Αυτό που εγώ θα άλλαζα είναι η "περιθωριοποίηση" των γονέων, όσον αναφορά στην επιλογή του πλαισίου φοίτησης του παιδιού τους. Οι γονείς, που εν πολλοίς αποτελούν και τους εκπαιδευτές κάποιων μαθητών με ε.ε.α. για 3 μήνες το χρόνο και όχι μόνο, ουσιαστικά δεν έχουν κανένα λόγο για το πού θα φοιτήσει το παιδί τους και αποτελεί αποκλειστικά δικαιοδοσία του ΚΕΔΔΥ. Εάν ο γονέας έχει διαφορετική άποψη ή πρόταση, τότε η απόφαση του ΚΕΔΔΥ παραπέμπεται σε δευτεροβάθμιο όργανο. Εγώ πιστεύω ότι θα έπρεπε να αναφέρεται στο νόμο, ότι το ΚΕΔΔΥ επιβάλλεται να συνεργάζεται με τους γονείς για την καλύτερη επιλογή του πλαισίου και να συναινεί και ο γονέας, όταν προτείνεται η φοίτησή του παιδιού του σε μια δομή εκτός του σχολείου της γειτονιάς του. Με εξουθενωμένο ψυχολογικά γονιό δεν υποστηρίζεται ένα παιδί επαρκώς ακόμη και στο καλύτερο εκπαιδευτικό πλαίσιο. Η πολιτεία πρέπει αρχικά να μεριμνά για την καλύτερη δυνατή υποστήριξη του μαθητή στο σχολείο της γειτονιάς του. Επαναλάμβάνω πάντως ότι οι οι γονείς είναι ένα σταθερό σημείο αναφοράς στη ζωή του παιδιού με ε.ε.α., και παίζουν ρόλο εκπαιδευτική, υποστηρικτή και διαμεσολαβήτή, ενώ αντικειμενικά επί 3 μήνες το χρόνο δεν υπάρχει εκπαίδευση για τους συγκεκριμένους μαθητές! Οι ειδικές δομές μακριά από τα κοινά σχολεία πολλαπλασιάζουν επί τόπου την αναπηρία και την προτυπώνουν πολλαπλασιαστικά σε παιδιά που ήδη αντιμετωπίζουν αυτήν την πρόκληση! Θα μπορούσε το ΚΕΔΔΥ να έχει τέτοια δικαιοδοσία σε μεταγενέστερη ίσως φάση... όλα τα παιδιά μαζί με επαρκή προσωπικό...... για να μην σκιάζονται ή παθαίνουν κατάθλιψη ως ενήλικες, όταν βλέπουν τους εσωγήινους εξωγήινους!!!
Αυτό που εγώ θα άλλαζα είναι η "περιθωριοποίηση" των γονέων, όσον αναφορά στην επιλογή του πλαισίου φοίτησης του παιδιού τους. Οι γονείς, που εν πολλοίς αποτελούν και τους εκπαιδευτές κάποιων μαθητών με ε.ε.α. για 3 μήνες το χρόνο και όχι μόνο, ουσιαστικά δεν έχουν κανένα λόγο για το πού θα φοιτήσει το παιδί τους και αποτελεί αποκλειστικά δικαιοδοσία του ΚΕΔΔΥ. Εάν ο γονέας έχει διαφορετική άποψη ή πρόταση, τότε η απόφαση του ΚΕΔΔΥ παραπέμπεται σε δευτεροβάθμιο όργανο. Εγώ πιστεύω ότι θα έπρεπε να αναφέρεται στο νόμο, ότι το ΚΕΔΔΥ επιβάλλεται να συνεργάζεται με τους γονείς για την καλύτερη επιλογή του πλαισίου και να συναινεί και ο γονέας, όταν προτείνεται η φοίτησή του παιδιού του σε μια δομή εκτός του σχολείου της γειτονιάς του. Με εξουθενωμένο ψυχολογικά γονιό δεν υποστηρίζεται ένα παιδί επαρκώς ακόμη και στο καλύτερο εκπαιδευτικό πλαίσιο. Η πολιτεία πρέπει αρχικά να μεριμνά για την καλύτερη δυνατή υποστήριξη του μαθητή στο σχολείο της γειτονιάς του. Επαναλάμβάνω πάντως ότι οι οι γονείς είναι ένα σταθερό σημείο αναφοράς στη ζωή του παιδιού με ε.ε.α., και παίζουν ρόλο εκπαιδευτική, υποστηρικτή και διαμεσολαβήτή, ενώ αντικειμενικά επί 3 μήνες το χρόνο δεν υπάρχει εκπαίδευση για τους συγκεκριμένους μαθητές! Οι ειδικές δομές μακριά από τα κοινά σχολεία πολλαπλασιάζουν επί τόπου την αναπηρία και την προτυπώνουν πολλαπλασιαστικά σε παιδιά που ήδη αντιμετωπίζουν αυτήν την πρόκληση! Θα μπορούσε το ΚΕΔΔΥ να έχει τέτοια δικαιοδοσία σε μεταγενέστερη ίσως φάση... όλα τα παιδιά μαζί με επαρκή προσωπικό...... για να μην σκιάζονται ή παθαίνουν κατάθλιψη ως ενήλικες, όταν βλέπουν τους εσωγήινους εξωγήινους!!!