Νομίζω ότι η ομάδα γονέων παιδιών με αυτισμό τα λέει όλα. Οι γονείς εμπιστεύονται τα παιδιά τους σε εκπαιδευτικούς που υποβάλλουν εαυτούς σε συνεχή γνώση και επιμόρφωση (διδακτορικά, μεταπτυχιακά). Ένα βασικό πτυχίο το έχουμε όλοι και αυτό δεν είναι αρκετό όσο και αν οι ΠΕ 61, 71 ορύονται υποστηρίζοντας τη "μεγάλη" ειδίκευσή τους στο θέμα της ειδικής αγωγής. Ούτε ο αριθμός των μαθημάτων τους (70) λέει τίποτα. Σημασία έχει το είδος του μαθήματος, η έκταση και το βάθος με το οποίο προσεγγίζει τα πράγματα. "Ουκ εν τω πολλώ τω ευ". Αντίθετα ένα μεταπτυχιακό ή διδακτορικό λέει πολλά και δε μιλάω για κάποια του εξωτερικού που συχνά είναι αμφιβόλου ποιότητος αλλά για σοβαρα μεταπτυχιακά στην ειδική αγωγή που για να εισαχθείς και μόνο, χρειάζεται να υποβληθείς σε δύσκολες εξετάσεις (σε μαθήματα ειδικής αγωγής) όπου επιλέγονται 15-20 άτομα από όλη την Ελλάδα ανά ένα ή δύο χρόνια και για να αποκτήσεις τον τίτλο τους, χρειάζεται να κοπιάσεις πολύ (μαθήματα, εργασίες, πρακτικές, thesis). Θεωρώ λοιπόν ότι σε καμία περίπτωση δεν προτάσσεται το βασικό πτυχίο από ένα μεταπτυχιακό ή διδακτορικό γιατί απλούστατα τα δύο τελευταία έχουν άλλο ειδικό βάρος. Το βασικό πτυχίο του ΠΤΔΕ Αθήνας λ.χ. έχει και πολλά μαθήματα ειδικής αγωγής, ωστόσο ο ΠΕ 70.50 που είναι απόφοιτός του δεν αρκέστηκε σε αυτά αλλά κάνει μεταπτυχιακό ή διδακτορικό προκειμένου να διοριστεί στην ειδική αγωγή. Θα προταχθεί ένας με 4 έτη σπουδών από έναν με 6 ή 8; Ανήκουστο!!! Όσο για τους ΠΕ 71 που θα ήθελαν να εντάσσονται στους πίνακες της γενικής αγωγής έχω να απαντήσω ότι δεν έχουν τα προσόντα, λόγω της απευθείας εξειδίκευσης που έκαναν. Επιλογές είναι αυτές! Δηλαδή σε 4 χρόνια αυτοί τα έχουν πετύχει όλα; Έχουν γίνει ειδικοι και στην ειδική και στη γενική αγωγή; Γιατί ο ΠΕ 70.50 είναι πρώτα δάσκαλος και γίνεται στη συνέχεια ειδικός παιδαγωγός. Εκείνοι; Το σύστημα δεν μπορεί να αυτοαναιρείται παραβλέποντας την αξία των υψηλότερων πτυχίων που το ίδιο δημιουργεί μέσω των Πανεπιστημίων του. Πουθενά στον κόσμο δε συμβαίνει αυτό. Προτείνω ακόμη μεγαλύτερη μοριοδότηση στα μεταπτυχιακά/διδακτορικά, ακόμη και ανάλογα με το Πανεπιστήμιο από το οποίο προέρχονται διότι δε γίνονται σε όλα εξετάσεις εισαγωγής στα ΠΜΣ ούτε είναι όλα το ίδιο απαιτητικά. Επίσης να μην υπάρχει τόσο μεγάλη διαφορά στη μοριοδότηση μεταξύ μεταπτυχιακού και διδακτορικού. Τέλος, οι πε 71 ας κάνουν και κάτι επιπλέον και ας μην αρκούνται στο βασικό τους πτυχίο. Βρισκόμαστε σε μια κοινωνία που απαιτεί "δια βίου" μάθηση. Αυτό δε θα το λάβετε υπόψη σας κύριε Υπουργέ; Θα επιβραβεύσετε την ήσσονα προσπάθεια;
