Αρχική Υπηρεσιακές Μεταβολές του Εκπαιδευτικού Προσωπικού - Κρίση και την Επιλογή των Στελεχών της Εκπαίδευσης1. Σύστημα Πρόσληψης ΕκπαιδευτικώνΣχόλιο του χρήστη Δέσποινα Μωραϊτου | 29 Νοεμβρίου 2009, 18:50
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Είναι σωστή η διαπίστωση του Υπουργείου Παιδείας ότι το σύστημα διορισμών και υπηρεσιακών μεταβολών των εκπαιδευτικών, καθώς και της επιλογής των στελεχών διοίκησης πάσχει σοβαρά. Είναι επίσης θετικό ότι υπάρχει η βούληση να αντιμετωπιστούν επιτέλους προβλήματα που χρονίζουν, αντί να γίνει μικροκομματική εκμετάλλευση των δυνατοτήτων που προσφέρει το υπάρχον σύστημα. Η πρόσληψη εκπαιδευτικών μέσω του ΑΣΕΠ είναι ένα βήμα προς τη διαφάνεια και την αξιοκρατία, όμως πρέπει να πληρούνται οι εξής προϋποθέσεις: α. η αναφερόμενη «μεταβατική περίοδος» πρέπει πραγματικά να καλύπτει τους εκπαιδευτικούς εκείνους που επί αρκετά χρόνια προγραμμάτισαν την επαγγελματική και οικογενειακή τους ζωή με βάση το ισχύον σύστημα• β. Οι πανεπιστημιακές σχολές που «παράγουν» υποψηφίους εκπαιδευτικούς πρέπει να διδάσκουν με επάρκεια (τουλάχιστον δύο εξάμηνα) τα μαθήματα στα οποία θα εξεταστούν οι απόφοιτοί τους, ώστε να μην αναγκάζονται αυτοί να καταφεύγουν στην παραπαιδεία. [Η ρύθμιση αυτή μπορεί να ισχύει μόνο για όσους ενδιαφέρονται να εργαστούν στην εκπαίδευση]. Τέλος, είναι απολύτως σωστό το μέτρο να γίνονται οι προσλήψεις με σαφή προσδιορισμό του τόπου διορισμού, καθώς και το μέτρο ο εκπαιδευτικός που αποσπάται να παίρνει τα μόρια της περιοχής στην οποία μεταβαίνει.