Θα ήθελα να επισημάνω ένα σημαντικό πρόβλημα που ανακύπτει με αυτό το σχέδιο νόμου και αφορά τους αναπληρωτές καθηγητές Δ.Ε των τεχνικών ειδικοτήτων (όπως Πληροφορικής, Γεωπονίας κ.α.), οι οποίοι είναι απόφοιτοι «μη καθηγητικών» σχολών. Μέχρι τώρα στους πίνακες Ειδικής Αγωγής, προτάσσονται όσοι από αυτούς έχουν παιδαγωγική και διδακτική επάρκεια κατέχοντας πτυχίο ΑΣΠΑΙΤΕ, μεταπτυχιακό στις Επιστήμες της Αγωγής ή δεύτερο πτυχίο παιδαγωγικής σχολής. Το ίδιο ισχύει βέβαια και στους πίνακες Γενικής αγωγής. Μάλιστα, με τον ν. 3848/2010 η παιδαγωγική επάρκεια αποτελεί τυπικό προσόν διορισμού. (Αρθ. 2), ενώ για την κατάταξη των αναπληρωτών σε πίνακες το μεταπτυχιακό στις επιστήμες της Αγωγής ή η κατοχή πτυχίου παιδαγωγικής σχολής δίνει 2,5 μόρια (Αρθ. 3)
Με το νέο σχέδιο νόμου της Ειδικής Αγωγής το Υπουργείο Παιδείας προφανώς θεωρεί άχρηστη την παιδαγωγική επάρκεια και κατάρτιση των καθηγητών ΕΑΕ Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, αφού δεν την αναφέρει πουθενά σαν προσόν, ούτε μοριοδοτείται. Πώς μπορεί κάποιος να θεωρείται «εξειδικευμένος» στην Ειδική Αγωγή, χωρίς να έχει πρώτα ασχοληθεί με την Παιδαγωγική Επιστήμη και την Διδακτική; Οποιαδήποτε «εξειδίκευση» στην Ειδική Αγωγή μόνο ως ελλειμματική και αποσπασματική μπορεί να χαρακτηριστεί, αν δεν υπάρχουν βασικές παιδαγωγικές γνώσεις.
Νομίζω λοιπόν ότι πρέπει να συνεχίσουν να προτάσσονται στους πίνακες αναπληρωτών Ειδικής Αγωγής Μη καθηγητικών ειδικοτήτων όσοι κατέχουν παιδαγωγική επάρκεια και κατάρτιση, όπως συμβαίνει και στην Γενική Αγωγή, ή τουλάχιστον να μοριοδοτείται το δεύτερο μεταπτυχιακό στις Επιστήμες της Αγωγής ή το δεύτερο πτυχίο σε παιδαγωγική σχολή, όπως μοριοδοτείται και το δεύτερο μεταπτυχιακό στην Ειδική Αγωγή. Θα ήθελα να σας παρακαλέσω να ασχοληθείτε σοβαρά με αυτό το θέμα.
Ευχαριστώ πολύ.
Θα ήθελα να επισημάνω ένα σημαντικό πρόβλημα που ανακύπτει με αυτό το σχέδιο νόμου και αφορά τους αναπληρωτές καθηγητές Δ.Ε των τεχνικών ειδικοτήτων (όπως Πληροφορικής, Γεωπονίας κ.α.), οι οποίοι είναι απόφοιτοι «μη καθηγητικών» σχολών. Μέχρι τώρα στους πίνακες Ειδικής Αγωγής, προτάσσονται όσοι από αυτούς έχουν παιδαγωγική και διδακτική επάρκεια κατέχοντας πτυχίο ΑΣΠΑΙΤΕ, μεταπτυχιακό στις Επιστήμες της Αγωγής ή δεύτερο πτυχίο παιδαγωγικής σχολής. Το ίδιο ισχύει βέβαια και στους πίνακες Γενικής αγωγής. Μάλιστα, με τον ν. 3848/2010 η παιδαγωγική επάρκεια αποτελεί τυπικό προσόν διορισμού. (Αρθ. 2), ενώ για την κατάταξη των αναπληρωτών σε πίνακες το μεταπτυχιακό στις επιστήμες της Αγωγής ή η κατοχή πτυχίου παιδαγωγικής σχολής δίνει 2,5 μόρια (Αρθ. 3) Με το νέο σχέδιο νόμου της Ειδικής Αγωγής το Υπουργείο Παιδείας προφανώς θεωρεί άχρηστη την παιδαγωγική επάρκεια και κατάρτιση των καθηγητών ΕΑΕ Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, αφού δεν την αναφέρει πουθενά σαν προσόν, ούτε μοριοδοτείται. Πώς μπορεί κάποιος να θεωρείται «εξειδικευμένος» στην Ειδική Αγωγή, χωρίς να έχει πρώτα ασχοληθεί με την Παιδαγωγική Επιστήμη και την Διδακτική; Οποιαδήποτε «εξειδίκευση» στην Ειδική Αγωγή μόνο ως ελλειμματική και αποσπασματική μπορεί να χαρακτηριστεί, αν δεν υπάρχουν βασικές παιδαγωγικές γνώσεις. Νομίζω λοιπόν ότι πρέπει να συνεχίσουν να προτάσσονται στους πίνακες αναπληρωτών Ειδικής Αγωγής Μη καθηγητικών ειδικοτήτων όσοι κατέχουν παιδαγωγική επάρκεια και κατάρτιση, όπως συμβαίνει και στην Γενική Αγωγή, ή τουλάχιστον να μοριοδοτείται το δεύτερο μεταπτυχιακό στις Επιστήμες της Αγωγής ή το δεύτερο πτυχίο σε παιδαγωγική σχολή, όπως μοριοδοτείται και το δεύτερο μεταπτυχιακό στην Ειδική Αγωγή. Θα ήθελα να σας παρακαλέσω να ασχοληθείτε σοβαρά με αυτό το θέμα. Ευχαριστώ πολύ.