και πάλι αισθανθήκαμε ότι το υπουργείο είχε παίξει σε βάρος μας αλλάζοντας τα δεδομένα κατά το δοκούν. • Παρά αυτές τις αντιξοότητες και το ασαφές και αβέβαιο πάντα καθεστώς διορισμού πολλοί εκπαιδευτικοί κυνήγησαν το όνειρο, διάβασαν, ξενύχτησαν παραμελώντας συχνά την οικογένειά τους , τα παιδιά τους , «εξορίστηκαν» στις διάφορες γωνιές της Ελλάδας, άφησαν πίσω τους δικούς τους για να μαζέψουν προϋπηρεσία ,να «αγοράσουν» προϋπηρεσία αφού οι ώρες τους ήταν πολλές φορές λίγες, έμεναν απλήρωτοι για δύο τρία χρόνια αν και πλήρωναν ενοίκια και μεταφορικά.. Πώς να πεις λοιπόν σ’ αυτούς τους ανθρώπους τώρα πως όλα αυτά πάνε ξανά χαμένα; • Πέρασε λοιπόν έτσι μια δεκαετία και πολλοί πια είμαστε σαραντάρηδες με ένα σωρό υποχρεώσεις και πού να βρούμε πια το χρόνο αλλά και το ψυχικό σθένος να τα αφήσουμε όλα πάλι πίσω και να προετοιμαστούμε για το διαγωνισμό του ΑΣΕΠ και να διεκδικήσουμε με ίσες αξιώσεις (;) με τη νέα γενιά την επιτυχία μας και το διορισμό μας; Γι’ αυτό λοιπόν, προκειμένου αυτή η νέα αρχή στα εκπαιδευτικά πράγματα όχι μόνο να αποκαταστήσει κατά συρροή αδικίες του παρελθόντος αλλά και για να μην υπάρξουν εξιλαστήρια θύματα και αυτή τη φορά στο όνομα της δικαιοσύνης, και επειδή έχουμε να κάνουμε με ανθρώπους και ανθρώπινες τύχες και ζωές ΖΗΤΑΜΕ:  Διορισμό μέσα σε ένα εύλογο χρονικό διάστημα όλων των εκπαιδευτικών που έχουν έστω και μία μέρα εργασίας στο ελληνικό δημόσιο σχολείο και ανεξάρτητα ακόμα από επιτυχία σε διαγωνισμό του ΑΣΕΠ (μηδενός εξαιρουμένου για να μην αδικηθεί κανείς και να μην επαναληφθεί η αδικία του νόμου για τους 16μηνίτες του 1998) με την κατάρτιση ενός και μοναδικού πίνακα (που θα περιλαμβάνει και τα μόρια του σχολικού έτους 2009-2010 και 2011-2012) απ’ όπου : • οι πρώτοι στη λίστα με κάποια ποσόστωση θα διοριστούν ως μόνιμοι στην αμέσως επόμενη σχολική χρονιά 2010-2011 (με τα ισχύοντα για το 24μηνο και το 30μηνο) • στα αμέσως επόμενα χρόνια από αυτόν τον πίνα κα να διορίζονται οι ωρομίσθιοι, οι αναπληρωτές και οι καθηγητές της πρόσθετης διδακτικής στήριξης .Μόλις συμπληρώνουν κάποιους μήνες προϋπηρεσίας να διορίζονται ως μόνιμοι. • για την κατάταξη να λαμβάνεται υπόψη και η ημερομηνία λήψης πτυχίου  τέλος να βρεθεί ένας πιο λειτουργικός τρόπος πρόσληψης αναπληρωτών ώστε: • οι καθηγητές όταν υπάρχει δυνατότητα να διορίζονται κοντά στον τόπο κατοικίας τους για να μην εγκαταλείπουν τις οικογένειές τους και για να μπορούν έτσι να προσφέρουν στο μαθητή αυτό που θέλουν και μπορούν (άλλωστε θέση σας είναι ότι το σχολείο πρέπει να έχει ως κέντρο το μαθητή. Γι’ αυτό καλό είναι να εξασφαλίσετε στους εκπαιδευτικούς τις στοιχειώδεις προδιαγραφές για να είναι συγκεντρωμένοι απόλυτα στο λειτούργημά τους. Πώς να αποδώσει ένας εκπαιδευτικός όταν ζει κάθε χρόνο στην ανασφάλεια, αλλάζει συνεχώς σχολεία, στερείται την οικογένεια του;) • Ακόμα και αν ένας καθηγητής προσληφθεί κάπου μακριά να έχει τη δυνατότητα μέσω των γραφείων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης να κάνει αμοιβαία ανταλλαγή θέσης με κάποιο συνάδελφό του. Θεωρώντας δεδομένη την ευαισθησία και την κατανόησή σας ζητάμε να μελετήσετε προσεκτικά και με ανθρώπινη ματιά το αίτημά μας αποδεικνύοντας τα γνήσια δημοκρατικά φρονήματά σας στον τόπο που γέννησε τη δημοκρατία και τους θεσμούς της ισότητας, της αξιοκρατίας και της δικαιοσύνης. Μη μας αδικήσετε ξανά! Δώστε μας πίσω τη χαμένη αξιοπρέπειά μας! Αφήστε μας να επιτελέσουμε αξιοπρεπώς το λειτούργημα που επιλέξαμε! Με ιδιαίτερη εκτίμηση Πρωτοβουλία ωρομίσθιων και αναπληρωτών καθηγητών Β΄ ΕΛΜΕ Έβρου