ΜΕ ΚΑΘΕ ΣΕΒΑΣΜΟ
ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΠΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΑΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΠΟΥ ΝΑ ΔΙΝΕΙ ΤΟΣΕΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ...ΘΑ ΤΟ ΕΚΤΙΜΟΥΣΑ ΕΙΛΙΚΡΙΝΑ.ΓΝΩΡΙΖΩ ΟΤΙ ΤΑ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΑ ΤΜΗΜΑΤΑ ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΖΟΥΝ "ΜΟΝΟ" ΔΑΣΚΑΛΟΥΣ...ΟΧΙ ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΟΥΣ*
ΣΤΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΔΕ ΘΑ ΠΡΟΒΩ ΣΕ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΜΟΥΣ (ΔΕ ΜΕ ΑΦΟΡΑ ΚΑΜΙΑ ΑΝΑΣΦΑΛΕΙΑ ΠΑΡΑ ΜΟΝΟ ΤΑ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ)ΚΑΙ ΔΕ ΘΑ ΣΑΣ ΕΠΙΣΤΕΨΩ ΤΟΝ ΧΡΑΚΤΗΡΙΣΜΟ ΓΙΑΤΙ ΤΕΤΟΙΑ ΣΧΟΛΙΑ ΔΕΝ ΑΦΟΡΟΥΝ ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ..
ΘΑ ΠΑΡΑΘΕΣΩ ΤΗΝ ΕΞΗΣ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΑΡΧΗ:
"Ας δούμε λοιπόν την εξής αναφορά που έγινε ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΑΡΧΗ :
"Εκτός από την κατάρτιση των εκπαιδευτικών για την ενσωμάτωση, τα συστήματα ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ πρέπει να παρέχουν ευκαιρίες για:
- Την κατάρτιση ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΜΕΝΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ έτσι ώστε να διατηρούνται και να αναπτύσσονται εξειδικευμένες πηγές στήριξης όλων των εκπαιδευτικών στα συνεκπαιδευτικά πλαίσια ".
*Τι σημαίνει εξειδίκευση;Εξειδίκευση είναι η μελέτη ενός συγκεκριμένου γνωστικού πεδίου ΑΦΟΥ έχει προηγηθεί η λεπτομέρης μελέτη του χώρου στον οποίο υπάγεται το πεδίο.
Η συγκεκριμένη αναφορά μιλαει για ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ.
Να ορίσουμε και τι είναι εκπαιδευτικός;Νομίζω είναι περιττό.Το σημείο όμως που θα πρέπει να σταθούμε είναι το ότι το "κράτος εκπαιδεύει δασκάλους για ΟΛΑ τα παιδιά".
Πώς το κάνει;Με τα Παιδαγωγικά Τμήματα Δασκάλων και Νηπιαγωγών (χωρίς διαχωρισμό τυπικής ανάπτυξης και μη....ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ...)
Πώς αυτό αποτυπώνεται στην υπηρεσία μας;Με τον χαρακτηρισμό- κωδικό Π.Ε 70 και Π.Ε 60.και ΜΕΤΑ εξειδίκευση στην Ε.Α ΓΙΑ ΤΗΝ Ε.Α.
***Με όλο τον σεβασμό να προσθέσω και κάτι άλλο που αφορά το επιχείρημα του πλήθους των μαθημάτων των μοναδικών ικανών ειδικών παιδαγωγών:Αναφέρονται στα πολλά μαθήματα και στην αποτελεσματικότητά τους.Επειδή όλοι έχουμε διαβάσει κι έχουμε κάνει εργασίες νομίζω ότι...τα πολλά μαθήματα δε σημαίνουν βαθιά γνώση γιατί αν κάποιο μάθημα το χωρίσεις σε θεματικές ενότητες μπορεί να γίνει πολλά μαθήματα.Κατά συνέπεια μπορεί να διδάσκεται ο φοιτητής το ίδιο μάθημα με τις θεματικές που προκύπτουν από αυτό με έναν κωδικό...που σημαίνει 1 μάθημα στον οδηγό σπουδών ή δύο με τον ίδιο τίτλο για πιο πολλά εξάμηνα...Κάποιος άλλος το ίδιο μάθημα να το διδάσκεται κομματιασμένο σε πολλά μαθήματα με διαφορετικούς τίτλους που αντιστοιχούν στις θεματικές του μαθηματος και συνέπεια κωδικούς.Αυτό είναι αδιαμφισβήτητο...Όσο για το πρόγραμμα έχει "περάσει" πολλά και αναδιαμορφώνεται σύμφωνα με τις ενστάσεις για τη φιλοσοφία του Π.Σ.Προσωπικά (κι οι υπόλοιποι συνάδελφοι )έχω κάνει 48 μαθήματα ΠΤΔΕ και 24 Ε.Α.Ε στο διδασκαλείο.Σύνολο 72 μαθήματα.Με μια ουσιώδη διαφορά...Τα έκανα τα 24 έχοντας 8 χρόνια πείρα στη γενική τάξη...Αυτό από μόνο του θα έπρεπε να προβληματίζει πριν από οποιοδήποτε ισχυρισμό -επίθεση τους μόνους ικανούς ειδικούς παιδαγωγούς..."
