Αρχική Υπηρεσιακές Μεταβολές του Εκπαιδευτικού Προσωπικού - Κρίση και την Επιλογή των Στελεχών της ΕκπαίδευσηςΒ΄ Κρίση και Επιλογή των Στελεχών της ΕκπαίδευσηςΣχόλιο του χρήστη Τσακούμης Αποστόλης, Δ/ντής Γυμνασίου | 29 Νοεμβρίου 2009, 19:30
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
ΘΕΜΑ: «ΚΡΙΣΗ ΚΑΙ ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΩΝ ΣΤΕΛΕΧΩΝ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ» Α΄ ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ ΣΧΟΛΙΑ Οι διαπιστώσεις από μέρους της ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας, δια βίου μάθησης και Θρησκευμάτων, για την παθογένεια του συστήματος της επιλογής και λειτουργίας των στελεχών της εκπαίδευσης είναι σωστές. Γενικά παραδεκτοί είναι και οι αναφερόμενοι λόγοι που έχουν οδηγήσει στην «αποδόμηση» του συστήματος. Β΄ ΓΕΝΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΚΑΙ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΕΝΟΣ ΝΕΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ Οι αρχές της διαφάνειας, της αξιοκρατίας και της αντικειμενικοποίησης των κριτηρίων επιλογής των στελεχών της εκπαίδευσης, όπως αναφέρει το πλαίσιο αρχών του Υπουργείου, αποτελούν την πεμπτουσία για τη δημιουργία ενός αξιόπιστου συστήματος κρίσης και επιλογής στελεχών, αποδεκτό από όλους. Β.1 ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΕΣ ΕΙΔΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΚΑΙ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΕΝΟΣ ΝΕΟΥ ΘΕΣΜΙΚΟΥ ΠΛΑΙΣΙΟΥ 1. Η εκφρασμένη βούληση του κλάδου (και όλης της κοινωνίας), να καταργηθούν τα μόρια από τη «συνέντευξη », ή να περιοριστούν, υπό την αίρεση ότι η συνέντευξη θα είναι μια διαδικασία «δομημένη» και όχι αυθαίρετη. 2. Η εκφρασμένη βούληση πολλών εκπαιδευτικών να περιοριστούν τα μόρια από τους «επιπλέον τίτλους σπουδών», που αποκτώνται όχι πάντα με αξιοκρατικές διαδικασίες, και αντίθετα να προσαυξηθούν τα μόρια από τη μάχιμη εκπαιδευτική διαδικασία, δηλαδή τα μόρια από την «αρχαιότητα», αλλά και από εφόδια απαραίτητα για την καθημερινότητα, όπως η επιμόρφωση καθώς και η πιστοποιημένη επιμόρφωση στις νέες Τεχνολογίες. 3. Για τα υψηλόβαθμα στελέχη της εκπαίδευσης (Προϊσταμένους, κ.λ.π ή Σχολικούς Συμβούλους) προτείνεται να υπάρχει πιστοποιημένη γνώση θεμάτων σχετικών με την Οργάνωση και Διοίκηση της εκπαίδευσης και των Παιδαγωγικών-Διδακτικής μεθοδολογίας αντίστοιχα. Ο πανελλήνιος γραπτός διαγωνισμός του 2007 κρίνεται θετικός. Προτιμότερο να τεθεί υπό την εποπτεία του Α.Σ.Ε.Π. 4. Η αξιολόγηση της ποιότητας στην εκπαίδευση, πρέπει να οδηγήσει και στην (αυτόνομη ή όχι) μοριοδότηση σημαντικών εκπαιδευτικών καινοτομιών, πρωτοβουλιών ή δραστηριοτήτων, που υπηρετούν την αρχή «πρώτα ο μαθητής», που πραγματοποιήθηκαν με κόπο, πέρα από τις υποχρεωτικά οριζόμενες από το νόμο, αμισθί, και στην υλοποίηση των οποίων μπορούσε κάθε εκπαιδευτικός να πάρει μέρος. 5. Τα κριτήρια για την επιλογή των Υποδιευθυντών, προτείνω να είναι τα ίδια με αυτά των Δ/ντών των σχολικών μονάδων. 