Αρχική Υπηρεσιακές Μεταβολές του Εκπαιδευτικού Προσωπικού - Κρίση και την Επιλογή των Στελεχών της ΕκπαίδευσηςΒ΄ Κρίση και Επιλογή των Στελεχών της ΕκπαίδευσηςΣχόλιο του χρήστη Απόστολος Γατής | 29 Νοεμβρίου 2009, 15:31
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Σαφώς και θα πρέπει να τηρηθούν κάποια στάνταρτς. Κατ' αρχήν πρόκειται για διοικητική στην ουσία θέση, με όσα αυτή συνεπάγεται. Ως κλάδος, οι εκπαιδευτικοί εννοώ, έχουμε κατακτήσει και έναν βαθμό μιας σχετικής αυτοδιαχείρισης που αποτέλεσε και αποτελεί καινοτομία, μόνο, όμως, στο βαθμό που μέσω αυτής δεν εμποδίζεται η αξιοκρατία και δεν προάγονται οι διαπροσωπικές σχέσεις. Συνεπώς, ένα νέο σύστημα επιλογής θα πρέπει να χαρακτηρίζεται από την εγκυρότητα, τη διαφάνεια και την αντικειμενικότητα. Προς αυτή την κατεύθυνση καλό θα ήταν να θεσπιστεί η μοριοδότηση των ουσιαστικών και τυπικών προσόντων (μεταπτυχιακοί τίτλοι, διδακτορικά) καθώς και η προηγούμενη εμπειρία σε θέση διοικητικής ευθύνης και τα χρόνια υπηρεσίας. Απαραίτητη προϋπόθεση θα μπορούσε να είναι η εξής: οι ενδιαφερόμενοι για τη διεκδίκηση και την κατάληψη μιας τέτοιας θέσης, όποτε αυτή και αν προκηρυχθεί, να υποβάλουν αίτηση και να παρακολουθήσουν υποχρεωτικά σεμινάρια Διοίκησης και Νομοθεσίας που διέππουν την Εκπαίδευση. Η επιλογή των υποψηφίων θα μπορούσε να γίνει στη βάση κάποιων τυπικών και ουσιαστικών κριτηρίων. Μετά το πέρας των σεμιναρίων θα μπορούσε να ακολουθήσει η αξιολόγηση όσων παρακολούθησαν το πρόγραμμα και να δημιουργηθεί ένας πίνακας υποψηφίων η σειρά των οποίων θα ορίζεται (α) τίτλοι σπουδών, (β) διοικητική εμπειρία, (γ) χρόνια υπηρεσίας, (δ) αξιολόγηση μετά το σεμινάριο, (ε) πρότερη διοικητική εμπειρία , (στ) χρόνια υπηρεσίας [με πλαφόν]. Όσοι καταλάβουν τη θέση, θα πρέπει να αξιολογούνται κάθε δύο τουλάχιστον χρόνια, ενώ θα πρέπει να υπάρχει και αύξηση του επιδόματος ευθύνης, τουλάχιστον ως κίνητρο. Τα Περιφερειακά Υπηρεσιακά Συμβούλια δέον είναι να περιοριστούν στον έλεγχο της εκγυρότητας των δικαιολογητικών, διότι η πράξη έχει δείξει ότι σε αρκετές περιπτώσεις οι επιλογές έγιναν στη βάση και άλλων κριτηρίων. Είναι άλλωστε γνωστό σε όλη την εκπαιδευτική κοινότητα τι γίνεται με τις κατά τόπους ΕΔΕ και τα πορίσματά τους, που σε κάποιες περιοχές ακόμα βγαίνουν.... Δε μπορεί να είναι μόνιμοι στη θέση αυτή, θα πρέπει να υπάρχει θητεία και επαναξιολόγηση, ειδάλλως δεν υπάρχει καμια πιθανότητα ανανέωσης αλλά και νεότεροι συνάδελφοι με προσόντα ενδεχομένως να μην έχουν ποτέ την ευκαιρία να δοκιμάσουν εαυτούς σε θέσεις διοικητικής ευθύνης. Όμως, για να διοικηθεί ένα σχολείο χρειάζεται και κάτι άλλο. Ο Διευθυντής και ο Υποδιευθυντής δε μπορούν να είναι "διχασμένες προσωπικότητες". Ή θα είναι στην τάξη ή θα επιτελούν τα διοικητικά τους καθήκοντα. Δε μπορεί να είναι και τα δυο μαζί. Για τη διοίκηση χρειάζεται η αναγκαία απόσταση και ο διαχωρισμός, ο καθορισμός των ρόλων. Αλλιώς το ένα αποβαίνει σε βάρος του άλλου. Άλλωστε είναι γνωστό ότι το σχολείο διοικείται στην ουσία από τον Υποδιευθυντή που έχει τόσο το βάρος της διοικητικής γραφειοκρατίας όσο και του ωραρίου του.