Οι προτάσεις και οι παρατηρήσεις που έχω να κάνω αφορούν την Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και είναι οι εξής :
α) Θα πρέπει να μοριοδοτούνται οι μεταπτυχιακές σπουδές όχι μόνο στην Ειδική Αγωγή αλλά και στο γνωστικό αντικείμενο που καλείται να διδάξει ο εκπαιδευτικός. Ο εκπαιδευτικός για να παρέχει εξατομικευμένη βοήθεια στον μαθητή θα πρέπει να έχει βαθιά γνώση του διδακτικού αντικειμένου για να μπορεί να το παρουσιάζει με ποικίλους τρόπους που να ταιριάζουν στο γνωστικό επίπεδο του μαθητή.
β) Δεν θα πρέπει να μοριοδοτούνται τα σεμινάρια των 400 ωρών. Σε κανένα άλλο τομέα στο δημόσιο δεν μοριοδοτούνται σεμινάρια για διορισμό συμβασιούχων .Όσοι παρακολουθούν σεμινάρια δεν δίνουν εξετάσεις και έτσι δεν αποδεικνύεται ότι έχουν μάθει το επιμορφωτικό υλικό οπότε το σωστό θα είναι τα σεμινάρια να μην μοριοδοτούνται. Επιπλέον, πολλοί είναι που πήραν βεβαίωση σεμιναρίου έχοντας παρακολουθήσει πολύ λίγο και μόλις υπόγραφαν στο παρουσιολόγιο έφευγαν.
γ) Το νομοσχέδιο δίνει πολύ μεγαλύτερο βάρος στην μοριοδότηση της προϋπηρεσίας σε σχέση με τη μοριοδότηση των μεταπτυχιακών με αποτέλεσμα άτομα που έχουν μεγάλη προϋπηρεσία και δεν έχουν μεταπτυχιακές σπουδές να συνεχίζουν να δουλεύουν και να διαιωνίζουν λανθασμένες πρακτικές στην Ειδική Εκπαίδευση. Η μοριοδότηση των μεταπτυχιακών στη Ειδική Αγωγή θα πρέπει να είναι τέτοια ώστε ο εκπαιδευτικός να έχει κίνητρο να αποκτήσει μεταπτυχιακούς τίτλους για να εμβαθύνει στις σύγχρονες τάσεις της Ειδικής Αγωγής.
Οι προτάσεις και οι παρατηρήσεις που έχω να κάνω αφορούν την Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και είναι οι εξής : α) Θα πρέπει να μοριοδοτούνται οι μεταπτυχιακές σπουδές όχι μόνο στην Ειδική Αγωγή αλλά και στο γνωστικό αντικείμενο που καλείται να διδάξει ο εκπαιδευτικός. Ο εκπαιδευτικός για να παρέχει εξατομικευμένη βοήθεια στον μαθητή θα πρέπει να έχει βαθιά γνώση του διδακτικού αντικειμένου για να μπορεί να το παρουσιάζει με ποικίλους τρόπους που να ταιριάζουν στο γνωστικό επίπεδο του μαθητή. β) Δεν θα πρέπει να μοριοδοτούνται τα σεμινάρια των 400 ωρών. Σε κανένα άλλο τομέα στο δημόσιο δεν μοριοδοτούνται σεμινάρια για διορισμό συμβασιούχων .Όσοι παρακολουθούν σεμινάρια δεν δίνουν εξετάσεις και έτσι δεν αποδεικνύεται ότι έχουν μάθει το επιμορφωτικό υλικό οπότε το σωστό θα είναι τα σεμινάρια να μην μοριοδοτούνται. Επιπλέον, πολλοί είναι που πήραν βεβαίωση σεμιναρίου έχοντας παρακολουθήσει πολύ λίγο και μόλις υπόγραφαν στο παρουσιολόγιο έφευγαν. γ) Το νομοσχέδιο δίνει πολύ μεγαλύτερο βάρος στην μοριοδότηση της προϋπηρεσίας σε σχέση με τη μοριοδότηση των μεταπτυχιακών με αποτέλεσμα άτομα που έχουν μεγάλη προϋπηρεσία και δεν έχουν μεταπτυχιακές σπουδές να συνεχίζουν να δουλεύουν και να διαιωνίζουν λανθασμένες πρακτικές στην Ειδική Εκπαίδευση. Η μοριοδότηση των μεταπτυχιακών στη Ειδική Αγωγή θα πρέπει να είναι τέτοια ώστε ο εκπαιδευτικός να έχει κίνητρο να αποκτήσει μεταπτυχιακούς τίτλους για να εμβαθύνει στις σύγχρονες τάσεις της Ειδικής Αγωγής.