.................................................................
*Το Τμήμα ιδρύθηκε με το Π.Δ. 267/93 και με το Π.Δ. 391/95 θεσμοθετήθηκαν οι κατευθύνσεις του. Δέχτηκε τους πρώτους φοιτητές του το Σεπτέμβριο του 1997.
Οι σκοποί του Τμήματος Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής είναι:
1. Να προάγει τις επιστήμες
(α) της Διά βίου Μάθησης και της Εκπαίδευσης Ενηλίκων,
(β) της Αγωγής και της Εκπαίδευσης Ατόμων με Αναπηρία ή/και με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες
μέσα από την ακαδημαϊκή και τη εφαρμοσμένη διδασκαλία και έρευνα, αξιοποιώντας (επαρκώς/ανάλογα) τις Νέες Τεχνολογίες και σεβόμενο τις αρχές της Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης.
2. Να συμβάλλει στον σχεδιασμό, στην ανάπτυξη και στην αξιολόγηση θεσμών & δομών εκπαιδευτικής πολιτικής.
3. Να παρέχει στους πτυχιούχους του γνώσεις, δεξιότητες και στάσεις, απαραίτητες για την επιτυχή επιστημονική και επαγγελματική τους σταδιοδρομία και εξέλιξη.
Αντικείμενο σπουδών:
Το Τμήμα χορηγεί ενιαίο πτυχίο, το οποίο προσδιορίζεται από τις κατευθύνσεις:
α)Κατεύθυνση Συνεχούς Εκπαίδευσης
β)Κατεύθυνση Εκπαίδευσης Ατόμων με Ειδικές Ανάγκες.
Οι εισαγόμενοι φοιτητές επιλέγουν Κατεύθυνση στο τέλος του Β΄ Εξαμήνου Σπουδών.
Η πρώτη κατεύθυνση στοχεύει στο να εκπαιδεύσει τους φοιτητές στην απόκτηση γνώσεων και εμπειριών τέτοιων, ώστε να μπορούν να εργαστούν ως εξειδικευμένα στελέχη στη Συνεχιζόμενη Εκπαίδευση. Η δεύτερη κατεύθυνση στοχεύει στην κατάρτιση εξειδικευμένων εκπαιδευτών για τα άτομα με ειδικές ανάγκες. Η ελάχιστη διάρκεια φοίτησης για τη λήψη του πτυχίου ορίζεται σε οκτώ (8) εξάμηνα.
Το πρόγραμμα σπουδών αποτελείται από δύο κύκλους σπουδών, διάρκειας ενός και τριών ετών αντιστοίχως. Ο πρώτος κύκλος σπουδών είναι κοινός για όλους τους φοιτητές. Στον κύκλο αυτό διδάσκονται μαθήματα που σχετίζονται και με τις δύο κατευθύνσεις και αναφέρονται σε γνωστικά αντικείμενα από την παιδαγωγική, την ψυχολογία, την κοινωνιολογία, τη φιλοσοφία, τη διδακτική ειδικών αντικειμένων, την πληροφορική και τις νέες τεχνολογίες και τη στατιστική.
Ο δεύτερος κύκλος σπουδών περιλαμβάνει τα μαθήματα κατεύθυνσης.
