• Σχόλιο του χρήστη 'Ι.Π.ΠΕ02' | 29 Νοεμβρίου 2009, 17:55

    Αξιότιμη κα Υπουργέ, θα ήθελα να σας υποβάλλω κάποια απλά ερωτήματα που βασανίζουν τη σκέψη κάθε ενεργά σκεπτόμενου πολίτη της χώρας μας. Αν χρειάζεστε κονδύλια για την Παιδεία, για εξοπλισμό σχολείων, ανέγερση νέων κτιριακών συγκροτημάτων, προσλήψεις εκπαιδευτικού προσωπικού κλπ, τότε γιατί δεν κάνετε περικοπές στους παχυλότατους μισθούς βουλευτών, υπουργών και κυβερνητικών – πολιτειακών αξιωματούχων, διευθυντές ΔΕΚΟ, ανώτατους δικαστικούς, κυβερνητικές επιτροπές και bonus όλων των golden boys; Ξέρετε πόσους μισθούς ικανών εκπαιδευτικών λειτουργών θα μπορούσατε να εξασφαλίσετε με αυτό τον τρόπο ώστε να καλυφθούν τα κενά κόμη και στο πιό απόμακρο σημείο της χώρας μας; Μπορείτε να μας πείτε οι γιατροί, στους οποίους εμπιστεύεστε τη ζωή σας και τη ζωή των παιδιών σας, αν έδωσαν και πόσες φορές χρειάστηκε να δώσουν ΑΣΕΠ; Οι δικηγόροι στους οποίους εμπιστεύεστε την υπεράσπιση της προσωπικότητας και της περιουσίας σας, χρειάστηκε και χρειάζεται να υποβάλλονται σε εξετάσεις ΑΣΕΠ και, αν ναι, κάθε πόσα χρόνια; Ο μηχανοδηγός του ΟΣΕ ή ο οδηγός λεωφορείου με το οποίο θα πάει το σχολείο μας εκδρομή έχει περάσει από εξετάσεις ΑΣΕΠ; Κι όμως, για όλους τους παραπάνω ευαίσθητους κλάδους δέχεστε την αυθεντία της εμπειρίας και ομολογείτε ότι νιώθετε περισσότερη σιγουριά με έναν έμπειρο επαγγελματία, χωρίς φυσικά να αποκλείετε τον ενθουσιώδη, ταλαντούχο, ώριμο νέο που παίρνει τη ζωή στα χέρια του. Στις εξετάσεις του ΑΣΕΠ παίρνουν μέρος αμιγώς άτομα που ενδιαφέρονται για την ένταξη τους στην εκπαιδευτική κοινότητα; Όχι, βέβαια! Τα ονόματα πολλών υποψηφίων εκπαιδευτικών εμφανίζονται και σε πίνακες του ΑΣΕΠ, σε άλλους διαγωνισμούς του δημοσίου, αρκετοί από τους οποίους έίναι με σειρά προτεραιότητας. Αυτό, σαφώς, δεν είναι καθόλου μεμπτό ή επιλήψιμο ( αφού η ανάγκη επιβίωσης εξυπηρετείται από την οποιαδήποτε μορφή απασχόλησης ), αλλά αποτελεί ένα μέτρο αξιολόγησης του ίδιου του διαγωνισμού που εν τέλει δεν έχει καμμία σχέση με την απόλυτη αξιοκρατία που ευαγγελίζεστε, αλλά χωρίζει στα δύο την ισοδύναμη κοινότητα των πτυχιούχων τριτοβάθμιας, σε επιτυχόντες και «αποτυχόντες». Μα είναι δυνατόν; Χιλιάδες εκπαιδευτικών που συμμετέχουν στο διαγωνισμό, κατά γενική ομολογία, έχουν και αποτυχημένες προσπάθειες. Αυτό τους κάνει λιγότερο ικανούς από την προηγούμενη φορά που ήταν επιτυχόντες; Διατηρείστε, λοιπόν, το υπάρχον σύστημα και με μακρόχρονη διαβούλευση (όχι της μιας εβδομάδος), ανάμεσα στους ενδιαφερόμενους φορείς και σε διακομματική επιτροπή, αποφασίστε το αναλογικά ορθολογικότερο και προσφορότερο σύστημα διορισμών στην εκπαίδευση με ορίζοντα μεγαλύτερο της εικοσαετίας! Να γνωρίζουν όλοι οι υποψήφιοι που επιλέγουν το λειτούργημα του εκπαιδευτικού ποιά θα είναι η πορεία του εργασιακού τους μέλλοντος! Άμεσα, κλείστε τους πίνακες από εισβολές «υμετέρων» και χρησιμοποιήστε τους υπάρχοντες πίνακες ωρομισθίων για ΠΔΣ και περιπτώσεις εξαιρετικής ανάγκης, ενώ διασφαλείστε τους πίνακες αναπληρωτών και προϋπηρεσίας από διαρροές. Λειτουργείστε τμήματα περιοδικής επιμόρφωσης των καθηγητών και εισαγωγικά σεμινάρια από τους ίδιους τους συγγραφείς των βιβλίων κάθε φορά που εισάγεται νέο βιβλίο στο διδακτικό curicullum. Οργανώστε «καθηγητικό» τμήμα ( με προβλεπόμενη πρακτική εξάσκηση σε πραγματικές συνθήκες τάξης,όπως γίνεται στη Βρεταννία), στις αντίστοιχες σχολές της Τριτοβάθμιας εκπαίδευσης με έμφαση στην Παιδαγωγική και Διδακτική της κάθε κατεύθυνσης, έτσι ώστε ο φοιτητής που επιλέγει να γίνει καθηγητής να βγαίνει προετοιμασμένος για το έργο που θα επιτελέσει χωρίς την ανάγκη της επαναδιαβεβαίωσης των γνώσεων του από ΑΣΕΠ. Βέβαια, όσα εκατομμύρια έλληνες είμαστε, τόσα εκατομμύρια γνώμες θα ακούσετε, αλλά, τελικά, μετά από 1200 μηνύματα, και ενώ είμαστε στη μέση της διαβούλευσης, το συμπέρασμα παραμένει πως το ισχύον σύστημα και οι παρούσες διατάξεις δεν χρήζουν καμμίας αλλαγής, εκτός από το ελάχιστο και χωρίς κοινωνικό, πολιτικό και οικονομικό κόστος της διασφάλισης των πινάκων από εισροές στοιχείων που η επιλογή τους δεν είναι βασισμένη πάνω στο ίδιο πλαίσιο με το οποίο καταρτίζονται οι πίνακες. Με εκτίμηση και σεβασμό στο χώρο που μου διαθέσατε, Ι.Π. ΠΕ02 Τρίτεκνος Εκπαιδευτικός.