6. Στα Συμβούλια επιλογής στελεχών της εκπαίδευσης καλόν είναι να μη μετέχουν οι αιρετοί του κλάδου, διότι αυτοί (όχι όλοι) σε κάποιο βαθμό έχουν γίνει «μέρος του προβλήματος», της αναξιοκρατίας, των διαπλοκών, του βολέματος των ημετέρων, της προσωπικής τους ανέλιξης, «παίζοντας» πότε το ρόλο του κριτή και πότε του κρινόμενου. 7. Κατά την ώρα της συνέντευξης τα μέλη των συμβουλίων αξιολογούν τα συνεκτιμώμενα κριτήρια της συνέντευξης (και άλλα συνεκτιμώμενα) ενώπιον του υποψηφίου με διαδικασία που δεν φανερώνεται η ταυτότητα του υποψηφίου. Προτιμότεροι οι «εξωτερικοί αξιολογητές» σε κάθε περίπτωση. 8. Πρώτα κοινοποιούνται τα μόρια όλων των υποψηφίων και μετά ζητείται η δήλωση προτίμησης περιοχών, θέσεων, σχολείων. 9. Εάν γίνει η επιλογή των στελεχών της εκπ/σης με αδιάβλητες διαδικασίες, προτείνω την «υπό όρους μονιμοποίησή τους», μετά από αδιάβλητη επαναξιολόγηση της «τετραετούς» θητείας τους. 10. Στελέχη της εκπ/σης που δεν μονιμοποιηθούν και πλησιάζουν στη σύνταξη, δεν επανέρχονται στην τάξη. Υπηρετούν σε γραφεία εκπαίδευσης ή διευθύνσεις ή ασκούν γραμματειακή υποστήριξη σε κάποιο σχολείο. 11. Προτείνεται το άνοιγμα της βαθμολογικής κλίμακας των εκπ/κών, (πέραν των βαθμών Γ΄ Β΄και Α΄) σε τέσσερις τουλάχιστον ακόμα βαθμούς, με παράλληλη σύνδεσή τους και με μισθολογικές απολαβές. 12. Στη νέα βαθμολογική κλίμακα εντάσσονται όσοι/ες κατέχουν θέσεις στελεχών στην εκπαίδευση. 13. Στη νέα βαθμολογική κλίμακα δημιουργούνται και εντάσσονται επί πλέον βαθμοί-θέσεις αναπληρωτών στελεχών της εκπ/σης ( αναπληρωτή Δ/ντή σχολικής μονάδας, αναπληρωτή Προϊσταμένου κ.λ.π.) με επιμίσθιο. Γ΄ ΜΙΑ ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΗ ΠΡΟΤΑΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΤΕΛΕΧΩΝ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Αν και η δημόσια διαβούλευση για τα επί μέρους ζητήματα της επιλογής στελεχών της εκπαίδευσης, θα ακολουθήσει σε επόμενο στάδιο, πάνω σε σχέδιο νόμου που θα δώσει το Υπουργείο Παιδείας στη δημοσιότητα, μπαίνω στον πειρασμό να προτρέξω, καταθέτοντας σήμερα μια ολοκληρωμένη πρόταση για τη μοριοδότηση των επί μέρους κριτηρίων-προσόντων των υποψήφιων στελεχών της εκπαίδευσης. Για τη διαμόρφωση της παρούσας «πρότασης-βάσης για συζήτηση», λήφτηκαν υπόψη α) οι δυο τελευταίες νομοθετικές διατάξεις που αφορούν στην επιλογή των στελεχών της Α/θμιας και Β/θμιας εκπαίδευσης, δηλαδή το Π.Δ. 25/2002 και ο Νόμος 3467/2006, β) οι αρχές και κατευθύνσεις που προαναφέρονται και γ) Τα πορίσματα του 2ου Πανελλήνιου Συνεδρίου του Κ.Ε.Δ.Ε.