Απόσπασμα απο την ομιλία του κύριου Λολίτσα στην βουλή:«Σε ότι αφορά την πρόταξη των 61, 71. Επίσης, για αυτό το θέμα, υπάρχει μία μεγάλη συζήτηση. Θα ήθελα να πω ότι τους Π.Ε. 61 και 71, τους προέτασσαν όλοι και ο ν.3699 και ο ν.3966 και κάποιες σχετικές τροπολογίες που υπήρχαν κατά καιρούς, όλοι το έκαναν αυτό. Δεν το κάνουμε εμείς, δεν το κάνουμε για 1η φορά, είναι όμως κάτι που είναι δίκαιο. Δεν μπορεί να έχουμε κάποιον που έχει βασικό πτυχίο κάπου και να του λέμε ότι εσύ που έχεις βασικό πτυχίο δεν μπορείς να προτάσσεσαι, αλλά θα σε βάλουμε στην ίδια κατηγορία με τον μεταπτυχιακό ή τον διδακτορικό ή το οτιδήποτε. Δηλαδή, είναι σαν να έχουμε 1 φιλόλογο που έχει αποφοιτήσει από μία Φιλολογική Σχολή που δίνει διορισμό ως φιλόλογο σε 1 σχολείο και να έχουμε και 1 κοινωνιολόγο που έχει 1 μεταπτυχιακό στην φιλολογία και εμείς να λέμε, όχι, δεν θα πάρουμε πρώτα το φιλόλογο αλλά θα πάρουμε τον κοινωνιολόγο επειδή έχει μεταπτυχιακό στην φιλολογία. Δηλαδή, έχει και κάτι παραπάνω, είναι εκπαιδευτικός και έχει και κάτι παραπάνω. Ακούγετε αυτό το παράδειγμα κάπως αλλά επί της ουσίας αυτό είναι».Σχολιασμός και κατάρριψη του επιχειρήματος για πρόταξη βασικού πτυχίου για την δευτεροβάθμια εκπαίδευση
Σχολιασμός και κάταρριψη επιχειρήματος για μοριοδότηση μεταπτυχιακών και διδακτορικών ειδικής αγωγής:
Tα πράγματα είναι τελείως διαφορετικά στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Εκεί δεν υπάρχουν βασικά πτυχία σχετικά με την ειδική αγωγή. Κατα συνέπεια και μόνο για την δευτεροβάθμια εκπαίδευση θα πρέπει να προτάσσεται: α)το διδακτορικό και β)το μεταπτυχιακό στην Ειδική αγωγή ή να δίνεται η αναλογούσα μοριοδότηση 4 μορια για μεταπτυχιακό και 8 μόρια για διδακτορικό. Η μοριοδότηση για κατοχή μεταπτυχιακού και διδακτορικού θα πρέπει να είναι αθροιστική όπως και η μοριοδότηση που προτείνεται για σεμινάριο και μεταπτυχιακό.
Επιπρόσθετα ενώ στην αθμια εκπαίδευση θεωρείται απο το Υπουργείο Παιδείας οτι το πτύχιο κάνει τον ειδικό παιδαγωγό στην δευτεροβάθμια λόγω της εξαιρετικά υψηλής πριμοδότησης της εμπειρίας (0,20 μόρια ανα μήνα) θεωρείται οτι η εμπειρία διαμορφώνει αποτελεσματικούς εκπαιδευτικούς ειδικής αγωγής.
Κατα συνέπεια κρίνεται με διαφορετικό τρόπο η ποιότητα των εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής και συγκεκριμένα:
Στην πρωτοβάθμια προτιμούνται οι εκπαιδευτικοί με βασικό πτυχίο στην ειδική αγωγή.
Στην δευτεροβάθμια προτιμούνται οι εκπαιδευτικοί με εμπειρία.
Επιπρόσθετα εισάγονται κριτήρια των οποίων η αξιοπιστία είναι αμφισβητίσιμη. Συγκεκριμένα κατα πόσο ο βαθμός πτυχίου είναι κριτήριο το οποίο πιστοποιεί την επάρκεια των εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής αφού ειδικά στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση δεν σχετίζονται τα βασικά πτυχία με την ειδική αγωγή! Αν και χρησιμοποιείται το κριτήριο αυτό στην δευτεροβάθμια, με την πρόταξη των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας με βασικό πτυχίο στην ειδική αγωγή, αγνοείται. Είναι το ίδιο να ολοκληρώνει κάποιος σπουδές σε 4 χρόνια με οχι τόσο καλό βαθμό πτυχίου και το ίδιο να ολοκληρώνει σε 6 και 7 με βαθμό πτυχίου κοντά στο άριστα;
Η αδικία αυτή πρέπει να διορθωθεί. Κάτι τέτοιο και ειδικά για την δευτεροβάθμια εκπαίδευση σημαίνει:
α) πρόταξη κατα σειρά των διδακτορικών και μεταπτυχιακών διπλωμάτων
β) μείωση της εμπειρίας για κάθε μήνα στα 0,10 μόρια.
γ)σε περίπτωση που δεν γίνει η πρόταξη θα πρέπει να δοθούν τα μόρια που αναλογούν στον κόπο και την γνώση των διδακτορικών (8 μόρια) και των μεταπτυχιακών (4 μόρια) και αθροιστικά.
δ) να προσμετράται ο βαθμός πτυχίου μόνο σε περίπτωση ισοβαθμίας
Είναι τελείως διαφορετική περίπτωση η αθμια εκπαίδευση απο την δευτεροβάθμια!
