• Σχόλιο του χρήστη 'ΔΗΜΗΤΡΗΣ' | 29 Νοεμβρίου 2009, 13:07

    Αξιότιμη κα Υπουργε, Καλως ή κακως, για αλλη μια φορα στοχοποειται ο εκπαιδευτικος για τα πανδεινα του ευαισθητου χωρου της εκπαιδευσης, διοτι μεσα σε μια δεκαετια οι εκαστοτε κυβερνησεις ολοενα και περισσοτερο δυναται να τροποποιουν το συστημα προσληψεων τους. Παρολα αυτα, οι εκπαιδευτικοι οφειλουν και πρεπει να μπορουν να προσαρμοζονται στα νεα δεδομενα, αρκει βεβαια να πεισθουν και οι ιδιοι οτι υπερασπιζεται ετσι το δημοσιο συμφερον και μονο. Ομως, ειναι υποχρεωση και του κρατους να λαμβανει μεριμνα εκει που χρειαζεται και για οποιους χρειαζεται και οχι να εθελοτυφλει. Εαν ανατρεξουμε στο προσφατο παρελθον θα διαπιστωσουμε οτι καταργηθηκε η επετηριδα και καθιερωθηκε μεταξυ αλλων και το ΑΣΕΠ. Επειτα,αρχισαν να συντασσονται οι γνωστοι Πινακες οι οποιοι με την παροδο του χρονου επισης τροποποιουνταν καθοτι ενσωματωνοταν ενα νεο κριτηριο που καθοριζε την καταταξη των εκπαιδευτικων, οπως η ημεροχρονολογια κτησης πτυχιου, ο βαθμος πτυχιου,η παιδαγωγικη επαρκεια, τα μορια προϋπηρεσιας, τα μορια απο την επιτυχια στο διαγωνισμο ΑΣΕΠ. Ολοκληρο αυτο το διαστημα ομως, αρκετοι απο τους εκπαιδευτικους δεν το επελεξαν ,πλην ομως "οργωσαν" την Ελλαδα ειτε ως ωρομισθιοι ειτε ως αναπληρωτες, προκειμενου να προσφερουν στην εκπαιδευση αλλα και να διεκδικησουν ενα καλυτερο μελλον.Αρκετοι απο αυτους καλως ή κακως εχουν ηδη μεγαλες προυπηρεσιες( 30,40,50 μηνες) και προφανως σε πολλες περιπτωσεις δεν ειναι δυνατο να συμμετεχουν σε διαδικασιες αξιολογησης με γραπτο διαγωνισμο λογω ηλικιας, οικογενειακων υποχρεωσεων κλπ. Κατα την ταπεινη μου γνωμη οι εχοντες ΜΕΓΑΛΗ ΠΡΟΫΠΗΡΕΣΙΑ κρινεται σκοπιμο να απορροφηθουν στη Δημοσια Εκπαιδευση. Η μεγαλη διδακτικη εμπειρια που εχει αποκτηθει αποτελει ισχυρο πλεονεκτημα και ειναι οφελος για το δημοσιο σχολειο. Το πως μπορουν αυτοι οι ανθρωποι να απορροφηθουν εξηγειται ευθυς αμεσως,αρκει να υπαρχει η βουληση για αναληψη πρωτοβουλιων. Η κεντρικη σας ιδεα ειναι να αποτελεσει βασικο κριτηριο εισαγωγης των υποψηφιων εκπαιδευτικων στη δημοσια εκπαιδευση το ΑΣΕΠ. Τι μπορει να γινει εφεξης με τους εν λογω Πινακες λοιπον; -"Κλειδωμα" των Πινακων Διορισμων με το τελος του τρεχοντος σχολικου ετους. Ολοι οι υπολοιποι Πινακες να καταργηθουν. Η μεταβατικη περιοδος να καθοριστει μεχρι το 2012 ή το αργοτερο μεχρι το 2013.