• Σχόλιο του χρήστη 'Δήμητρα' | 29 Νοεμβρίου 2009, 19:35

    Πράγματι είναι καιρός κάτι να γίνει σε σχέση με το όλο σύστημα που αφορά τόσο στις προσλήψεις όσο και στος μεταθέσεις/αποσπάσεις. Δεν είναι εύκολο να προτείνει κανείς λύσεις που να μη θίγουν τα συμφέροντα πολυάριθμων ομάδων ανθρώπων. Απλά λοιπόν παραθέτω κάποιες σκέψεις: 1) Το όλο σύστημα προσλήψεων/μεταθέσεων δεν επιτρέπει στον εκπαιδευτικό να κάνει οικογενειακό κ οικονομικό προγραμματισμό. Δε θα έπρεπε πριν την υποβολή των αιτήσεων να γίνονται γνωστά τα κενά; Ολοι αυτοί που φωνάζουν για τους μισθούς των εκπαιδευτικών γνωρίζουν ότι οι καθαρές αποδοχές εκ/κού με 4,5 χρόνια προυπηρεσία (στην οποία δεν προσμετράται η εργασία σε φροντιστήρια) είναι 1260 ευρώ και το επιδομα μεταπτυχ. ειναι άλλα 30 ευρώ;)Κάποιος εκπαιδευτικός που είναι από την Αθήνα και που διορίζεται π.χ στη Θήβα που θεωρείται περιοχή προσβάσιμη από την Αθήνα χρειάζεται να κάνει 160 χλμ/μέρα με ότι κόστος και κινδύνους αυτό συμπεριλαμβάνει.Στη δική μου ειδικότητα *(Πε 06) θα χρειαζόταν να μείνει σ'αυτή την περιοχή τουλάχιστον για 10 χρόνια για να μπορεί ενδεχομένως να μετατεθεί στην Αττική. Αν αντίθετα αποφασίσει ότι θα ήθελε να προσληφθεί σε περιοχή με αρκετά μόρια θα χρειαζόταν τουλάχιστο μία τριετία με ενοίκια, έξοδα μετακινήσεων και αυτά χωρίς πρόσθετες αποδοχές. Κάποιος ο οποίος έχει οικογένεια λοιπόν πρέπει να μείνει χωριστά από (έστω καποιο/α) μέλος/η της οικογένειάς του ή να στριμωχτεί πολύ οικονομικά για μεγάλο χρονικό διάστημα. 2) Το επιτελείο του Υπουργείου που βρέθηκε προ εκπλήξεων όταν ανέλαβε φαντάζομαι ότι είχε ασχοληθεί με το θέμα των εκαπιδευτικών προ εκλογών. Θα έπρεπε λοιπόν να είχε κάνει τις συγκεκριμένες εξαγγελίες προεκλογικά και με συγκεκριμένο χρονικό ορίζοντα ώστε να μην αναστατώνονται οι ζωές τόσων ανθρώπων ξαφνικά. Δεν νομίζω ότι είναι δίκαιο οι αιτήσεις των μεταθέσεων να γίνονται μέσα σε κλίμα αμφιβολίας και πανικού. 3)Σε σχέση με τις αποσπάσεις όλοι λέμε ότι οι εκπαιδευτικοί πρέπει να είναι στις τάξεις. Δυστυχώς δεν είμαστε όλοι ικανοί γι'αυτό. Οι αναπληρωτές/ωρομίσθιοι δεν ελέγχονται ποτέ πριν προσληφθούν (και μέχρι τώρα δεν είχαν και επιμόρφωση) και το ίδιο ισχύει για τους διοριστέους/επιτυχόντες του ΑΣΕΠ. Το ότι διάβασαν κάποιο υλικό δε σημαίνει ότι μπορούν να σταθούν μέσα σε τάξη (δε γράφω εκ του ασφαλούς:έχω δουλέψει ως ωρομίσθια και διορίστηκα μέσω ΑΣΕΠ). Θα έπρεπε να δίνεται η δυνατότητα επιλογής διοικητικής θέσης. Πέραν αυτού πολλοί φορείς π.χ. ΟΕΕΚ στελεχόνονται κατά βάση από αποσπασμένους εκπαιδευτικούς. Πως θα δουλέψουν αυτοί οι φορείς; Ακόμα και εκεί βέβαια δεν υπάρχει ορθολογική κατανομή. Πως είναι δυνατόν ΙΕΚ με 9/10 τμήματα να έχουν 4 αποσπασμένους (τα ΙΕΚ δουλευουν από το πρωί μέχρι το βράδυ), με 11 τμήματα να έχουν 6 και άλλα με ίδιο αριθμό τμημάτων να έχουν 44 αποσπασμένους? 4) Τέλος, με τη δική μου φτωχή λογική αν υπάρχουν προθέσεις να γίνουν πράγματι αλλαγές τότε θα πρέπει 1)να συμπληρώσουν ωράριο αυτοί που δεν έχουν πλήρες, 2) να τοποθετηθούν οι υπεράριθμοι, 3) αν δε γίνουν αποσπάσεις σε διοικητικές θέσεις να γίνουν οι μεταθέσεις σύμφωνα με πραγματικά οργανικά κενά 4) που σημαίνει ότι οι μεταθέσεις θα είναι πολύ λίγες 5) που σημαίνει α) ότι οι προσλήψεις αναπληρωτών θα είναι πολύ λίγες ή ανύπαρκτες και β)ότι, τουλάχιστον για κάποιες ειδικότητες π.χ Πληροφορική όπου οι συνάδελφοι είναι νέοι, δε θα μπορούν να υπάρχουν προσλήψεις αφού δεν υπάρχουν κενά (είτε μέσω ΑΣΕΠ είτε μέσω πίνακα) 5) Οπως προανέφερα όλα αυτά θίγουν ένα μεγάλο αριθμό ανθρώπων. Νομίζω λοιπόν ότι πρέπει να υπάρξει ένα μεταβατικό στάδιο και να τεθούν συγκεκριμένα χρονικά όρια. Σίγουρα πρέπει να προέχει το καλό των παιδιών που προϋποθέτει όμως ότι και ο εκπαιδευτικός πληρώνεται αξιοπρεπώς ώστε να μπορεί να παραμείνει όπου χρειάζεται για εύλογο χρονικό διάστημα, να πληρώνει για την επιμόρφωσή του που δεν του παρέχεται και να μην ξοδεύει χρόνο για ιδιαίτερα για να συμπληρώσει το εισόδημα του. Πολλά και ίσως κουραστικά.....δεν ξέρω..μακάρι οι αλλαγές, αν υπάρξουν, να είναι για καλό όλων μας...