Απόσπασμα απο την ομιλία του κύριου Λολίτσα στην βουλή:«Σε ότι αφορά την πρόταξη των 61, 71. Επίσης, για αυτό το θέμα, υπάρχει μία μεγάλη συζήτηση. Θα ήθελα να πω ότι τους Π.Ε. 61 και 71, τους προέτασσαν όλοι και ο ν.3699 και ο ν.3966 και κάποιες σχετικές τροπολογίες που υπήρχαν κατά καιρούς, όλοι το έκαναν αυτό. Δεν το κάνουμε εμείς, δεν το κάνουμε για 1η φορά, είναι όμως κάτι που είναι δίκαιο. Δεν μπορεί να έχουμε κάποιον που έχει βασικό πτυχίο κάπου και να του λέμε ότι εσύ που έχεις βασικό πτυχίο δεν μπορείς να προτάσσεσαι, αλλά θα σε βάλουμε στην ίδια κατηγορία με τον μεταπτυχιακό ή τον διδακτορικό ή το οτιδήποτε. Δηλαδή, είναι σαν να έχουμε 1 φιλόλογο που έχει αποφοιτήσει από μία Φιλολογική Σχολή που δίνει διορισμό ως φιλόλογο σε 1 σχολείο και να έχουμε και 1 κοινωνιολόγο που έχει 1 μεταπτυχιακό στην φιλολογία και εμείς να λέμε, όχι, δεν θα πάρουμε πρώτα το φιλόλογο αλλά θα πάρουμε τον κοινωνιολόγο επειδή έχει μεταπτυχιακό στην φιλολογία. Δηλαδή, έχει και κάτι παραπάνω, είναι εκπαιδευτικός και έχει και κάτι παραπάνω. Ακούγετε αυτό το παράδειγμα κάπως αλλά επί της ουσίας αυτό είναι».Σχολιασμός και κατάρριψη του επιχειρήματος για πρόταξη βασικού πτυχίου για την δευτεροβάθμια εκπαίδευση Σχολιασμός και κάταρριψη επιχειρήματος για μοριοδότηση μεταπτυχιακών και διδακτορικών ειδικής αγωγής: Tα πράγματα είναι τελείως διαφορετικά στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Εκεί δεν υπάρχουν βασικά πτυχία σχετικά με την ειδική αγωγή. Κατα συνέπεια και μόνο για την δευτεροβάθμια εκπαίδευση θα πρέπει να προτάσσεται: α)το διδακτορικό και β)το μεταπτυχιακό στην Ειδική αγωγή ή να δίνεται η αναλογούσα μοριοδότηση 4 μορια για μεταπτυχιακό και 8 μόρια για διδακτορικό. Η μοριοδότηση για κατοχή μεταπτυχιακού και διδακτορικού θα πρέπει να είναι αθροιστική όπως και η μοριοδότηση που προτείνεται για σεμινάριο και μεταπτυχιακό. Επιπρόσθετα ενώ στην αθμια εκπαίδευση θεωρείται απο το Υπουργείο Παιδείας οτι το πτύχιο κάνει τον ειδικό παιδαγωγό στην δευτεροβάθμια λόγω της εξαιρετικά υψηλής πριμοδότησης της εμπειρίας (0,20 μόρια ανα μήνα) θεωρείται οτι η εμπειρία διαμορφώνει αποτελεσματικούς εκπαιδευτικούς ειδικής αγωγής. Κατα συνέπεια κρίνεται με διαφορετικό τρόπο η ποιότητα των εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής και συγκεκριμένα: Στην πρωτοβάθμια προτιμούνται οι εκπαιδευτικοί με βασικό πτυχίο στην ειδική αγωγή. Στην δευτεροβάθμια προτιμούνται οι εκπαιδευτικοί με εμπειρία. Επιπρόσθετα εισάγονται κριτήρια των οποίων η αξιοπιστία είναι αμφισβητίσιμη. Συγκεκριμένα κατα πόσο ο βαθμός πτυχίου είναι κριτήριο το οποίο πιστοποιεί την επάρκεια των εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής αφού ειδικά στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση δεν σχετίζονται τα βασικά πτυχία με την ειδική αγωγή! Αν και χρησιμοποιείται το κριτήριο αυτό στην δευτεροβάθμια, με την πρόταξη των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας με βασικό πτυχίο στην ειδική αγωγή, αγνοείται. Είναι το ίδιο να ολοκληρώνει κάποιος σπουδές σε 4 χρόνια με οχι τόσο καλό βαθμό πτυχίου και το ίδιο να ολοκληρώνει σε 6 και 7 με βαθμό πτυχίου κοντά στο άριστα; Η αδικία αυτή πρέπει να διορθωθεί. Κάτι τέτοιο και ειδικά για την δευτεροβάθμια εκπαίδευση σημαίνει: α) πρόταξη κατα σειρά των διδακτορικών και μεταπτυχιακών διπλωμάτων β) μείωση της εμπειρίας για κάθε μήνα στα 0,10 μόρια. γ)σε περίπτωση που δεν γίνει η πρόταξη θα πρέπει να δοθούν τα μόρια που αναλογούν στον κόπο και την γνώση των διδακτορικών (8 μόρια) και των μεταπτυχιακών (4 μόρια) και αθροιστικά. δ) να προσμετράται ο βαθμός πτυχίου μόνο σε περίπτωση ισοβαθμίας Είναι τελείως διαφορετική περίπτωση η αθμια εκπαίδευση απο την δευτεροβάθμια!