Ειδήμονες, όχι εμπειροτέχνες
Από την μέχρι τώρα εμπειρία μου έχω διδαχθεί ότι οι βαθμίδες της εκπαίδευσης προσδίδουν ουσιαστικά προσόντα και ικανότητες σε εκείνους που επιτυγχάνουν τον τίτλο της ανάλογης βαθμίδας. Αναμφισβήτητα η «εμπειρία» συνεισφέρει να αντιμετωπιστούν ή ξεπεραστούν κάποια απλά προβλήματα της αρχικής πορείας, πλην όμως οι ικανότητες ενός εμπειροτέχνη δεν είναι δυνατόν να συγκριθούν με τον έχοντα επιστημονική εξειδίκευση. Είναι δυνατόν ένας εργολάβος να θεωρείται καταλληλότερος από έναν πολιτικό μηχανικό επειδή ο δεύτερος έχει λιγότερα χρόνια επαγγελματική εμπειρία;
Με τον υπό διαβούλευση νόμο επιχειρείται αντιστροφή της πορείας προόδου, παραβλέπεται η αξιοκρατία με νομιμοποιημένα κριτήρια και οδηγούνται οι υποψήφιοι στο κέρδος με ελάσσονα προσπάθεια.
Συγκεκριμένα, κάποιος με μεταπτυχιακό στην ειδική αγωγή με διετή φοίτηση έχει 3 μόρια ενώ κάποιος μη εξειδικευθείς με διετή προϋπηρεσία-πείρα έχει 4 μόρια!!
Η εξέλιξη αυτή ουσιαστικά προτάσσει τους εμπειροτέχνες και εξοβελίζει εκπαιδευτικούς οι οποίοι «θυσίασαν» τα 2 χρόνια προϋπηρεσία και επένδυσαν χρόνο και χρήμα για να αποκτήσουν την κατάλληλη μεταπτυχιακού επιπέδου εξειδίκευση που θα τους έκανε πιο αποτελεσματικούς εκπαιδευτικούς στην Ειδική Αγωγή.
Κατόπιν των παραπάνω προτείνω η μοριοδότηση της προϋπηρεσίας να μειωθεί πχ 0,1μόριο το μήνα(ώστε ένα μεταπτυχιακό να «ισοδυναμεί» με 3 χρόνια προϋπηρεσία και όχι 1,5 χρόνο όπως το προσχέδιο προτείνει) και να αυξηθεί η μοριοδότηση στα ακαδημαϊκά κριτήρια δεδομένου ότι το κράτος θα έπρεπε να δίνει κίνητρα ώστε οι εκπαιδευτικοί (όπως και όλοι οι εργαζόμενοι) να αποκτούν τα κατάλληλα ακαδημαϊκά εφόδια που τους καθιστούν πιο ικανούς και πιο ενημερωμένους στον τομέα που εργάζονται.
Ειδήμονες, όχι εμπειροτέχνες Από την μέχρι τώρα εμπειρία μου έχω διδαχθεί ότι οι βαθμίδες της εκπαίδευσης προσδίδουν ουσιαστικά προσόντα και ικανότητες σε εκείνους που επιτυγχάνουν τον τίτλο της ανάλογης βαθμίδας. Αναμφισβήτητα η «εμπειρία» συνεισφέρει να αντιμετωπιστούν ή ξεπεραστούν κάποια απλά προβλήματα της αρχικής πορείας, πλην όμως οι ικανότητες ενός εμπειροτέχνη δεν είναι δυνατόν να συγκριθούν με τον έχοντα επιστημονική εξειδίκευση. Είναι δυνατόν ένας εργολάβος να θεωρείται καταλληλότερος από έναν πολιτικό μηχανικό επειδή ο δεύτερος έχει λιγότερα χρόνια επαγγελματική εμπειρία; Με τον υπό διαβούλευση νόμο επιχειρείται αντιστροφή της πορείας προόδου, παραβλέπεται η αξιοκρατία με νομιμοποιημένα κριτήρια και οδηγούνται οι υποψήφιοι στο κέρδος με ελάσσονα προσπάθεια. Συγκεκριμένα, κάποιος με μεταπτυχιακό στην ειδική αγωγή με διετή φοίτηση έχει 3 μόρια ενώ κάποιος μη εξειδικευθείς με διετή προϋπηρεσία-πείρα έχει 4 μόρια!! Η εξέλιξη αυτή ουσιαστικά προτάσσει τους εμπειροτέχνες και εξοβελίζει εκπαιδευτικούς οι οποίοι «θυσίασαν» τα 2 χρόνια προϋπηρεσία και επένδυσαν χρόνο και χρήμα για να αποκτήσουν την κατάλληλη μεταπτυχιακού επιπέδου εξειδίκευση που θα τους έκανε πιο αποτελεσματικούς εκπαιδευτικούς στην Ειδική Αγωγή. Κατόπιν των παραπάνω προτείνω η μοριοδότηση της προϋπηρεσίας να μειωθεί πχ 0,1μόριο το μήνα(ώστε ένα μεταπτυχιακό να «ισοδυναμεί» με 3 χρόνια προϋπηρεσία και όχι 1,5 χρόνο όπως το προσχέδιο προτείνει) και να αυξηθεί η μοριοδότηση στα ακαδημαϊκά κριτήρια δεδομένου ότι το κράτος θα έπρεπε να δίνει κίνητρα ώστε οι εκπαιδευτικοί (όπως και όλοι οι εργαζόμενοι) να αποκτούν τα κατάλληλα ακαδημαϊκά εφόδια που τους καθιστούν πιο ικανούς και πιο ενημερωμένους στον τομέα που εργάζονται.