Καλησπέρα σε όλους! Λέγομαι Γιαγκάζογλου Παρασκευή και είμαι επίκουρη Καθηγήτρια Ειδικής Αγωγής στη ΣΕΦΑΑ, Α.Π.Θ. Θα ήθελα να απευθυνθώ σε όλους όσους συμμετέχουν σε αυτό το διάλογο με ειλικρινή συμπάθεια και χωρίς καμία διάκριση σε οποιαδήποτε ειδικότητα εκπαιδευτικών. Με λύπη μου διαπίστωσα ότι τα περισσότερα σχόλια συγκεντρώνουν τα άρθρα του νόμου που αφορούν στους διορισμούς και τα προσόντα των εκπαιδευτικών που πρέπει να στελεχώνουν τις ΣΜΕΑ. Και αντί τα σχόλια αυτά να είναι ουσιαστικά και να επισημαίνουν πιθανά λάθη που αφορούν στην εκπαίδευση των παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες υπάρχει μία απίστευτη αντιπαράθεση σχετικά με το ποιος απόφοιτος ποιας σχολής έχει περισσότερα προσόντα και είναι περισσότερο ικανός να διδάξει στις ΣΜΕΑ. Φαντάζομαι ότι οι περισσότεροι είστε νέα παιδιά που αγωνιάτε για το μέλλον σας και για αυτό μπορώ να σας καταλάβω! Ωστόσο, θεωρώ ότι αφού μας δόθηκε η δυνατότητα αυτής της δημόσιας διαβούλευσης πρέπει όλοι να στοχεύσουμε σε ουσιαστικά σχόλια που να αφορούν στη βελτίωση αυτού του νόμου. Σκεφτείτε ότι όλοι σας είσαστε απόφοιτοι πολύ αξιόλογων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων με πολύ καλές σπουδές. Θα ήθελα λοιπόν να σας παρακαλέσω να με δείτε ως έναν άνθρωπο που πραγματικά δεν έχει κανένα συμφέρον να είναι με τη μία ή την άλλη πλευρά και να ακούσετε με συμπάθεια την ταπεινή μου γνώμη! Πριν το διορισμό μου στο Πανεπιστήμιο είχα την τύχη να δουλέψω ως αναπληρώτρια σε ΕΕΕΕΚ και να ζήσω από κοντά τη λειτουργία αυτών των δομών. Ενώ λοιπόν τα ΕΕΕΕΚ ξεκίνησαν ως κέντρα εκπαίδευσης παιδιών με Νοητική Ανεπάρκεια με αρκετά καλό νοητικό επίπεδο ώστε να μπορέσουν να εκπαιδευτούν και να καταρτιστούν επαγγελματικά, έφτασαν τελικά να φοιτούν σε αυτά όλοι οι απόφοιτοι των ειδικών δημοτικών σχολείων, αφού δεν υπήρχε άλλη αντίστοιχη δομή για να φοιτούν παιδιά με σοβαρότερες αναπτυξιακές διαταραχές όπως σοβαρή νοητική ανεπάρκεια ή αυτισμό. Επομένως, το βασικότερο όλων είναι το να ξεκαθαρίσει τι εξυπηρετούν ακριβώς οι δομές, τι παιδιά φοιτούν σε αυτές και ποιος είναι ο στόχος τους. Γιατί με την υπάρχουσα μορφή των ΕΕΕΕΚ οι περισσότεροι μαθητές δεν ξέρουν καν ανάγνωση ή απλή πρακτική αριθμητική και επομένως είναι καταλληλότεροι εξειδικευμένοι παιδαγωγοί και όχι Καθηγητές δευτεροβάθμιας γιατί μπορεί τα σχολεία αυτά να ανήκουν στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση αλλά στην ουσία το σύνολο των μαθητών έχει ανάγκη από βασική εκπαίδευση. Αντιθέτως, σε τυπικά σχολεία δευτεροβάθμιας με παράλληλη στήριξη ή τάξεις ένταξης καταλληλότεροι είναι οι καθηγητές