Στην κατεύθυνση της «Συνεχούς Εκπαίδευσης» διδάσκονται μαθήματα που αναφέρονται στην αναγκαιότητα και την εξέλιξη του θεσμού στην Ελλάδα και τον κόσμο, στους θεματικούς άξονες και τους στόχους της συνεχιζόμενης εκπαίδευσης, στο ρόλο των διεθνών οργανισμών καθώς και στη δομή και οργάνωση των φορέων της συνεχιζόμενης εκπαίδευσης. Οι φοιτητές εξειδικεύονται σε θέματα εκπαίδευσης ενηλίκων, σχεδιασμού και αξιολόγησης προγραμμάτων επαγγελματικής κατάρτισης και επιμόρφωσης κ.ά.
Οι φοιτητές της κατεύθυνσης «Εκπαίδευση Ατόμων με Ειδικές Ανάγκες» εκπαιδεύονται σε θέματα που αφορούν την διάγνωση, πρόγνωση, πρόληψη, εκπαίδευση και θεραπευτική παρέμβαση σε παιδιά/ άτομα με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και αναπηρίες. Οι φοιτητές διδάσκονται μαθήματα που αναφέρονται στις κατηγορίες των παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και αναπηρίες: ειδικές μαθησιακές δυσκολίες, νοητική καθυστέρηση, προβλήματα λόγου και επικοινωνίας, προβλήματα όρασης και ακοής, αυτισμό/διάχυτη αναπτυξιακή διαταραχή, προβλήματα συμπεριφοράς και συναισθηματικές διαταραχές, αντιληπτικοκινητικές/ψυχοκινητικές διαταραχές), επαγγελματική ένταξη ΑμεΑ κ.ά.
Στα δύο τελευταία εξάμηνα των σπουδών οι φοιτητές και των δύο κατευθύνσεων συμμετέχουν υποχρεωτικά στο πρόγραμμα πρακτικής άσκησης, το οποίο λαμβάνει χώρα είτε σε χώρους παροχής εκπαίδευσης ενηλίκων είτε σε φορείς ειδικής αγωγής. Τέλος, οι φοιτητές έχουν τη δυνατότητα να αναλάβουν, προαιρετικά, την εκπόνηση μιας πτυχιακής εργασίας, η οποία είναι μία εμπειρική έρευνα ή μια συνθετική μελέτη και αφορά σε ένα από τα γνωστικά αντικείμενα του Τμήματος.
Δυνατότητες για απασχόληση των πτυχιούχων του Τμήματος
Α) Κατεύθυνση «Συνεχούς Εκπαίδευσης»
1. Σύμφωνα με το Νόμο 3699/2008 (Φ.Ε.Κ. 199/2-10-2008) «Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση ατόμων με αναπηρία ή με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες»:
Ο πτυχιούχος της κατεύθυνσης «Συνεχούς Εκπαίδευσης» έχει τα τυπικά προσόντα διορισμού στον εισαγωγικό βαθμό του συνιστώμενου κλάδου ΠΕ 72 (Εκπαιδευτικών Ενηλίκων). «Οι εκπαιδευτικοί του Κλάδου ΠΕ 72 τοποθετούνται με διορισμό, μετάθεση ή απόσπαση στα ΕΕΕΕΚ και απασχολούνται στην υλοποίηση προγραμμάτων εκπαίδευσης και επιμόρφωσης ενηλίκων πολιτών με ή χωρίς αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες που σχεδιάζονται και εκπονούνται από τη Γενική Γραμματεία Δια βίου Μάθησης ή από οποιονδήποτε άλλο επίσημο κρατικό φορέα έχει την ευθύνη σχεδιασμού και εκπόνησης ανάλογων προγραμμάτων».
και εκπαίδευση ενηλίκων και ιδιαίτερα στις νέες τεχνολογίες.
Β) Κατεύθυνση «Εκπαίδευση ατόμων με ειδικές ανάγκες».
