Αρχική Υπηρεσιακές Μεταβολές του Εκπαιδευτικού Προσωπικού - Κρίση και την Επιλογή των Στελεχών της Εκπαίδευσης1. Σύστημα Πρόσληψης ΕκπαιδευτικώνΣχόλιο του χρήστη Ιάκωβος Ηλιάδης | 29 Νοεμβρίου 2009, 18:47
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
κ.Υπουργέ Εκφράζω συνοπτικά τη γενική πολιτική μου άποψη με σημείο αναφοράς την ελάχιστη εμπειρία που απέκτησα ως ωρομίσθιος εκπαιδευτικός ,αναπληρωτής εκπαιδευτικός,αποτυχών του ΑΣΕΠ, επιτυχών του ΑΣΕΠ και μόνιμος εκπαιδευτικός της Β΄Βάθμιας εκπαίδευσης. Πρώτα απ΄όλα τοσο η Κυβέρνηση όσο και το Υπουργείο Παιδείας θα πρέπει στο μέτρο του δυνατού (και αναφέρω τη χρονική διάσταση της δυνατότητας σε βάθος χρόνου και όχι την ποσοτική και ποιοτική της έκφανση), να υλοποιήσουν αυτά που "συζητούσαμε" είτε δημόσια είτε κατ΄ιδίαν, όταν όλοι μαζί δίναμε τη μάχη γιά να ακουστούν και να εισακουστούν από όλη την κοινωνία οι "πολιτικές" μας θέσεις. Ειδικότερα με το θέμα των προσλήψεων των εκπαιδευτικών από την εποχή του κ.Αρσένη πολλά συστήματα και υποσυστήματα ικανοποίησαν ή δυσαρέστησαν πολύ κόσμο.Θεωρώ λοιπόν πως το υπάρχων σύστημα διορισμών (γιά χάρη συντομίας ας το ονομάσουμε σύστημα Στυλιανίδη)με κάποιες βελτιώσεις και ένα εύλογο διάστημα εφαρμογής (π.χ. τριετία)μπορεί να αποτελέσει ένα μπούσουλα γιά τη μετάβαση στο νέο πιό δίκαιο και αξιοκρατικό σύστημα πρόσληψης εκπαιδευτικού προσωπικού. Παρενθετικά και αναφορικά με τον ΑΣΕΠ (που τον θεωρώ έναν από τους σημαντικούς θεσμούς της σύγχρονης ελληνικής πολιτείας)και τον τρόπο που διεξάγονται οι εξετάσεις των εκπαιδευτικών,υπάρχουν αρκετές αμφιβολίες ειδικότερα γιά την έκταση της ύλης τη μέθοδο και τους στόχους της εξέτασης, αλλά δεν είναι της παρούσης και οπωσδήποτε εμπλέκεται παραπάνω από όσο θα έπρεπε, η πανεπιστημιακή κοινότητα που εν πολλοίς είναι ξεκομένη από την Α΄Βάθμια και Β΄Βάθμια ελληνική εκπαιδευτική πραγματικότητα.Η εκτεταμένη εμπλοκή (που ενίοτε φθάνει στα όρια της εμμονής) της πανεπιστημιακής κοινότητας σίγουρα θα μας απασχολήσει και σε άλλα ζητήματα που αφορούν την εκπαίδευση και όχι μόνο. Σε κάθε περίπτωση όμως, επανερχόμενος στο θέμα μας ,πιστεύω πως και οι εκπαιδευτικοί που απέκτησαν μεγάλη προυπηρεσία (με πολύ κόπο και θυσίες)θα πρέπει να διοριστούν σε αντίστοιχες οργανικές θέσεις.Εξάλλου η φράση " Στόχος μας είναι η αξιοποίηση του εκπαιδευτικού δυναμικού της χώρας όσο το δυνατόν καλύτερα και με πιο αντικειμενικό και αξιοκρατικό τρόπο" που παραθέτει το ΥΠΕΠΘ στο δικό του κείμενο, δεν αφήνει καμία αμφιβολία γιά παρερμηνείες και προφανώς αναφέρεται πρωτίστως σε αυτούς που επί χρόνια προσφέρουν τις υπηρεσίες τους στην εκπαίδευση και όχι σε αυτούς που εν δυνάμη θα μπορούσαν να αποτελέσουν το εκπαιδευτικό δυναμικό της χώρας μας.Επιπροσθέτως η κυβέρνηση ήταν αυτή που προεκλογικά τους έκλεινε το μάτι. Σχετικά με το γεωγραφικό και χρονικό προσδιορισμό των προσλήψεων ομολογώ πως κατα βάση είναι ορθός, όμως θα πρέπει να ληφθούν υπ'οψιν οικογενειακές,οικονομικές και εν γένη κοινωνικές παράμετροι που εκ των πραγμάτων δημιουργούν σημαντικά προβλήματα. Και όλα τα παραπάνω φυσικά θα πρέπει να αντιμετωπιστούν κατά περίπτωση και περίσταση όμως ούτε αποσπασματικά ούτε στη λογική της συλλήβδην και βιαστικής προσέγγισης, με μοναδικό σκοπό την παραγωγή του όποιου πολιτικού έργου.(πρβλ.ΑρσένηςΕυθυμίου, Γιαννάκου, Στυλιανίδης) Οι υπάρχουσες και οι μελλοντικές επιτροπές του ΥΠΕΠΘ καθώς και οι αρμόδιοι σύμβουλοι καλούνται είτε θα κληθούν να φέρουν σε πέρας ένα σημαντικό έργο γιά την προετοιμασία ενός δικαιότερου , αξιοκρατικότερου και χρησιμότερου συστήματος προσλήψεων,διαχείρισης προσωπικού κ.τ.λ.Θα πρέπει λοιπόν πέρα από τα αδιαμφισβήτητα προσόντα τους, να έχουν τα μάτια και τα αυτιά τους ορθάνοιχτα. Με εκτίμηση Δρ.Ιάκωβος Ηλιάδης