όλων των ειδικοτήτων με μεταπτυχιακές σπουδές στην Ειδική Αγωγή γιατί γνωρίζουν καλύτερα τα προχωρημένα μαθηματικά ή τη γλώσσα που διδάσκεται στη δευτεροβάθμια. Από εκεί και πέρα, για να τελειώνει οριστικά αυτή η αντιπαράθεση, επιβάλλεται η άμεση θέσπιση γραπτού διαγωνισμού Εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής όλων των ειδικοτήτων. Στο διαγωνισμό αυτό δάσκαλοι ειδικής αγωγής αλλά και γενικής αγωγής με εξειδίκευση, θα έχουν τη δυνατότητα να διαγωνιστούν με ίσους όρους και να μοριοδοτηθούν ανάλογα με την επίδοση τους στο γραπτό διαγωνισμό αλλά και την αντίστοιχη μοριοδότηση που δίνεται και στους υπόλοιπους εκπαιδευτικούς της γενικής αγωγής (διδακτορικό, μεταπτυχιακό, προϋπηρεσία). Έτσι, θα μπορέσουν να καλυφτούν οι θέσεις της ειδικής αγωγής από άτομα που έχουν κάνει σημαντικές σπουδές και έχουν όλα τα απαραίτητα προσόντα, με τον αξιοκρατικότερο δυνατό τρόπο και επιτέλους να στελεχωθούν τα ΣΜΕΑ με τους καλύτερους του χώρου.
Τελειώνοντας θέλω να επισημάνω μόνο για τους Καθηγητές Φ.Α με εξειδίκευση στην Ειδική Αγωγή ότι θα υπάρξει εκ μέρους της Εταιρείας Θεραπευτικής Γυμναστικής και Ειδικής Φυσικής Αγωγής συζήτηση για το προσχέδιο και κατάθεση των απόψεων μας η οποία θα δημοσιευθεί και θα συζητηθεί στο Forum της ιστοσελίδας της εταιρείας www.eletefa.gr.
Καλησπέρα σε όλους! Λέγομαι Γιαγκάζογλου Παρασκευή και είμαι επίκουρη Καθηγήτρια Ειδικής Αγωγής στη ΣΕΦΑΑ, Α.Π.Θ. Θα ήθελα να απευθυνθώ σε όλους όσους συμμετέχουν σε αυτό το διάλογο με ειλικρινή συμπάθεια και χωρίς καμία διάκριση σε οποιαδήποτε ειδικότητα εκπαιδευτικών. Με λύπη μου διαπίστωσα ότι τα περισσότερα σχόλια συγκεντρώνουν τα άρθρα του νόμου που αφορούν στους διορισμούς και τα προσόντα των εκπαιδευτικών που πρέπει να στελεχώνουν τις ΣΜΕΑ. Και αντί τα σχόλια αυτά να είναι ουσιαστικά και να επισημαίνουν πιθανά λάθη που αφορούν στην εκπαίδευση των παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες υπάρχει μία απίστευτη αντιπαράθεση σχετικά με το ποιος απόφοιτος ποιας σχολής έχει περισσότερα προσόντα και είναι περισσότερο ικανός να διδάξει στις ΣΜΕΑ. Φαντάζομαι ότι οι περισσότεροι είστε νέα παιδιά που αγωνιάτε για το μέλλον σας και για αυτό μπορώ να σας καταλάβω! Ωστόσο, θεωρώ ότι αφού μας δόθηκε η δυνατότητα αυτής της δημόσιας διαβούλευσης πρέπει όλοι να στοχεύσουμε σε ουσιαστικά σχόλια που να αφορούν στη βελτίωση αυτού του νόμου. Σκεφτείτε ότι όλοι σας είσαστε απόφοιτοι πολύ αξιόλογων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων με πολύ καλές σπουδές. Θα ήθελα λοιπόν να σας παρακαλέσω να με δείτε ως έναν άνθρωπο που πραγματικά δεν έχει κανένα