Αρχική Υπηρεσιακές Μεταβολές του Εκπαιδευτικού Προσωπικού - Κρίση και την Επιλογή των Στελεχών της ΕκπαίδευσηςΒ΄ Κρίση και Επιλογή των Στελεχών της ΕκπαίδευσηςΣχόλιο του χρήστη Αργυρόπουλος Ελευθέριος | 29 Νοεμβρίου 2009, 15:16
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Με αφορμή την πρόσκληση σε ανοιχτή διαβούλευση για την παιδεία θα ήθελα να εκφράσω κάποιες απόψεις μου για προβληματισμό και να κάνω κάποιες προτάσεις: 1)Κατ'αρχάς τι είδος σχολείου θέλουμε?Θέλουμε ένα σχολείο στο οποίο να παρέχονται οι βασικές γνώσεις στους μαθητές και στο οποίο να διαμορφώνεται η προσωπικότητά τους και ταυτόχρονα να γίνεται προσπάθεια ομαλής ενταξής τους στην κοινωνία ή ένα σχολείο-μικρό πανεπιστήμιο στο οποίο θα τρέχουμε ασθμαίνοντας για να παρακολουθούμε την εξέλιξη της τεχνολογίας και τις εξειδικευμένες γνώσεις με διαρκείς <>,που οδηγούν, εν τέλει, στην σύγχυση και την αμάθεια? 2)Είναι δυνατόν το σύνολο των μαθητών να θέλουν και να μπορούν να τελειώσουν το δωδεκαετές σχολείο?Και, εν πάση περιπτώσει, σε ποιές άλλες χώρες συμβαίνει αυτό?Τί είναι προτιμότερο να έχουμε έναν αποτυχημένο επιστήμονα ή έναν άριστο τεχνίτη?Είναι δυνατόν όλοι οι μαθητές να γίνουν επιστήμονες? 3)Σας προβληματίζει καθόλου το γεγονός ότι στα προεδρεία των μαθητικών κοινοτήτων βρίσκονται κατά κανόνα οι κακοί μαθητές?Τελικά η ενασχόληση των μαθητών με τις μαθητικές κοινότητες σε τί τους βοηθάει?Ή μήπως τους αποπροσανατολίζει από το κύριο έργο τους? 4)Πώς θα πρέπει να αντιμετωπίζουμε τους μαθητές, ως ανήλικους και ανώριμους και, επομένως,περιορισμένης ευθύνης ή ως ανήλικους και ώριμους και,επομένως, πλήρους ευθύνης,που συνεπάγεται ανάλογη αντιμετώπιση και από την πολιτεία (δικαστήρια,δικαίωμα ψήφου κτλ)? (Παρεπιμπτόντως σας αναφέρω ότι το σύνθημα κάποιου υποψηφίου για το 15 μελές ήταν:<>.Και, ω του θαύματος οι μαθητές ανταποκρίθηκαν στην πρόσκληση). 5)Τα διάφορα συνδικαλιστικά προνόμια και οι παρεχόμενες άδειες για την άσκηση του συνδικαλιστικού δικαιώματος έχουν σχέση με τη σχολική διαδικασία?Είναι λογικό κάποιοι,που έχουν προσληφθεί ως καθηγητές,να συνταξιοδοτούνται ως συνδικαλιστές?Δεν θα ήταν καθόλου απίθανο κάποιοι,που συμπληρώνουν 35ετία στο συνδικαλισμό,να ζητήσουν επιπλέον και συνδικαλιστική σύνταξη.Αν θέλουμε την ανανεωση στον συνδικαλισμό,θα πρέπει να περιοριστεί η ενασχόληση κάποιου με τα συνδικαλιστικά σε δύο θητείες ή σε μια 4ετία συνολικά.Ουδείς αναντικατάστατος. Για την επιλογή στελεχών 1)Νομίζω ότι ο καλυτερος τρόπος για την επιλογή στελεχών είναι η αξιολόγηση των ιδίων και του έργου τους εντός του σχολείου.Μια αξιολόγηση στην οποία θα έχουν λόγο ο Δ/ντής Δ/θμιας Εκπ/σης,ο σχολικός σύμβουλος,Δ/ντής του σχολείου,ο σύλλογος γονέων και οι μαθητές.Σας πληροφορώ ότι,όσες φορές, ζήτησα από τους μαθητές μου (στο τέλος του έτους και ανώνυμα)να γράψουν την γνώμη τους για εμένα,αποδείχτικαν οι καλύτέεροι κριτές μου.Πρέπει να διευκρινιστεί ότι όλοι οι παραπάνω θα καλούνται είτε να συντάξουν κάποια έκθεση είτε να απαντήσουν σε κάποιο ερωτηματολόγιο.Η τελική βαθμολογία θα ανατίθεται σε επιτροπή.Η αξιολόγηση αυτή θα αποτελεί τη βάση της επιλογής των στελεχών,ενώ τα θπόλοιπα προσόντα θα έχουν επικουρικό ρόλο. 2)Τα υπηρεσιακά συμβούλια θα πρέπει αμέσως να αντικατασταθούν.Θα πρέπει να αποτελούνται μόνο από υπηρεσιακούς παράγοντες(οι αιρετοί έχουν καταντήσει πληγή και έχουν μετατραπεί στο <> της διοίκησης),που φυσικά θα ελέγχονται για τις αποφάσεις τους,όταν είναι αναντίστοιχες με τα παραπτώματα των εγκαλουμένων υπαλλήλων. 3)Και ένα τελευταίο προσωπικό Κυρία Υπουργέ Πότε,επιτέλους,σκοπεύετε να απομακρύνετε απο τις Δ/νσεις όλους αυτούς τους άσχετους,που <> η προηγούμενη κυβέρνηση και οι οποίοι δν αρκέστηκαν μόνο στο να καρατομήσουν ικανούς Δ/ντές το 2007, αλλά εξακολουθούν ακόμα να ασχημονούν,δρώντας πιο πολύ ως παρακράτος και όχι ως συντεταγμένη πολιτεία?