Αρχική Υπηρεσιακές Μεταβολές του Εκπαιδευτικού Προσωπικού - Κρίση και την Επιλογή των Στελεχών της Εκπαίδευσης1. Σύστημα Πρόσληψης ΕκπαιδευτικώνΣχόλιο του χρήστη Φασιάδου Κυριακή (Εκπαιδευτικός ΠΕ02) | 29 Νοεμβρίου 2009, 17:30
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Κύριε Πρωθυπουργέ, Κυρία Υπουργέ Παιδείας, Κυρία και Κύριε Υφυπουργοί Παιδείας, “Πρώτα ο μαθητής” σημαίνει ο μαθητής να μπορεί να φοιτά σε ένα όμορφο σχολικό περιβάλλον όπου να μπορεί τουλάχιστον να ικανοποιεί όλες τις μαθησιακές του ανάγκες. Αυτό μεταφράζεται σε γενναία παραχώρηση οικονομικών πόρων στον τομέα της Παιδείας ώστε να δημιουργηθούν σχολεία, να υπάρξει υλικοτεχνική υποδομή και να οριστεί ως μέγιστος αριθμός μαθητών ανά τάξη το όριο των δέκα – δεκαπέντε μαθητών .Ουτοπικό για τα περισσότερα από τα σημερινά σχολεία, όπου σε μία τάξη συνωστίζονται είκοσι πέντε με τριάντα μαθητές δίνοντας την ευκαιρία στα φροντιστήρια, όπου πλέον είναι θεσμός οι έξι με οκτώ μαθητές, να ανταγωνίζονται, και όχι με ίσους όρους τη δημόσια εκπαίδευση. Επιπλέον, σε καμία τάξη των είκοσι πέντε ή των τριάντα μαθητών δεν μπορεί να εφαρμοστεί από τον εκπαιδευτικό στο σύνολο των μαθητών εξατομικευμένη παρέμβαση η οποία να λαμβάνει υπόψη τις ανάγκες κάθε μαθητή. Παρόλα αυτά ένα μεγάλο μέρος της εκπαιδευτικής κοινότητας προσφέρει τις υπηρεσίες του στα σημερινά σχολεία τις περισσότερες φορές όχι με τις καλύτερες συνθήκες. Το εκπαιδευτικό αυτό προσωπικό είτε είναι μόνιμο προσωπικό, είτε προσωρινό (αναπληρωτές - ωρομίσθι-οι). Αυτή τη στιγμή στη δημόσια εκπαίδευση υπηρετεί ένα μεγάλο μέρος αναπληρωτών – ωρομισθίων , οι οποίοι απέκτησαν το δικαίωμα να εργαστούν ως αναπληρωτές – ωρομίσθιοι είτε μέσω κάποιας ή πολλών επιτυχιών στον ΑΣΕΠ, είτε με τα μόρια της προϋπηρεσίας. Όσον αφορά τους αναπληρωτές – ωρομίσθιους με επιτυχία στον ΑΣΕΠ είναι άδικο να μην τους λαμβάνεται υπόψη σε επερχόμενους διορισμούς είτε με το 40% είτε με την προϋπηρεσία των είκοσι τεσσάρων μηνών γιατί την προϋπηρε-σία τους την απέκτησαν μέσω ενός αξιοκρατικού , όπως επαναλαμβάνεται πολλές φορές, συστήματος επιλογής, του ΑΣΕΠ. Πρόκειται για άτομα που για ελάχιστα μόρια δεν ήταν στον πίνακα των διοριστέων. Όσον αφορά την δεύτερη κατηγορία, όσους έχουν αποκτήσει προϋπηρεσία και δεν έχουν επιτυχία σε κάποιον ΑΣΕΠ θα ήταν εξίσου άδικο να μη ληφθούν υπόψη σε επερχόμενους διορισμούς καθώς είναι άνθρωποι που έχουν προσφέρει τις υπηρεσίες τους στη δημόσια εκπαίδευση πολλές φορές πολύ μακριά από τον μόνιμο τόπο διαμονής τους με ό,τι αυτό συνεπάγεται.. Σε αυτήν την ομάδα αυτό που ενοχλεί είναι ότι κάποιοι έχουν αποκτήσει προϋπηρεσία με μη αξιοκρατικό τρόπο. Είναι όμως άδικο να αναιρούμε το σύνολο εξαιτίας κάποιων πολλών ίσως περιπτώσεων που απλά εκμεταλλεύτηκαν τις ευκαιρίες που η ίδια η πολιτεία τους είχε δώσει