Τα επαγγελματικά δικαιώματα των πτυχιούχων της κατεύθυνσης έχουν κατοχυρωθεί από με το Νόμο 3699/2008 (Φ.Ε.Κ. 199/2-10-2008) «Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση ατόμων με αναπηρία ή με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες» και τις σχετικές τροποποιήσεις του Νόμου 3966/2011 (ΦΕΚ 118/24-5-2011), άρθρο 56 παρ 1 & 2:
«Ο πτυχιούχος της κατεύθυνσης «Εκπαίδευση Ατόμων με Ειδικές Ανάγκες» έχει τα τυπικά προσόντα διορισμού στον εισαγωγικό βαθμό του συνιστώμενου κλάδου ΠΕ 71 (Δασκάλων Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης ΕΑΕ). Οι εκπαιδευτικοί του κλάδου ΠΕ 71 τοποθετούνται με διορισμό, μετάθεση ή απόσπαση σε δημοτικά σχολεία ΕΑΕ, σε τμήματα ένταξης των δημοτικών σχολείων, σε προγράμματα παράλληλης στήριξης, παροχής διδασκαλίας στο σπίτι και με απόσπαση καλύπτουν ανάγκες σε εργαστήρια ειδικής επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης (ΕΕΕΕΚ). Επίσης όταν συμπληρώσουν τριετή εκπαιδευτική προϋπηρεσία σε αυτά, μπορούν να τοποθετηθούν με μετάθεση ή απόσπαση σε θέσεις των ΚΕΔΔΥ».
Ο πτυχιούχος της κατεύθυνσης «Εκπαίδευση Ατόμων με Ειδικές Ανάγκες» έχει την επιστημονική δυνατότητα να ασχολείται με την εκπαίδευση ατόμων με ειδικές ανάγκες στον δημόσιο και ιδιωτικό τομέα ως εξειδικευμένο προσωπικό στην ειδική αγωγή με βάση την εξέλιξη των τεχνολογιών στην εκπαίδευση. Παράλληλα έχει κύρια επαγγελματική ενασχόληση ως ειδικός της διάγνωσης, αξιολόγησης, συμβουλευτικής και σχεδιασμού προγραμμάτων
- την αξιολόγηση των παιδιών/ ατόμων με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και αναπηρίες και
- το σχεδιασμό, την υλοποίηση εκπαιδευτικών προγραμμάτων για την ενίσχυση των ακαδημαϊκών, κοινωνικών, επικοινωνιακών, κινητικών δεξιοτήτων.
Γ) Επίσης, οι πτυχιούχοι του Τμήματος Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής εντάσσονται στον κλάδο ΠΕ10 Κοινωνιολόγων της περ. ι΄ της παρ. 8 του άρθρου 14 του ν. 1566/1985 (ΦΕΚ 167 Α').
ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΤΑΛΛΑΓΗ ΑΠΟΨΕΩΝ
ΜΕ ΚΑΘΕ ΣΕΒΑΣΜΟ ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΠΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΑΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΠΟΥ ΝΑ ΔΙΝΕΙ ΤΟΣΕΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ...ΘΑ ΤΟ ΕΚΤΙΜΟΥΣΑ ΕΙΛΙΚΡΙΝΑ.ΓΝΩΡΙΖΩ ΟΤΙ ΤΑ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΑ ΤΜΗΜΑΤΑ ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΖΟΥΝ "ΜΟΝΟ" ΔΑΣΚΑΛΟΥΣ...ΟΧΙ ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΟΥΣ* ΣΤΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΔΕ ΘΑ ΠΡΟΒΩ ΣΕ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΜΟΥΣ (ΔΕ ΜΕ ΑΦΟΡΑ ΚΑΜΙΑ ΑΝΑΣΦΑΛΕΙΑ ΠΑΡΑ ΜΟΝΟ ΤΑ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ)ΚΑΙ ΔΕ ΘΑ ΣΑΣ ΕΠΙΣΤΕΨΩ ΤΟΝ ΧΡΑΚΤΗΡΙΣΜΟ ΓΙΑΤΙ ΤΕΤΟΙΑ ΣΧΟΛΙΑ ΔΕΝ ΑΦΟΡΟΥΝ ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ.. ΘΑ ΠΑΡΑΘΕΣΩ ΤΗΝ ΕΞΗΣ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΑΡΧΗ: "Ας δούμε λοιπόν την εξής αναφορά που έγινε ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΑΡΧΗ : "Εκτός από