• Σχόλιο του χρήστη 'Ελένη' | 29 Νοεμβρίου 2009, 19:43

    Οσο αφορά τους δασκάλους,θεωρώ πως όλοι οι νέοι δάσκαλοι έχουμε αποδείξει την αξία μας από τη στιγμή που με κόπο και πραγματικές θυσίες κατορθώσαμε να συγκεντρώσουμε υψηλές βαθμολογίες και να εισαχθούμε στα Παιδαγωγικά Τμήματα τα οποία,όπως ξέρουν όλοι,έχουν ειδικά τα τελευταία χρόνια υψηλές βάσεις εισαγωγής. Δε θεωρώ πως μαθητές του 18 και του 19 θα πρέπει να περάσουν από αυτή τη δοκιμασία για να αποδείξουν την αξία τους,τουλάχιστον στο γνωστικό αντικείμενο. Το να παπαγαλίσεις και να περάσεις σέ ένα διαγωνισμό δε σε καθιστά αυτομάτως ικανό δάσκαλο με γνώση και συνέπεια αυτού που πρέπει να κάνεις και αυτού που υποτίθεται πως κοπίασες για να μάθεις να το κάνεις.Θα έλεγα, μάλιστα, πως η απόλυτη πλειοψηφία των νέων δασκάλων (αναπληρωτών και μονίμων),έχουν πραγματικά πολλές γνώσεις όσον αφορά τον τομέα των πληροφοριών που πρέπει να μεταδώσουν στους μαθητές.Εκεί που αρκετοί από εμάς υστερούν είναι η ικανότητα στο να μεταδώσουν τις γνώσεις αυτές, να γίνουν φίλοι με τους μικρούς μαθητές και να τους καταστήσουν κοινωνούς στη γνώση και στην πληροφορία που οι ίδιοι κατέχουν. Εκεί ίσως θα πρέπει να εστιαστεί το επίκεντρο της αξιολόγησης των νέων δασκάλων και όχι στη γνωστική τους κατάρτιση...Όλοι όσοι υπηρετούν τον τομέα της Εκπαίδευσης (Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας), έχουν γύρω τους απτά παραδείγματα συναδέλφων οι οποίοι παρόλο που είναι επιτυχόντες ΑΣΕΠ, αδυνατούν να επιτύχουν στο έργο για το οποίο τους έχει ορίσει να κάνουν η Πολιτεία.Επομένως, θα έλεγα πως αντί να επιχειρηθεί μια εξέταση στην οποία ο καθένας μπορεί να πάρει δύο ή τρία βιβλία, να τα αποστηθίσει και να γράψει άριστα και στη συνέχεια να διοριστεί μόνιμος, ίσως θα έπρεπε να εφαρμοστεί ένα σύστημα "ψυχολογικής" αξιολόγησης των εκπαιδευτικών, αλλά και αξιολόγησης της ικανότητάς τους να μεταδώσουν τις γνώσεις τις οποίες, ούτως ή άλλως, σχεδόν όλοι οι νέοι εκπαιδευτικοί κατέχουν....