συμφέρον να είναι με τη μία ή την άλλη πλευρά και να ακούσετε με συμπάθεια την ταπεινή μου γνώμη! Πριν το διορισμό μου στο Πανεπιστήμιο είχα την τύχη να δουλέψω ως αναπληρώτρια σε ΕΕΕΕΚ και να ζήσω από κοντά τη λειτουργία αυτών των δομών. Ενώ λοιπόν τα ΕΕΕΕΚ ξεκίνησαν ως κέντρα εκπαίδευσης παιδιών με Νοητική Ανεπάρκεια με αρκετά καλό νοητικό επίπεδο ώστε να μπορέσουν να εκπαιδευτούν και να καταρτιστούν επαγγελματικά, έφτασαν τελικά να φοιτούν σε αυτά όλοι οι απόφοιτοι των ειδικών δημοτικών σχολείων, αφού δεν υπήρχε άλλη αντίστοιχη δομή για να φοιτούν παιδιά με σοβαρότερες αναπτυξιακές διαταραχές όπως σοβαρή νοητική ανεπάρκεια ή αυτισμό. Επομένως, το βασικότερο όλων είναι το να ξεκαθαρίσει τι εξυπηρετούν ακριβώς οι δομές, τι παιδιά φοιτούν σε αυτές και ποιος είναι ο στόχος τους. Γιατί με την υπάρχουσα μορφή των ΕΕΕΕΚ οι περισσότεροι μαθητές δεν ξέρουν καν ανάγνωση ή απλή πρακτική αριθμητική και επομένως είναι καταλληλότεροι εξειδικευμένοι παιδαγωγοί και όχι Καθηγητές δευτεροβάθμιας γιατί μπορεί τα σχολεία αυτά να ανήκουν στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση αλλά στην ουσία το σύνολο των μαθητών έχει ανάγκη από βασική εκπαίδευση. Αντιθέτως, σε τυπικά σχολεία δευτεροβάθμιας με παράλληλη στήριξη ή τάξεις ένταξης καταλληλότεροι είναι οι καθηγητές όλων των ειδικοτήτων με μεταπτυχιακές σπουδές στην Ειδική Αγωγή γιατί γνωρίζουν καλύτερα τα προχωρημένα μαθηματικά ή τη γλώσσα που διδάσκεται στη δευτεροβάθμια. Από εκεί και πέρα, για να τελειώνει οριστικά αυτή η αντιπαράθεση, επιβάλλεται η άμεση θέσπιση γραπτού διαγωνισμού Εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής όλων των ειδικοτήτων. Στο διαγωνισμό αυτό δάσκαλοι ειδικής αγωγής αλλά και γενικής αγωγής με εξειδίκευση, θα έχουν τη δυνατότητα να διαγωνιστούν με ίσους όρους και να μοριοδοτηθούν ανάλογα με την επίδοση τους στο γραπτό διαγωνισμό αλλά και την αντίστοιχη μοριοδότηση που δίνεται και στους υπόλοιπους εκπαιδευτικούς της γενικής αγωγής (διδακτορικό, μεταπτυχιακό, προϋπηρεσία). Έτσι, θα μπορέσουν να καλυφτούν οι θέσεις της ειδικής αγωγής από άτομα που έχουν κάνει σημαντικές σπουδές και έχουν όλα τα απαραίτητα προσόντα, με τον αξιοκρατικότερο δυνατό τρόπο και επιτέλους να στελεχωθούν τα ΣΜΕΑ με τους καλύτερους του χώρου. Τελειώνοντας θέλω να επισημάνω μόνο για τους Καθηγητές Φ.Α με εξειδίκευση στην Ειδική Αγωγή ότι θα υπάρξει εκ μέρους της Εταιρείας Θεραπευτικής Γυμναστικής και Ειδικής Φυσικής Αγωγής συζήτηση για το προσχέδιο και κατάθεση των απόψεων μας η οποία θα δημοσιευθεί και θα συζητηθεί στο Forum της ιστοσελίδας της εταιρείας www.eletefa.gr.