την κατάρτιση των εκπαιδευτικών για την ενσωμάτωση, τα συστήματα ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ πρέπει να παρέχουν ευκαιρίες για: - Την κατάρτιση ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΜΕΝΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ έτσι ώστε να διατηρούνται και να αναπτύσσονται εξειδικευμένες πηγές στήριξης όλων των εκπαιδευτικών στα συνεκπαιδευτικά πλαίσια ". *Τι σημαίνει εξειδίκευση;Εξειδίκευση είναι η μελέτη ενός συγκεκριμένου γνωστικού πεδίου ΑΦΟΥ έχει προηγηθεί η λεπτομέρης μελέτη του χώρου στον οποίο υπάγεται το πεδίο. Η συγκεκριμένη αναφορά μιλαει για ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ. Να ορίσουμε και τι είναι εκπαιδευτικός;Νομίζω είναι περιττό.Το σημείο όμως που θα πρέπει να σταθούμε είναι το ότι το "κράτος εκπαιδεύει δασκάλους για ΟΛΑ τα παιδιά". Πώς το κάνει;Με τα Παιδαγωγικά Τμήματα Δασκάλων και Νηπιαγωγών (χωρίς διαχωρισμό τυπικής ανάπτυξης και μη....ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ...) Πώς αυτό αποτυπώνεται στην υπηρεσία μας;Με τον χαρακτηρισμό- κωδικό Π.Ε 70 και Π.Ε 60.και ΜΕΤΑ εξειδίκευση στην Ε.Α ΓΙΑ ΤΗΝ Ε.Α. ***Με όλο τον σεβασμό να προσθέσω και κάτι άλλο που αφορά το επιχείρημα του πλήθους των μαθημάτων των μοναδικών ικανών ειδικών παιδαγωγών:Αναφέρονται στα πολλά μαθήματα και στην αποτελεσματικότητά τους.Επειδή όλοι έχουμε διαβάσει κι έχουμε κάνει εργασίες νομίζω ότι...τα πολλά μαθήματα δε σημαίνουν βαθιά γνώση γιατί αν κάποιο μάθημα το χωρίσεις σε θεματικές ενότητες μπορεί να γίνει πολλά μαθήματα.Κατά συνέπεια μπορεί να διδάσκεται ο φοιτητής το ίδιο μάθημα με τις θεματικές που προκύπτουν από αυτό με έναν κωδικό...που σημαίνει 1 μάθημα στον οδηγό σπουδών ή δύο με τον ίδιο τίτλο για πιο πολλά εξάμηνα...Κάποιος άλλος το ίδιο μάθημα να το διδάσκεται κομματιασμένο σε πολλά μαθήματα με διαφορετικούς τίτλους που αντιστοιχούν στις θεματικές του μαθηματος και συνέπεια κωδικούς.Αυτό είναι αδιαμφισβήτητο...Όσο για το πρόγραμμα έχει "περάσει" πολλά και αναδιαμορφώνεται σύμφωνα με τις ενστάσεις για τη φιλοσοφία του Π.Σ.Προσωπικά (κι οι υπόλοιποι συνάδελφοι )έχω κάνει 48 μαθήματα ΠΤΔΕ και 24 Ε.Α.Ε στο διδασκαλείο.Σύνολο 72 μαθήματα.Με μια ουσιώδη διαφορά...Τα έκανα τα 24 έχοντας 8 χρόνια πείρα στη γενική τάξη...Αυτό από μόνο του θα έπρεπε να προβληματίζει πριν από οποιοδήποτε ισχυρισμό -επίθεση τους μόνους ικανούς ειδικούς παιδαγωγούς..." ................................................................. *Το Τμήμα ιδρύθηκε με το Π.Δ. 267/93 και με το Π.Δ. 391/95 θεσμοθετήθηκαν οι κατευθύνσεις του. Δέχτηκε τους πρώτους φοιτητές του το Σεπτέμβριο του 1997. Οι σκοποί του Τμήματος Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής είναι: 1. Να προάγει τις επιστήμες (α) της Διά βίου Μάθησης και της Εκπαίδευσης Ενηλίκων, (β) της Αγωγής και της Εκπαίδευσης Ατόμων με Αναπηρία ή/και με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες μέσα από την ακαδημαϊκή και τη εφαρμοσμένη διδασκαλία και έρευνα, αξιοποιώντας (επαρκώς/ανάλογα) τις Νέες Τεχνολογίες και σεβόμενο τις αρχές της Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης. 2. Να συμβάλλει στον σχεδιασμό, στην ανάπτυξη και στην αξιολόγηση θεσμών & δομών εκπαιδευτικής πολιτικής. 