Αρχική Υπηρεσιακές Μεταβολές του Εκπαιδευτικού Προσωπικού - Κρίση και την Επιλογή των Στελεχών της Εκπαίδευσης1. Σύστημα Πρόσληψης ΕκπαιδευτικώνΣχόλιο του χρήστη Παντελής Α. | 29 Νοεμβρίου 2009, 18:26
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Η επιλογή εκπαιδευτικών στο Δημόσιο είναι μια πολύ σκοτεινή διαδικασία. Όντως ο ΑΣΕΠ είναι μια λύση, αφού οι εξετάσεις είναι αδιάβλητες και τα αποτελέσματα δε νοθεύονται ούτε μαγειρεύοντα. Το θέμα είναι τι συμβαίνει στη βαθμολόγηση των γραπτών. Θα σας αναφέρω ένα περιστατικό που το έχω ζήσει μέσα στην οικογένειά μου. Στο ένα από τα 2 μαθήματα η υποψήφια πήρε 70 πόντους. Στο δεύτερο πήρε 54,78. Όταν ζητήσαμε και πήραμε τους βαθμούς είδαμε ότι σε κάποιο μάθημα πήρε 19 στα 100. Θα μου πείτε πού είναι το περίεργο. Το περίεργο είναι πώς οι βαθμολογητές σε μια έκθεση (γιατί έτσι όπως μπαίνουν τα θέματα οι υποψήφιοι απαντούν γράφοντας έκθεση ιδεών...) βαθμολόγησαν με 19. Ποια ήταν ακριβώς τα κριτήρια; Βέβαια η παραφιλολογία που αναπτύχθηκε ήταν για καθαρά κομματικούς λόγους κόπηκαν πολλοί υποψήφιοι για να μπουν αναπληρωτές (σσ. ΑΣΕΠ 2005). Επομένως χρειάζεται να γίνουν τα εξής: 1. Καταργείται η λίστα αναπληρωτών (δεν καταλαβαίνω γιατί πρέπει να υπάρχει μια νέα επετηρίδα που λειτουργεί ως Κερκόπορτα στο θεσμό του ΑΣΕΠ, αφού καταργήθηκε η προηγούμενη). 2. Τα κριτήρια για τα τυπικά προσόντα πρέπει να είναι πολύ αυστηρά. Να πριμοδοτούνται όλοι όσοι έχουν προϋπηρεσία (σε δημόσια και ιδιωτική εκπαίδευση) και όλοι όσοι έχουν Μεταπτυχιακό τίτλο ημεδαπής ή αλλοδαπής. Ένα άλλο βασικό κριτήριο θα πρέπει να είναι οι δειγματικές διδασκαλίες που έχουν γίνει κατά τη διάρκεια των σπουδών. Θα πρέπει να είναι τουλάχιστον 1 έτους και να είναι πραγματικές, να συνοδεύονται από αξιολογικές εκθέσεις όσων είναι υπεύθυνοι για τις Πρακτικές. 3. Ο υποψήφιος να μην έχει πάνω από 3 φορές δυνατότητα να θέτει υποψηφιότητα. 4. Διαγωνισμός να γίνεται μόνο όταν έχουν εξαντληθεί οι επιτυχόντες προηγούμενων διαγωνισμών. Είναι αμαρτία όσοι έχουν περάσει από προηγούμενους διαγωνισμούς να μην εισάγονται. 5. Ένας εκπαιδευτικός που αποτυγχάνει 3 φορές να περνάει κάποια επιπλέον σεμινάρια (τύπου ΠΕΚ) ώστε να μπορεί να επικαιροποιεί τις γνώσεις του και να ξαναδίνει εξετάσεις. 6. Οι απόφοιτοι σχολών που θα απορροφηθούν στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση είναι καλό να παρακολουθήσουν μαθήματα στα παιδαγωγικά και να κάνουν δειγματικές διδασκαλίες (όπως γίνεται στην Αγγλία με τα PGCE). Αν δεν έχουν αυτό το προσόν να μην έχουν δικαίωμα συμμετοχής στον ΑΣΕΠ. Κυριά Υπουργέ. Για να λυθούν τα προβλήματα πρέπει να κόψετε αυτό το γόρδιο δεσμό που ταλανίζει την εκπαίδευση. Κάντε το και μη φοβηθάστε το κόστος. Ο λαός θα σας μνημνεύει χρόνια