ΙΣΗ ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΗ ΚΑΙ ΠΡΟΣΜΕΤΡΗΣΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΠΡΟΣΟΝΤΩΝ.
Στους πτυχιούχους των κλάδων ΠΕ61/71 έχω να πω ότι αναγνωρίζω το συσσωρευμένο αίσθημα απογοήτευσης τους, την παραπλάνηση χρόνων που έχουν υπομείνει από την πολιτεία και το κράτος (να βγάζεις μια ανώτατη σχολή πάνω στην ειδική αγωγή και να μην μπορείς να διοριστείς). Αλλά το δικαίωμα εργασίας τους σε δομές ειδικής αγωγής βάση του πτυχίου τους δεν θα έπρεπε να προσβλάλει το δικαίωμα των εκπαιδευτικών ΠΕ60,50/70,50 να εργαστούν όπως εργάζονταν και ο ένας να προηγείται και να προτάσσεται έναντι του άλλου.
Ο διαχωρισμός των εκπαιδευτικών σε εκπαιδευτικούς γενικής και ειδικής βάση των βασικών σπουδών τους είναι ανυπόστατος, αντιπαιδαγωγικός και αντισυνταγματικός. Αυτός ο διαχωρισμός δεν συνάδει με τη φιλοσοφία της ενταξιακής πολιτικής, "ένα σχολείο για όλους" που είναι η παγκόσμια τάση της εκπαίδευσης και υποστηρίζεται ένθερμα απο το Υπουργείο Παιδείας.
Καμία πανεπιστημιακή σχολή, μεταπτυχιακό δεν πρέπει να θεωρούνται ανώτερα ή κατώτερα από άλλα. Οι βασικές σπουδές όλων είναι, όπως λέει και ο τίτλος, απλά "βασικές", είτε αφορούν την γενική είτε την ειδική αγωγή. Στο δυναμικό χώρο της εκπαίδευσης, της δια βίου μάθησης και των διαρκών ερευνητικών εξελίξεων, κανείς εκπαιδευτικός δεν μπορεί να επαναπαύεται σ αυτές τις βασικές σπουδές. Είναι επιτακτική ανάγκη όλοι να επιμορφώνονται διαρκώς. Η εκπαίδευση είναι ενιαία και ο στόχος της είναι να χωρέσει όλα τα παιδιά ανεξάρτητα από τις δυνατοτήτες τους. Με τον ίδιο τρόπο πρέπει να χωρέσει και όλους τους εκπαιδευτικούς. Ο εκπαιδευτικός της "γενικής αγώγης" που έχει επενδύσει χρόνια επιπλέων σπουδών για να αντεπεξέλθει στο δύσκολο έργο της διδασκαλίας σε ανομοιογενείς, ούτως ή άλλως τάξεις, δεν μπορεί να υποβαθμίζεται στο δικαίωμά του να εργαστεί σε Τ.Ε ή άλλες ειδικές δομές απο τον εκπαιδευτικό της "ειδικής αγωγής" με γνώμονα τις βασικές σπουδές. Όλα τα προσόντα, βασικές σπουδές, εμπειρία, ειδικεύσεις πρέπει να προσμετρώνται. Τέλος κανένας τίτλος βασικών σπουδών δεν μπορεί να δώσει προτεραιότητα απο μόνος του έναντι των άλλων. Με τον ίδιο τρόπο που οι εκπαιδευτικοί της "γενικής' επιμορφώθηκαν επιπλέον των βασικών τους σπουδών έτσι οι εκπαιδευτικοί της 'ειδικής" θα πρέπει να επιμορφώνονται επίπλέον των βασικών τους σπουδών στα ΑΝΕΞΆΝΤΛΗΤΑ ΘΕΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
ΙΣΗ ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΗ ΚΑΙ ΠΡΟΣΜΕΤΡΗΣΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΠΡΟΣΟΝΤΩΝ. Στους πτυχιούχους των κλάδων ΠΕ61/71 έχω να πω ότι αναγνωρίζω το συσσωρευμένο αίσθημα απογοήτευσης τους, την παραπλάνηση χρόνων που έχουν υπομείνει από την πολιτεία και το κράτος (να βγάζεις μια ανώτατη σχολή πάνω στην ειδική αγωγή και να μην μπορείς να διοριστείς). Αλλά το δικαίωμα εργασίας τους σε δομές ειδικής αγωγής βάση του πτυχίου τους δεν θα έπρεπε να προσβλάλει το δικαίωμα των εκπαιδευτικών ΠΕ60,50/70,50 να εργαστούν όπως εργάζονταν και ο ένας να προηγείται και να προτάσσεται έναντι του άλλου. Ο διαχωρισμός των εκπαιδευτικών σε εκπαιδευτικούς γενικής και ειδικής βάση των βασικών σπουδών τους είναι ανυπόστατος, αντιπαιδαγωγικός και αντισυνταγματικός. Αυτός ο διαχωρισμός δεν συνάδει με τη φιλοσοφία της ενταξιακής πολιτικής, "ένα σχολείο για όλους" που είναι η παγκόσμια τάση της εκπαίδευσης και υποστηρίζεται ένθερμα απο το Υπουργείο Παιδείας. Καμία πανεπιστημιακή σχολή, μεταπτυχιακό δεν πρέπει να θεωρούνται ανώτερα ή κατώτερα από άλλα. Οι βασικές σπουδές όλων είναι, όπως λέει και ο τίτλος, απλά "βασικές", είτε αφορούν την γενική είτε την ειδική αγωγή. Στο δυναμικό χώρο της εκπαίδευσης, της δια βίου μάθησης και των διαρκών ερευνητικών εξελίξεων, κανείς εκπαιδευτικός δεν μπορεί να επαναπαύεται σ αυτές τις βασικές σπουδές. Είναι επιτακτική ανάγκη όλοι να επιμορφώνονται διαρκώς. Η εκπαίδευση είναι ενιαία και ο στόχος της είναι να χωρέσει όλα τα παιδιά ανεξάρτητα από τις δυνατοτήτες τους. Με τον ίδιο τρόπο πρέπει να χωρέσει και όλους τους εκπαιδευτικούς. Ο εκπαιδευτικός της "γενικής αγώγης" που έχει επενδύσει χρόνια επιπλέων σπουδών για να αντεπεξέλθει στο δύσκολο έργο της διδασκαλίας σε ανομοιογενείς, ούτως ή άλλως τάξεις, δεν μπορεί να υποβαθμίζεται στο δικαίωμά του να εργαστεί σε Τ.Ε ή άλλες ειδικές δομές απο τον εκπαιδευτικό της "ειδικής αγωγής" με γνώμονα τις βασικές σπουδές. Όλα τα προσόντα, βασικές σπουδές, εμπειρία, ειδικεύσεις πρέπει να προσμετρώνται. Τέλος κανένας τίτλος βασικών σπουδών δεν μπορεί να δώσει προτεραιότητα απο μόνος του έναντι των άλλων. Με τον ίδιο τρόπο που οι εκπαιδευτικοί της "γενικής' επιμορφώθηκαν επιπλέον των βασικών τους σπουδών έτσι οι εκπαιδευτικοί της 'ειδικής" θα πρέπει να επιμορφώνονται επίπλέον των βασικών τους σπουδών στα ΑΝΕΞΆΝΤΛΗΤΑ ΘΕΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.