3. Να παρέχει στους πτυχιούχους του γνώσεις, δεξιότητες και στάσεις, απαραίτητες για την επιτυχή επιστημονική και επαγγελματική τους σταδιοδρομία και εξέλιξη. Αντικείμενο σπουδών: Το Τμήμα χορηγεί ενιαίο πτυχίο, το οποίο προσδιορίζεται από τις κατευθύνσεις: α)Κατεύθυνση Συνεχούς Εκπαίδευσης β)Κατεύθυνση Εκπαίδευσης Ατόμων με Ειδικές Ανάγκες. Οι εισαγόμενοι φοιτητές επιλέγουν Κατεύθυνση στο τέλος του Β΄ Εξαμήνου Σπουδών. Η πρώτη κατεύθυνση στοχεύει στο να εκπαιδεύσει τους φοιτητές στην απόκτηση γνώσεων και εμπειριών τέτοιων, ώστε να μπορούν να εργαστούν ως εξειδικευμένα στελέχη στη Συνεχιζόμενη Εκπαίδευση. Η δεύτερη κατεύθυνση στοχεύει στην κατάρτιση εξειδικευμένων εκπαιδευτών για τα άτομα με ειδικές ανάγκες. Η ελάχιστη διάρκεια φοίτησης για τη λήψη του πτυχίου ορίζεται σε οκτώ (8) εξάμηνα. Το πρόγραμμα σπουδών αποτελείται από δύο κύκλους σπουδών, διάρκειας ενός και τριών ετών αντιστοίχως. Ο πρώτος κύκλος σπουδών είναι κοινός για όλους τους φοιτητές. Στον κύκλο αυτό διδάσκονται μαθήματα που σχετίζονται και με τις δύο κατευθύνσεις και αναφέρονται σε γνωστικά αντικείμενα από την παιδαγωγική, την ψυχολογία, την κοινωνιολογία, τη φιλοσοφία, τη διδακτική ειδικών αντικειμένων, την πληροφορική και τις νέες τεχνολογίες και τη στατιστική. Ο δεύτερος κύκλος σπουδών περιλαμβάνει τα μαθήματα κατεύθυνσης. Στην κατεύθυνση της «Συνεχούς Εκπαίδευσης» διδάσκονται μαθήματα που αναφέρονται στην αναγκαιότητα και την εξέλιξη του θεσμού στην Ελλάδα και τον κόσμο, στους θεματικούς άξονες και τους στόχους της συνεχιζόμενης εκπαίδευσης, στο ρόλο των διεθνών οργανισμών καθώς και στη δομή και οργάνωση των φορέων της συνεχιζόμενης εκπαίδευσης. Οι φοιτητές εξειδικεύονται σε θέματα εκπαίδευσης ενηλίκων, σχεδιασμού και αξιολόγησης προγραμμάτων επαγγελματικής κατάρτισης και επιμόρφωσης κ.ά. Οι φοιτητές της κατεύθυνσης «Εκπαίδευση Ατόμων με Ειδικές Ανάγκες» εκπαιδεύονται σε θέματα που αφορούν την διάγνωση, πρόγνωση, πρόληψη, εκπαίδευση και θεραπευτική παρέμβαση σε παιδιά/ άτομα με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και αναπηρίες. Οι φοιτητές διδάσκονται μαθήματα που αναφέρονται στις κατηγορίες των παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και αναπηρίες: ειδικές μαθησιακές δυσκολίες, νοητική καθυστέρηση, προβλήματα λόγου και επικοινωνίας, προβλήματα όρασης και ακοής, αυτισμό/διάχυτη αναπτυξιακή διαταραχή, προβλήματα συμπεριφοράς και συναισθηματικές διαταραχές, αντιληπτικοκινητικές/ψυχοκινητικές διαταραχές), επαγγελματική ένταξη ΑμεΑ κ.ά. Στα δύο τελευταία εξάμηνα των σπουδών οι φοιτητές και των δύο κατευθύνσεων συμμετέχουν υποχρεωτικά στο πρόγραμμα πρακτικής άσκησης, το οποίο λαμβάνει χώρα είτε σε χώρους παροχής εκπαίδευσης ενηλίκων είτε σε φορείς ειδικής αγωγής. Τέλος, οι φοιτητές έχουν τη δυνατότητα να αναλάβουν, προαιρετικά, την εκπόνηση μιας πτυχιακής εργασίας, η οποία είναι μία εμπειρική έρευνα ή μια συνθετική μελέτη και αφορά σε ένα από τα γνωστικά αντικείμενα του Τμήματος. Δυνατότητες για απασχόληση των πτυχιούχων του Τμήματος Α) Κατεύθυνση «Συνεχούς Εκπαίδευσης» 1. Σύμφωνα με το Νόμο 3699/2008 (Φ.