Αρχική Υπηρεσιακές Μεταβολές του Εκπαιδευτικού Προσωπικού - Κρίση και την Επιλογή των Στελεχών της ΕκπαίδευσηςΒ΄ Κρίση και Επιλογή των Στελεχών της ΕκπαίδευσηςΣχόλιο του χρήστη Πατριαρχέας Κυριάκος | 29 Νοεμβρίου 2009, 15:36
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Αγαπητές/οί κυρίες/οι, Προφανώς συμφωνώ με τη λογική της παρούσας πρότασης, απλά θα ήθελα να επισημάνω ορισμένα σημεία που θεωρώ σημαντικά: 1)Θεωρώ ότι θα πρέπει να παίζει ΠΟΛΥ σημαντικό ρόλο το Μεταπτυχιακό Διπλώμας Ειδίκευσης και - ακόμα περισσότερο - το Διδακτορικό. Προσωπικά θεωρώ αδιανόητο, όταν υπάρχουν εκπαιδευτικοί με τέτοια προσόντα να καταλαμβάνουν θέσεις στελεχών άνθρωποι που ως μόνο προσόν έχουν το πτυχίο και την "προϋπηρεσία". Με άλλα λόγια το Διδακτορικό και το μεταπτυχιακό δεν μπορούν να υποβαθμίζονται σε "μόρια" , αλλά θα έπρεπε να αποτελούν βασικά στοιχεία προτεραιότητας στην επιλόγή στελεχών. Όπως συμβαίνει στις υπόλοιπες χώρες του αναπτυγμένου κόσμου. 2)Επίσης θεωρώ πολύ σημαντικό παράγοντα που πρέπεινα παίζει ρόλο για μια θέση στελέχους της εκπαίδευσης, το συγγραφικό έργο (σχολικά βιβλία - βοηθήματα από αναγνωρισμένους εκδ. οίκους κ.λ.π.) και -κυρίως- το ερευνητικό έργο (Δημοσιεύσεις σε διεθνώς αναγνωρισμένα περιοδικά και συνέδρια). Το οποίο δείχνει την επιστημονή συγκρότηση ή μη ενός εκπαιδευτικού. 3)Θα μπορούσε να λαμβάνεται υπόψη το ήδη υπάρχον πιστοποιητικό (ετήσιας) επιμόρφωσης της θεματικής ενότητας του ΕΑΠ με τίτλο "Διοίκηση Επαιδευτικών Μονάδων". Θεωρώ ότι άνθρωποι οι οποίοι ενδιαφέρθηκαν να "μάθουν" από δική τους πρωτοβουλία το συγκεκριμένο αντικείμενο, αξίζουν καλύτερης μεταχείρισης. 4) Πιστεύω ότι κάποιο ρόλο πρέπει να παίζει επίσης η εκλογή σε ΔΣ των επιστημονικών ενώσεων των διαφόρων κλάδων π.χ. Μαθηματική εταιρεία, ΕΠΥ (για την πληροφορική), Ένωση Ελλήνων Φυσικών κ.λ.π. 5) Κατά την άποψη μου δεν θα έπρεπε να υφίσταται καν η διαδικασία των συνεντεύξεων η οποία -όπως μέχρι τώρα έχει χρησιμοποιηθεί και είναι κοινός τόπος για όλους σχεδόν τους συναδέλφους- οδηγεί σχεδόν μαθηματικά σε αναξιοκρατική επιλογή. 6) Επίσης θεωρώ ότι η προϋπηρεσία θα πρέπει παίζει πολύ μικρότερο ρόλο ως κριτήριο στην επιλογή στελεχών της εκπαίδευσης, θεωρώντας ότι ένας εκπαιδευτικός με 10 χρόνια υπηρεσίας και με προσόντα όπως Διδακτορικό, μεταπτυχιακό, συγγραφικό και ερευνητικό έργο έχει πολύ περισσότερα να προσφέρει από έναν άλλο με 20 χρόνια προϋπηρεσίας και μόνον. 7)Δεδομένουν ότι έχω υπάρξει επιμορφωτής στα ΠΕΚ για πολλά χρόνια, επιμορφωτής στη Διδακτική της Πληροφορικής και εκπαιδευτής συναδέλφων στις βασικές δεξιότητες πληροφορικής, θεωρώ ότι δεν πρέπει πρώτα να επιλέξουμε κάποιους σε θέσεις στελεχών και μετά να τους "επιμορφώσουμε", αλλά πρώτα πρέπει να αξιοποιήσουμε αυτούς που έίναι ήδη έτοιμοι και που έχουν δείξει το -πραγματικό- ενδιαφέρον τους σε επιμορφωτικές διαδικασίες σε "ανύποπτο χρόνο". Διαφορετικά διαβλέπω ότι θα υπάρξει ένας "πληθωρισμός" "επιμορφωμένων" που απλά θα "καταρτιστούν" με όρους "αγγαρείας" για να έχουν "προσόντα" για την κατάληψη μιας θέσης στελέχους της εκπαίδευσης σε λογική "αγροφυλακής". Αυτά τα σημειώνω ως ένας εκπαιδευτικός ο οποίος -μέχρι σήμερα- δεν είχα διεκδικήσει καμία θέση στελέχους στην εκπαίδευση διότι θεωρούσα ψυχοφθόρα τη διαδικασία σε ένα περιβάλλον που -νομίζω- ότι δεν εξασφάλισε την αξιοπρέπεια που πρέπει να έχει ένας εκπαιδευτικός. Θα ήθελα να δοθεί η ευκαιρία σε εμένα και εκατοντάδες άλλους - πιστεύω- συναδέλφους να διεκδηκήσουμε με ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ μια θέση στέλεχους στην εκπαίδευση, όσο είμαστε ακόμα σε παραγωγική ηλικία και μπορούμε να προσφέρουμε. Με εκτίμηση ένας εκπαιδευτικός πληροφορικής ΠΕ19, Msc,c.Phd.,συγγραφέας - ερευνητής, τ.ΓΓ ΕΠΥ - ΠΕΚΑΠ.