Νομίζω ότι η ομάδα γονέων παιδιών με αυτισμό τα λέει όλα. Οι γονείς εμπιστεύονται τα παιδιά τους σε εκπαιδευτικούς που υποβάλλουν εαυτούς σε συνεχή γνώση και επιμόρφωση (διδακτορικά, μεταπτυχιακά). Ένα βασικό πτυχίο το έχουμε όλοι και αυτό δεν είναι αρκετό όσο και αν οι ΠΕ 61, 71 ορύονται υποστηρίζοντας τη "μεγάλη" ειδίκευσή τους στο θέμα της ειδικής αγωγής. Ούτε ο αριθμός των μαθημάτων τους (70) λέει τίποτα. Σημασία έχει το είδος του μαθήματος, η έκταση και το βάθος με το οποίο προσεγγίζει τα πράγματα. "Ουκ εν τω πολλώ τω ευ". Αντίθετα ένα μεταπτυχιακό ή διδακτορικό λέει πολλά και δε μιλάω για κάποια του εξωτερικού που συχνά είναι αμφιβόλου ποιότητος αλλά για σοβαρα μεταπτυχιακά στην ειδική αγωγή που για να εισαχθείς και μόνο, χρειάζεται να υποβληθείς σε δύσκολες εξετάσεις (σε μαθήματα ειδικής αγωγής) όπου επιλέγονται 15-20 άτομα από όλη την Ελλάδα ανά ένα ή δύο χρόνια και για να αποκτήσεις τον τίτλο τους, χρειάζεται να κοπιάσεις πολύ (μαθήματα, εργασίες, πρακτικές, thesis). Θεωρώ λοιπόν ότι σε καμία περίπτωση δεν προτάσσεται το βασικό πτυχίο από ένα μεταπτυχιακό ή διδακτορικό γιατί απλούστατα τα δύο τελευταία έχουν άλλο ειδικό βάρος. Το βασικό πτυχίο του ΠΤΔΕ Αθήνας λ.χ. έχει και πολλά μαθήματα ειδικής αγωγής, ωστόσο ο ΠΕ 70.50 που είναι απόφοιτός του δεν αρκέστηκε σε αυτά αλλά κάνει μεταπτυχιακό ή διδακτορικό προκειμένου να διοριστεί στην ειδική αγωγή. Θα προταχθεί ένας με 4 έτη σπουδών από έναν με 6 ή 8; Ανήκουστο!!! Όσο για τους ΠΕ 71 που θα ήθελαν να εντάσσονται στους πίνακες της γενικής αγωγής έχω να απαντήσω ότι δεν έχουν τα προσόντα, λόγω της απευθείας εξειδίκευσης που έκαναν. Επιλογές είναι αυτές! Δηλαδή σε 4 χρόνια αυτοί τα έχουν πετύχει όλα; Έχουν γίνει ειδικοι και στην ειδική και στη γενική αγωγή; Γιατί ο ΠΕ 70.50 είναι πρώτα δάσκαλος και γίνεται στη συνέχεια ειδικός παιδαγωγός. Εκείνοι; Το σύστημα δεν μπορεί να αυτοαναιρείται παραβλέποντας την αξία των υψηλότερων πτυχίων που το ίδιο δημιουργεί μέσω των Πανεπιστημίων του. Πουθενά στον κόσμο δε συμβαίνει αυτό. Προτείνω ακόμη μεγαλύτερη μοριοδότηση στα μεταπτυχιακά/διδακτορικά, ακόμη και ανάλογα με το Πανεπιστήμιο από το οποίο προέρχονται διότι δε γίνονται σε όλα εξετάσεις εισαγωγής στα ΠΜΣ ούτε είναι όλα το ίδιο απαιτητικά. Επίσης να μην υπάρχει τόσο μεγάλη διαφορά στη μοριοδότηση μεταξύ μεταπτυχιακού και διδακτορικού. Τέλος, οι πε 71 ας κάνουν και κάτι επιπλέον και ας μην αρκούνται στο βασικό τους πτυχίο. Βρισκόμαστε σε μια κοινωνία που απαιτεί "δια βίου" μάθηση. Αυτό δε θα το λάβετε υπόψη σας κύριε Υπουργέ; Θα επιβραβεύσετε την ήσσονα προσπάθεια;