Αρχική Υπηρεσιακές Μεταβολές του Εκπαιδευτικού Προσωπικού - Κρίση και την Επιλογή των Στελεχών της Εκπαίδευσης1. Σύστημα Πρόσληψης ΕκπαιδευτικώνΣχόλιο του χρήστη Νικόλαος Μαρκολέφας | 29 Νοεμβρίου 2009, 19:49
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Πιστεύω ότι η συντριπτική πλειοψηφία των εκπαιδευτικών ζητά αξιοκρατία. Το υπάρχον σύστημα διορισμών είναι το πιο δίκαιο. Βέβαια άνοιξαν πόρτες και παραθυράκια για να εξυπηρετήσουν συγκεκριμένα συμφέροντα και ανθρώπους, αλλά είναι εύκολο να κλείσουν. Όχι όμως να καταργηθεί ολόκληρο το σύστημα διορισμών και να ανατραπεί το δίκαιο 60%-40%. Στη τελική στις περισσότερες ειδικότητες ακόμα και αυτοί που διορίζονται από τους πίνακες Διορισμών (40%) έχουν τουλάχιστον μια επιτυχία σε γραπτό διαγωνισμό του Α.Σ.Ε.Π.. Αυτός ήταν και ο βασικός λόγος που άρχισαν να εργάζονται σαν ωρομίσθιοι ή αναπληρωτές. Οι προτάσεις μου σχετικά με τις προσλήψεις: 1. Οι προσλήψεις Αναπληρωτών και Ωρομισθίων σε Σιβιτανίδειο, Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας και Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη (και όπου αλλού υπάρχουν αναξιοκρατικοί διορισμοί) να γίνονται από τους πίνακες Αναπληρωτών και Ωρομισθίων του Υπουργείου Παιδείας Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων. Αν οι παραπάνω φορείς θέλουν να είναι ανεξάρτητοι και να συνεχίσουν να προσλαμβάνουν εκπαιδευτικούς με τις διαδικασίες που ακολουθούνται σήμερα, να μην προσμετράτε η προϋπηρεσία που αποκτήθηκε από αυτούς τους φορείς στους Πίνακες Διορισμών, Αναπληρωτών και Ωρομισθίων. 2. Με δεδομένο το δημογραφικό πρόβλημα που έχει η χώρα οι Διορισμοί Πολυτέκνων πρέπει να συνεχιστούν. Αλλά με ποσοστό επί του συνόλου των θέσεων που προκηρύσσονται ανά ειδικότητα από το ΑΣΕΠ. Ακόμα πρέπει να προκηρύσσονται θέσεις αποκλείστηκα για πολυτέκνους και σε άλλα Υπουργεία και Υπηρεσίες. Δεν πιστεύω ότι όλοι οι πολύτεκνοι είναι κατάλληλοι και θέλουν να γίνουν εκπαιδευτικοί. 3. Να καταργηθούν μετά το πέρας της πενταετίας (με αφετηρία τις 30/06/2008) οι ρυθμίσεις για 30μηνο και 24μηνο. Αντ’ αυτού να κατοχυρωθεί, μέγιστος χρόνος παραμονής στους πίνακες διορισμών. 4. Η παιδαγωγική επάρκεια να είναι προαπαιτούμενο προσόν για όλους τους διορισμούς εκπαιδευτικών. Ένα σύστημα με 100% διορισμούς από τους γραπτούς διαγωνισμούς του Α.Σ.Ε.Π. (ακόμα και αν συνυπολογίζεται η προϋπηρεσία μετά από επιτυχία) θα είναι εντελώς άδικο για τους μεγαλύτερους σε ηλικία εκπαιδευτικούς γιατί έχουν πλέον άλλες ανάγκες και υποχρεώσεις. Αναρωτιέμαι πως ένας 45αρης μπορεί να ανταγωνιστεί έναν 35αρη ή έναν 25άρη και τι ελπίδες έχει σε γραπτό διαγωνισμό που στηρίζεται στην απομνημόνευση. Πόσο δίκαιος μπορεί να είναι ένας διαγωνισμός όταν υπάρχουν φροντιστήρια προετοιμασίας των υποψηφίων στα μεγάλα αστικά κέντρα. Ο κάτοικος της επαρχίας ή ο οικονομικά ασθενέστερος ή ο εργαζόμενος πως μπορεί να τα παρακολουθήσει; Δηλαδή πλεονέκτημα για διορισμό θα έχουν οι νέοι ηλικιακά συνάδελφοι (για να έχουν καλή μνήμη), πλούσιοι και κάτοικοι αστικών κέντρων (για να παρακολουθούν φροντιστήρια). Επί πλέον θα χαθεί ένα μεγάλο κομμάτι έμπειρου εκπαιδευτικού δυναμικού της χώρας. Εκτός από τους διορισμούς όσον αφορά το θέμα το αποσπάσεων. Πρόταση μου είναι ο εκπαιδευτικός να παίρνει τα μόρια της περιοχής που υπηρετεί ή του κοντινότερου σχολείου σε σχέση με τη θέση εργασίας του. Εναλλακτικά για να υπάρχει πρόβλεψη για ένα μικρό «μπόνους» της τάξης του ενός μορίου επιπλέον (+1), σε περίπτωση που δεν είναι δυνατό να στελεχωθούν διοικητικές υπηρεσίες π.χ. του Υπουργείου κλπ. Σας ευχαριστώ!