επί σειρά ετών. Αν και ανήκω στην πρώτη περίπτωση και η προϋπηρεσία μου προέρχεται από υψηλό ποσοστό επιτυχίας στον προτελευταίο ΑΣΕΠ μπορώ να πω ότι έχω συναντήσει πολλούς συναδέρφους με υψηλή γνώση του αντικειμένου τους και με μοναδική παιδεία που όμως δεν είχαν δώσει εξετάσεις ΑΣΕΠ, όπως αντίστοιχα συναδέρφους με τα ίδια χαρακτηριστικά που διορίστηκαν μέσω εξετάσεων του ΑΣΕΠ. Και νομίζω πως εδώ βρίσκεται και η ουσία της επιλογής του ανθρώπινου δυναμικού της εκπαίδευσης. Η παιδεία. Δια βίου εκπαίδευση χρειαζόμαστε όλοι. Επαφίεται σε σας να τη θεσπίσετε για το σύνολο των εκπαιδευτικών δίνοντας ίσως μεγαλύτερη βαρύτητα στη συμβουλευτική κατεύθυνση κι όχι στην αξιολόγηση, χωρίς βέβαια να αναιρείται και η βαρύτητα της τελευταίας. Επιστρέφοντας στον τρόπο διορισμού θεωρώ πως δεν πρέπει να σταματήσουν να τροφοδοτούναι οι ισχύοντες πίνακες ούτε με προϋπηρεσίες, ούτε με πρόσωπα αλλά από τον νέο έτος να τεθεί η προϋπόθεση της επιτυχίας σε κάποιον ΑΣΕΠ για όλους όσους επιθυμούν να ενταχθούν στον πίνακα. Ο τρόπος διορισμού να είναι διττός μέσω των διοριστέων από τις εξετάσεις του ΑΣΕΠ (60%) και μέσω του πίνακα αναπληρωτών (40%, 24 μή-νες + μία επιτυχία σε οποιοδήποτε ΑΣΕΠ, 30 μήνες μέχρι να εξαντληθούν οι πίνακες της συγκεκριμένης κατηγορίας). Από τη στιγμή που δεν θα μπορεί από το νέο έτος να εισέρχεται στον πίνακα κάποιος χωρίς επιτυχία σε ΑΣΕΠ τα μόρια της προϋπηρεσίας του θα αποκτώνται με αξιοκρατικό τρόπο και επομένως θα συνάδει το όλο σύστημα με τη γενικότερη φιλοσοφία της κυβέρνησης. Επίσης, καλό θα ήταν στον πίνακα να μετράνε τα μόρια των επιτυχιών από όλες τις εξετάσεις του ΑΣΕΠ στο ακέραιο, όπως ακριβώς γίνεται και με τα μόρια της προϋπηρεσίας. Το σύστημα επιλογής προσωπικού είναι ήδη αξιοκρατικό μπορείτε να το βελτιώσετε στα σημεία που χρήζει βελτίωση και παράλληλα να υιοθετήσετε μέτρα που ενδυναμώνουν ουσιαστικά το ρόλο της δημόσιας εκπαίδευσης. Για το θέμα των τρίτεκνων και των πολύτεκνων δε μπορώ να πω τίποτα γιατί δεν μπορώ να εισέλθω στη φιλοσοφία και στις δυσκολίες που ίσως αντιμετωπίζουν όσοι ανήκουν σε αυτήν την κατηγορία. Το μόνο που θα μπορούσα να πω σαν γενική διαπίστωση και λαμβάνοντας υπόψη τα αυξανόμενα ποσοστά υπογεννητικότητας στην Ελλάδα είναι ότι πολύτεχνοι πλέον στην Ελλάδα είναι όσοι έχουν ένα ή και κανένα παιδί! Για το ζήτημα της πρώτης τοποθέτησης νομίζω ότι το να υποχρεώσετε το νεοδιόριστο εκπαιδευτικό να παραμείνει στον τόπο διορισμού του τρία χρόνια είναι υπερβολικό και δε συνάδει με το σύγχρονο πνεύμα δημοκρατίας. Νομίζω ότι θα ήταν καλύτερο να δημιουργήσετε εκείνες τις συνθήκες ώστε οι εκπαιδευτικοί να επιλέγουν μόνοι τους τη μετακίνησή τους στις περιοχές που θεωρούνται δύσκολες. Επιπλέον μόρια και διπλός μισθός νομίζω ότι είναι αρκετά κίνητρα για τις απομακρυσμένες περιοχές. Ευχαριστώ πολύ