Ε.Κ. 199/2-10-2008) «Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση ατόμων με αναπηρία ή με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες»: Ο πτυχιούχος της κατεύθυνσης «Συνεχούς Εκπαίδευσης» έχει τα τυπικά προσόντα διορισμού στον εισαγωγικό βαθμό του συνιστώμενου κλάδου ΠΕ 72 (Εκπαιδευτικών Ενηλίκων). «Οι εκπαιδευτικοί του Κλάδου ΠΕ 72 τοποθετούνται με διορισμό, μετάθεση ή απόσπαση στα ΕΕΕΕΚ και απασχολούνται στην υλοποίηση προγραμμάτων εκπαίδευσης και επιμόρφωσης ενηλίκων πολιτών με ή χωρίς αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες που σχεδιάζονται και εκπονούνται από τη Γενική Γραμματεία Δια βίου Μάθησης ή από οποιονδήποτε άλλο επίσημο κρατικό φορέα έχει την ευθύνη σχεδιασμού και εκπόνησης ανάλογων προγραμμάτων». και εκπαίδευση ενηλίκων και ιδιαίτερα στις νέες τεχνολογίες. Β) Κατεύθυνση «Εκπαίδευση ατόμων με ειδικές ανάγκες». Τα επαγγελματικά δικαιώματα των πτυχιούχων της κατεύθυνσης έχουν κατοχυρωθεί από με το Νόμο 3699/2008 (Φ.Ε.Κ. 199/2-10-2008) «Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση ατόμων με αναπηρία ή με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες» και τις σχετικές τροποποιήσεις του Νόμου 3966/2011 (ΦΕΚ 118/24-5-2011), άρθρο 56 παρ 1 & 2: «Ο πτυχιούχος της κατεύθυνσης «Εκπαίδευση Ατόμων με Ειδικές Ανάγκες» έχει τα τυπικά προσόντα διορισμού στον εισαγωγικό βαθμό του συνιστώμενου κλάδου ΠΕ 71 (Δασκάλων Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης ΕΑΕ). Οι εκπαιδευτικοί του κλάδου ΠΕ 71 τοποθετούνται με διορισμό, μετάθεση ή απόσπαση σε δημοτικά σχολεία ΕΑΕ, σε τμήματα ένταξης των δημοτικών σχολείων, σε προγράμματα παράλληλης στήριξης, παροχής διδασκαλίας στο σπίτι και με απόσπαση καλύπτουν ανάγκες σε εργαστήρια ειδικής επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης (ΕΕΕΕΚ). Επίσης όταν συμπληρώσουν τριετή εκπαιδευτική προϋπηρεσία σε αυτά, μπορούν να τοποθετηθούν με μετάθεση ή απόσπαση σε θέσεις των ΚΕΔΔΥ». Ο πτυχιούχος της κατεύθυνσης «Εκπαίδευση Ατόμων με Ειδικές Ανάγκες» έχει την επιστημονική δυνατότητα να ασχολείται με την εκπαίδευση ατόμων με ειδικές ανάγκες στον δημόσιο και ιδιωτικό τομέα ως εξειδικευμένο προσωπικό στην ειδική αγωγή με βάση την εξέλιξη των τεχνολογιών στην εκπαίδευση. Παράλληλα έχει κύρια επαγγελματική ενασχόληση ως ειδικός της διάγνωσης, αξιολόγησης, συμβουλευτικής και σχεδιασμού προγραμμάτων - την αξιολόγηση των παιδιών/ ατόμων με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και αναπηρίες και - το σχεδιασμό, την υλοποίηση εκπαιδευτικών προγραμμάτων για την ενίσχυση των ακαδημαϊκών, κοινωνικών, επικοινωνιακών, κινητικών δεξιοτήτων. Γ) Επίσης, οι πτυχιούχοι του Τμήματος Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής εντάσσονται στον κλάδο ΠΕ10 Κοινωνιολόγων της περ. ι΄ της παρ. 8 του άρθρου 14 του ν. 1566/1985 (ΦΕΚ 167 Α'). ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΤΑΛΛΑΓΗ ΑΠΟΨΕΩΝ