Ως προς το ΛΑΘΟΣ παράδειγμα που ανέφερε ο Προϊστάμενος της Διεύθυνσης Ειδικής Αγωγής κ. Λολίτσας σχετικά με τη βαρύτητα του βασικού πτυχίου Ειδικής Αγωγής, θα ήθελα να σχολιάσω τα εξής:
Ο Προϊστάμενος της Διεύθυνσης Ειδικής Αγωγής κ. Λολίτσας κατά την ομιλία του προς την Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής στις 30-4-2014, ανέφερε τα εξής: «Δεν μπορεί να έχουμε κάποιον που έχει βασικό πτυχίο κάπου και να του λέμε ότι εσύ που έχεις βασικό πτυχίο δεν μπορείς να προτάσσεσαι, αλλά θα σε βάλουμε στην ίδια κατηγορία με τον μεταπτυχιακό ή τον διδακτορικό ή το οτιδήποτε. Δηλαδή, είναι σαν να έχουμε 1 φιλόλογο που έχει αποφοιτήσει από μία Φιλολογική Σχολή που δίνει διορισμό ως φιλόλογο σε 1 σχολείο και να έχουμε και 1 κοινωνιολόγο που έχει 1 μεταπτυχιακό στην φιλολογία και εμείς να λέμε, όχι, δεν θα πάρουμε πρώτα το φιλόλογο αλλά θα πάρουμε τον κοινωνιολόγο επειδή έχει μεταπτυχιακό στην φιλολογία». Κύριε Λολίτσα για το παραπάνω παράδειγμα έχετε απόλυτο δίκαιο γιατί πουθενά στην Ευρώπη δεν μπορεί Κοινωνιολόγος με μεταπτυχιακό φιλολογίας να πάρει τη θέση του φιλόλογου.
Για την Ειδική Αγωγή όμως το παράδειγμα που θεωρώ ότι θα έπρεπε να αναφέρετε είναι το εξής: «σε όλη την Ευρώπη ένας γιατρός Παιδίατρος πρέπει πρώτα να έχει βασικό πτυχίο ιατρικής και μετά να πάρει εξειδίκευση Παιδιάτρου. Πουθενά δεν υπάρχουν σχολές που να βγάζουν με βασικό πτυχίο παιδίατρους». Το ίδιο συμβαίνει και με την Ειδική Αγωγή. Σε όλη την Ευρώπη οι εκπαιδευτικοί ειδικής αγωγής (δάσκαλοι και καθηγητές) έχουν σαν βασικό πτυχίο, το πτυχίο του εκπαιδευτικού και μετά παίρνουν εξειδίκευση στην Ειδική Αγωγή. Η Ειδική παιδαγωγική είναι προέκταση της Γενικής, σύμφωνα με τις εξελίξεις (τουλάχιστον της τελευταίας εικοσαετίας) στην παιδαγωγική επιστήμη αλλά και τις κατακτήσεις του παγκόσμιου αναπηρικού κινήματος.
Η πρότασή μας λοιπόν για το σχέδιο νόμου για την Ειδική Αγωγή και ειδικά στα τρία άρθρα, άρθρο 20 Εκπαιδευτικοί ΕΑΕ, άρθρο 21 Διορισμοί Εκπαιδευτικών ΕΑΕ και άρθρο 22 Αναπληρωτές ΕΑΕ θα πρέπει να διαμορφωθεί ως εξής «οι Δάσκαλοι Ειδικής Αγωγής ΠΕ70,50 και ΠΕ 60,50 θα πρέπει να αντιμετωπίζονται τουλάχιστον ισότιμα με τους εκπαιδευτικούς ΠΕ71 και ΠΕ61».
Ως προς το ΛΑΘΟΣ παράδειγμα που ανέφερε ο Προϊστάμενος της Διεύθυνσης Ειδικής Αγωγής κ. Λολίτσας σχετικά με τη βαρύτητα του βασικού πτυχίου Ειδικής Αγωγής, θα ήθελα να σχολιάσω τα εξής: Ο Προϊστάμενος της Διεύθυνσης Ειδικής Αγωγής κ. Λολίτσας κατά την ομιλία του προς την Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής στις 30-4-2014, ανέφερε τα εξής: «Δεν μπορεί να έχουμε κάποιον που έχει βασικό πτυχίο κάπου και να του λέμε ότι εσύ που έχεις βασικό πτυχίο δεν μπορείς να προτάσσεσαι, αλλά θα σε βάλουμε στην ίδια κατηγορία με τον μεταπτυχιακό ή τον διδακτορικό ή το οτιδήποτε. Δηλαδή, είναι σαν να έχουμε 1 φιλόλογο που έχει αποφοιτήσει από μία Φιλολογική Σχολή που δίνει διορισμό ως φιλόλογο σε 1 σχολείο και να έχουμε και 1 κοινωνιολόγο που έχει 1 μεταπτυχιακό στην φιλολογία και εμείς να λέμε, όχι, δεν θα πάρουμε πρώτα το φιλόλογο αλλά θα πάρουμε τον κοινωνιολόγο επειδή έχει μεταπτυχιακό στην φιλολογία». Κύριε Λολίτσα για το παραπάνω παράδειγμα έχετε απόλυτο δίκαιο γιατί πουθενά στην Ευρώπη δεν μπορεί Κοινωνιολόγος με μεταπτυχιακό φιλολογίας να πάρει τη θέση του φιλόλογου. Για την Ειδική Αγωγή όμως το παράδειγμα που θεωρώ ότι θα έπρεπε να αναφέρετε είναι το εξής: «σε όλη την Ευρώπη ένας γιατρός Παιδίατρος πρέπει πρώτα να έχει βασικό πτυχίο ιατρικής και μετά να πάρει εξειδίκευση Παιδιάτρου. Πουθενά δεν υπάρχουν σχολές που να βγάζουν με βασικό πτυχίο παιδίατρους». Το ίδιο συμβαίνει και με την Ειδική Αγωγή. Σε όλη την Ευρώπη οι εκπαιδευτικοί ειδικής αγωγής (δάσκαλοι και καθηγητές) έχουν σαν βασικό πτυχίο, το πτυχίο του εκπαιδευτικού και μετά παίρνουν εξειδίκευση στην Ειδική Αγωγή. Η Ειδική παιδαγωγική είναι προέκταση της Γενικής, σύμφωνα με τις εξελίξεις (τουλάχιστον της τελευταίας εικοσαετίας) στην παιδαγωγική επιστήμη αλλά και τις κατακτήσεις του παγκόσμιου αναπηρικού κινήματος. Η πρότασή μας λοιπόν για το σχέδιο νόμου για την Ειδική Αγωγή και ειδικά στα τρία άρθρα, άρθρο 20 Εκπαιδευτικοί ΕΑΕ, άρθρο 21 Διορισμοί Εκπαιδευτικών ΕΑΕ και άρθρο 22 Αναπληρωτές ΕΑΕ θα πρέπει να διαμορφωθεί ως εξής «οι Δάσκαλοι Ειδικής Αγωγής ΠΕ70,50 και ΠΕ 60,50 θα πρέπει να αντιμετωπίζονται τουλάχιστον ισότιμα με τους εκπαιδευτικούς ΠΕ71 και ΠΕ61».