Είμαι δασκάλα ειδικής αγωγής πτυχιούχος Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης με προπτυχιακή ειδίκευση στην ειδική αγωγή, μετεκπαίδευση στο διδασκαλείο ειδικής αγωγής και μεταπτυχιακό δίπλωμα ειδίκευσης στην ειδική αγωγή. Το μεταπτυχιακό πρόγραμμα ήταν διετές με θεωρητική κατάρτιση, διπλωματική εργασία και πρακτική άσκηση σε όλες τις βασικές δομές ειδικής αγωγής (ειδικό σχολείο, τμήμα ένταξης, ΚΕ.Δ.Δ.Υ.). Επιπρόσθετα, η Πολιτεία επένδυσε περίπου 100.000 ευρώ για την εκπαίδευσή μου στην ειδική αγωγή. Είναι λογικό σε έναν τόσο απαιτητικό και ευαίσθητο χώρο το κράτος να προτάσσει τους πτυχιούχους τμημάτων ειδικής αγωγής ή ακόμα και προπτυχιακής κατεύθυνσης στην ειδική αγωγή με μοναδικό προσόν ένα βασικό πτυχίο που σύμφωνα με τους διεθνείς οργανισμούς και την πρακτική των περισσότερων χωρών δεν είναι κατάλληλο για την εκπαίδευση των ειδικών παιδαγωγών; Είναι δυνατόν να μη λαμβάνονται καθόλου υπόψη οι σύγχρονες τάσεις στην εκπαίδευση των ειδικών παιδαγωγών;
Έχοντας συνολικά 17 χρόνια υπηρεσίας, μοιρασμένα σε γενική και ειδική εκπαίδευση διαπιστώνω ότι ο εκπαιδευτικός δεν μπορεί να υπηρετήσει τη φιλοσοφία της ένταξης αν δεν έχει εργαστεί στη γενική εκπαίδευση και δεν ξέρει πώς μαθαίνουν οι μαθητές με τυπική ανάπτυξη και τις συνθήκες της κοινής τάξης. Η προϋπηρεσία στη γενική εκπαίδευση είναι εξαιρετικά σημαντικό προσόν για τον ειδικό παιδαγωγό.
Είναι δυνατόν οι εκπαιδευτικοί με ανώτερο επίπεδο κατάρτισης και μακρά εμπειρία στη γενική και ειδική αγωγή να αντιμετωπίζονται ως δεύτερης διαλογής; Αισθάνομαι ότι η αντιμετώπιση από τους συντάκτες της πρότασης νόμου είναι τουλάχιστον προσβλητική. Ελπίζω ότι πρόκειται περί λάθους και θα διορθωθεί, εκτός κι αν εξυπηρετεί άλλες σκοπιμότητες, όπως την εξασφάλιση όχι του καταλληλότερου εκπαιδευτικού προσωπικού αλλά του προσωπικού που κοστίζει λιγότερο.
Είμαι δασκάλα ειδικής αγωγής πτυχιούχος Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης με προπτυχιακή ειδίκευση στην ειδική αγωγή, μετεκπαίδευση στο διδασκαλείο ειδικής αγωγής και μεταπτυχιακό δίπλωμα ειδίκευσης στην ειδική αγωγή. Το μεταπτυχιακό πρόγραμμα ήταν διετές με θεωρητική κατάρτιση, διπλωματική εργασία και πρακτική άσκηση σε όλες τις βασικές δομές ειδικής αγωγής (ειδικό σχολείο, τμήμα ένταξης, ΚΕ.Δ.Δ.Υ.). Επιπρόσθετα, η Πολιτεία επένδυσε περίπου 100.000 ευρώ για την εκπαίδευσή μου στην ειδική αγωγή. Είναι λογικό σε έναν τόσο απαιτητικό και ευαίσθητο χώρο το κράτος να προτάσσει τους πτυχιούχους τμημάτων ειδικής αγωγής ή ακόμα και προπτυχιακής κατεύθυνσης στην ειδική αγωγή με μοναδικό προσόν ένα βασικό πτυχίο που σύμφωνα με τους διεθνείς οργανισμούς και την πρακτική των περισσότερων χωρών δεν είναι κατάλληλο για την εκπαίδευση των ειδικών παιδαγωγών; Είναι δυνατόν να μη λαμβάνονται καθόλου υπόψη οι σύγχρονες τάσεις στην εκπαίδευση των ειδικών παιδαγωγών; Έχοντας συνολικά 17 χρόνια υπηρεσίας, μοιρασμένα σε γενική και ειδική εκπαίδευση διαπιστώνω ότι ο εκπαιδευτικός δεν μπορεί να υπηρετήσει τη φιλοσοφία της ένταξης αν δεν έχει εργαστεί στη γενική εκπαίδευση και δεν ξέρει πώς μαθαίνουν οι μαθητές με τυπική ανάπτυξη και τις συνθήκες της κοινής τάξης. Η προϋπηρεσία στη γενική εκπαίδευση είναι εξαιρετικά σημαντικό προσόν για τον ειδικό παιδαγωγό. Είναι δυνατόν οι εκπαιδευτικοί με ανώτερο επίπεδο κατάρτισης και μακρά εμπειρία στη γενική και ειδική αγωγή να αντιμετωπίζονται ως δεύτερης διαλογής; Αισθάνομαι ότι η αντιμετώπιση από τους συντάκτες της πρότασης νόμου είναι τουλάχιστον προσβλητική. Ελπίζω ότι πρόκειται περί λάθους και θα διορθωθεί, εκτός κι αν εξυπηρετεί άλλες σκοπιμότητες, όπως την εξασφάλιση όχι του καταλληλότερου εκπαιδευτικού προσωπικού αλλά του προσωπικού που κοστίζει λιγότερο.