[Απο το σχολικο ετος 2012-2013 ή 2013-2014 ξεκινα η ισχυς του νεου συστηματος προσληψεων]. Γιατι τοτε; Διοτι ετσι θα υπαρξει η δυνατοτητα να απορροφηθουν οι εχοντες μεγαλη προϋπηρεσια στη δημοσια εκπαιδευση και οι οποιοι δεν εχουν τη δυνατοτητα οπως προαναφερθηκε να συμμετεχουν σε οποιοδηποτε γραπτο διαγωνισμο καλως ή κακως. Το σχολικο ετος 2010-2011 να γινουν οποιεσδηποτε προσληψεις απο τους Πινακες ΑΣΕΠ και Διορισμων του Υπουργειου Παιδειας με ποσοστωση 60%-40%. Το σχολικο ετος 2011-2012, η ποσοστωση για προσληψεις απο ΑΣΕΠ να αυξηθει στο 70%, ενώ παραλληλα να μειωθεί το αντιστοιχο ποσοστό του Πινακα Διορισμών σε 30%. Το επομενο σχολικο ετος, ητοι το 2012-2013 θα μπορουσε η ποσοστωση ΑΣΕΠ-Πινακα Διορισμών να είναι 75%-25% ή 80%-20% και επομενως απο το σχολικο ετος 2013-2014 και εφεξης να διαδραματιζει τον κυριαρχο ρολο το ΑΣΕΠ στις προσληψεις σε ποσοστο 100%. Η κλιμακωτη αυξηση του ποσοστου των προσληψεων απο το ΑΣΕΠ, λοιπον, στα επομενα 2-3 χρονια που οριζεται ως μεταβατικη περιοδος ή περιοδος προσαρμογης, ο εκπαιδευτικος προσαρμοζεται ολοενα και πιο ομαλα και συνειδητοποιει τη βαρυνουσα σημασια του ΑΣΕΠ, δεν βρισκεται προ εκπληξεων αλλα ουτε αναστατωνεται και η ζωη του, ενω παραλληλα ενσωματωνεται στο εκπαιδευτικο δυναμικο της χωρας (μεσω του Πινακα Διορισμων) και εκεινο το συνολο των εκπαιδευτικων που, οπως και να εχει, αποκτησαν σε βαθος χρονου μεγαλη διδακτικη πειρα και πολλες εμπειριες. Κα Υπουργε, μην λησμονατε οτι οι εκπαιδευτικοι δεν ανηκουν στην κατηγορια των "συμβασιουχων εργου" ή "συμβασιουχων stage", διοτι κανενας εκ των τελευταιων δεν εχει μεταβει σε οποιοδηποτε μερος της χωρας να αναλαβει υπηρεσια για ΜΕΡΙΚΕΣ ΜΟΝΟ ΩΡΕΣ (maximum 11/εβδομαδα) , οπως συμβαινει με τους ωρομισθιους εκπαιδευτικους. Οι εκπαιδευτικοι απο καιρο πριν αποδεχτηκαν το κριτηριο του ΑΣΕΠ, οπως και το συμπεριελαβε το ΥΠΕΠΘ στη συνταξη των Πινακων χρονια πριν. Αυτο το οποιο δεν επιθυμουν και απευχονται ειναι το να βρεθουν για αλλη μια φορα προ εκπληξεων, χωρις να τους δωθει η δυνατοτητα και ο απαραιτητος χρονος για την ευκολη προσαρμογη. Για συτο το λογο οπως και για τους λογους που αναφερθηκαν λιγο παραπανω, κατα την προσωπικη μου γνωμη η μεταβατικη περιοδος για την ομαλη προσαρμογη των εκπαιδευτικων χρειαζεται να αυξηθει, ετσι ωστε να αποφευχθουν και οι οποιεσδηποτε συγκρουσεις εκπαιδευτικων μεταξυ τους ή εκπαιδευτικων και Υπουργειου Παιδειας. Σας ευχαριστω που μου δωθηκε το βημα για να εκφρασω τις ιδεες και τις προτασεις μου.