• Σχόλιο του χρήστη 'Κωνσταντίνα' | 25 Απριλίου 2014, 14:42

    Ειλικρινά, αδυνατώ να καταλάβω το νόημα της συζήτησης για το αν θα πρέπει να προτάσσονται οι Π.Ε 71/61 ή αν όχι. Εφόσον το κράτος δημιούργησε τις συγκεκριμένες σχολές Ε.Α. είναι υποχρεωμένο να κατοχυρώσει τα επαγγελματικά τους δικαιώματα. Από τις εν λόγω σχολές με τα 60-70 μαθήματα (έναντι των 45 των Παιδαγωγικών Τμημάτων)αποφοιτούν άτομα καταρτισμένα στην ειδική αγωγή, έχοντας παρακολουθήσει παιδαγωγικά-κοινωνιολογικά μαθήματα, μαθήματα ψυχολογίας, γλωσσολογίας, θετικών επιστημών και φυσικά πλήθος μαθημάτων ειδικής αγωγής και έχουν κάνει πρακτική εξάσκηση σε γενικά δημοτικά και έπειτα σε Σ.Μ.Ε.Α.Ε. Επομένως, επιχειρήματα τύπου: δεν έχουν παιδαγωγική επάρκεια ή οι σχολές επιστημονικά δεν υφίστανται, είναι τουλάχιστον τραγελαφικά!! Επίσης, όσοι αναφέρονται σε πρωτοτυπία της χώρας μας να ιδρύσει τέτοιες σχολές, αρχικά θα έπρεπε να μάθουν ότι παγκοσμίως υπάρχουν και σε άλλες χώρες(π.χ Ιρλανδία, Ρουμανία κλπ) προπτυχιακές σχολές Ε.Α, καθώς επίσης, σαν παιδαγωγοί θα έπρεπε να ξέρουν ότι όταν θέλουμε να συγκρίνουμε το εκπαιδευτικό σύστημα μιας χώρας με το εκπαιδευτικό σύστημα άλλων, το συγκρίνουμε εξ ολοκλήρου και λαμβάνουμε υπόψη όλους τους παράγοντες. Οι μεμονωμένες συγκρίσεις δεν είναι ορθές. Το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα απέχει παρασάγγας από άλλα διαφορετικών χωρών!Επιπροσθέτως, όσοι μιλάνε για διαχωρισμό ειδικής-γενικής, δεν καταλαβαίνω που βασίζουν το συλλογισμό τους, από τη στιγμή που οι Π.Ε 70.50 διαχωρίζονται από τους Π.Ε. 70 επειδή κρίθηκε απαραίτητο να εξειδικευτούν με επιπλέον σπουδές (μεταπτυχιακό/διδακτορικό)για να μπουν στην ειδική αγωγή! Είναι εύλογο, λοιπόν, να συμπεράνουμε ότι η πρόταξη των 71/61 είναι απόλυτα δίκαιη, διότι μπορούν να ανταπεξέλθουν σε όλες τις εκπαιδευτικές περιπτώσεις και όχι μόνο σε μία! Είμαι πραγματικά περίεργη να μάθω τι κάνει ένας Π.Ε 70.50 με εξειδίκευση στις μαθησιακές δυσκολίες, όταν πρέπει να διδάξει ένα παιδί με αυτισμό!!!Για να μην κάνω λόγο για το τι κάνουν οι Π.Ε. 70 της παράλληλης, επειδή συμπλήρωσαν ένα κουτάκι...!!!Αλλά ούτε λόγος γι' αυτούς που δουλεύουν εις βάρος κάποιων μαθητών!Τα μεταπτυχιακά, αγαπητοί συνάδελφοι, τα κάνουμε για να γίνουμε καλύτεροι παιδαγωγοί και να προσφέρουμε περισσότερο στους μαθητές μας. Εξάλλου, οι περισσότεροι γενικοί παιδαγωγοί έχουν στην τάξη τους μαθητές με εκπαιδευτικές δυσκολίες, επομένως με ένα μεταπτυχιακό θα μπορούν να διαχειρίζονται τη γενική τάξη καλύτερα. Άρα δικαιολογίες όπως "τζάμπα σπουδάζαμε τόσα χρόνια" ή "καταδικάζεται η επιπλέον μόρφωση", δηλώνουν ευθαρσώς ότι τα μεταπτυχιακά δεν τα κάνατε από αγάπη και ευαισθησία για την ειδική αγωγή αλλά για να βρείτε δουλειά!Ας μην ξεχνάμε ότι τα ΠΜΣ έγιναν ευρέως γνωστά από τη στιγμή που άρχισαν να λιγοστεύουν οι θέσεις στη γενική αγωγή.Οι Π.Ε 71/61 επέλεξαν να ασχοληθούν με αυτό το αντικείμενο από τα 18 τους και ας γνώριζαν ότι οι συνθήκες ήταν αντίξοες, όσον αφορά τα επαγγελματικά δικαιώματα (το 2004, όταν εισήλθα στο ΠΤΕΑ, δεν είχαμε ούτε Π.Ε και μάλιστα γνωρίζαμε ότι θα δουλεύουμε μόνο ως αναπληρωτές). Τέλος, θα ήθελα να σημειώσω ότι κι εγώ παρακολουθώ ΠΜΣ, όπως και σεμινάρια που αφορούν την ειδική αγωγή, γιατί δίνω ιδιαίτερη σημασία στο απόφθεγμα "γηράσκω αεί διδασκόμενος". Αλλά, από τη στιγμή που ζητάμε να ισχύει στον κλάδο μας ότι ισχύει και στη γενική, τότε θα υποστηρίζω μέχρι τελικής πτώσεως η κατάταξη να γίνεται με βάση την προϋπηρεσία. Δεν πρέπει να κοιτάμε το προσωπικό μας συμφέρον!!Σαν παιδαγωγοί θα έπρεπε να δίνουμε το καλό παράδειγμα και όχι να προτρέπουμε τους πάντες να πατάνε επί πτωμάτων!