Κ. του Παν/μίου Πατρών (Άρτα Δεκέμβριος 2005), με θέμα τη «Διοίκηση Α/θμιας και Β/θμιας εκπ/σης». Γ1. ΠΙΝΑΚΑΣ ΜΕ ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΗ ΜΟΡΙΟΔΟΤΗΣΗ ΚΡΙΤΗΡΙΩΝ ΣΤΕΛΕΧΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ: ΥΠΟΨΗΦΙΟΙ ΣΧΟΛΙΚΟΙ ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ ΥΠΟΨΗΦΙΟΙ Δ/ΝΤΕΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ-ΠΡΟΙΣΤΑΜΕΝΟΙ ΥΠΟΨΗΦΙΟΙ Δ/ΝΤΕΣ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ ΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΟΣ ΧΡΟΝΟΣ ΓΙΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ 18 ΕΤΗ ΩΣ ΜΑΧΙΜΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ 18 ΕΤΗ ΩΣ ΜΑΧΙΜΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ 15 ΕΤΗ ΩΣ ΜΑΧΙΜΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ Α)ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ-ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ ΜΟΝΑΔΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ Διδακτορικό 6 4 4 Μεταπτυχιακό 3 2 2 2ο Πτυχίο Α.Ε.Ι.-Τ.Ε.Ι. 2,5 2 2 Επιμόρφωση από 36 ώρες μέχρι 1 έτος (πλην εισαγωγικής) 1 1 1 Επιμόρφωση ετήσια και ανώτερη 1,5 1,5 1,5 Πιστοποιημένη Επιμόρφωση στις νέες Τεχνολογίες(A΄επιπέδου) 1 1 1 Πιστοποιημένη Επιμόρφωση στις νέες Τεχνολογίες(Β΄επιπέδου) 1,5 1,5 1,5 Γλωσσομάθεια (επίπεδο Lower-Β2) 1 1 1 Γλωσσομάθεια (επίπεδο Proficiency-ανώτερο τουΒ2) 1,5 1,5 1,5 Μερικό Σύνολο Μέχρι 13 Μέχρι 10,5 Μέχρι 10,5 Β) ΥΠΗΡΕΣΙΑΚΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ-ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΜΠΕΙΡΙΑ ΜΟΝΑΔΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ Εκπαιδευτική υπηρεσία πέρα από την απαιτούμενη για επιλογή 1,5 για κάθε έτος και μέχρι 18 σε θέση μάχιμου εκπαιδευτικού 2 για κάθε έτος και μέχρι 24 σε θέση μάχιμου εκπαιδευτικού 2 για κάθε έτος και μέχρι 30 σε θέση μάχιμου εκπαιδευτικού Μερικό Σύνολο Μέχρι 18 Μέχρι 24 Μέχρι 30 Γ) ΆΣΚΗΣΗ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΚΑΘΗΚΟΝΤΩΝ ΚΑΙ ΚΑΘΟΔΗΓΗΤΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ ΜΟΝΑΔΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ Σχολικός Σύμβουλος 1 για κάθε έτος και μέχρι 4 1για κάθε έτος και μέχρι 2 1για κάθε έτος και μέχρι 2 Δ/ντής Εκπ/σης ή Προϊστάμενος 1 για κάθε έτος και μέχρι 2 1 για κάθε έτος και μέχρι 4 1 για κάθε έτος και μέχρι 4 Δ/ντής Σχολικής Μονάδας 1 για κάθε έτος και μέχρι 2 1 για κάθε έτος και μέχρι 4 1 για κάθε έτος και μέχρι 4 Υποδ/ντής Σχολικής Μονάδας 0,5 για κάθε έτος και μέχρι 1 0,5 για κάθε έτος και μέχρι 1 0,5 για κάθε έτος και μέχρι 1 Συμμετοχή σε Υπηρ. Συμβούλιο 1 για κάθε έτος και μέχρι 1 1 για κάθε έτος και μέχρι 2 1 για κάθε έτος και μέχρι 2 Αποδεδειγμένη επαγγελματική εμπειρία σε θέση στελέχους στην ειδικότητα(Για Τεχνική εκπαίδευση) 1 για κάθε έτος και μέχρι 4 1 για κάθε έτος και μέχρι 4 1 για κάθε έτος και μέχρι 4 Μερικό Σύνολο Μέχρι 6 Μέχρι 8 Μέχρι 8 Δ) ΣΥΓΓΡΑΦΙΚΟ ΚΑΙ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΟ ΕΡΓΟ ΜΟΝΑΔΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ Έκδοση βιβλίου ή βιβλίων Μέχρι 4,5 Μέχρι 2,5 Μέχρι 2,5 Δημοσίευση επιστημονικών άρθρων Μέχρι 3 Μέχρι 2 Μέχρι 2 Εισηγήσεις ή ανακοινώσεις σε συνέδρια Μέχρι 1,5 Μέχρι 1,5 Μέχρι 1,5 Μερικό Σύνολο Μέχρι 9 Μέχρι 6 Μέχρι 6 Ε) ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΕΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Μέχρι 2 Μέχρι 2 Μέχρι 2 Μερικό Σύνολο Μέχρι 2 Μέχρι 2 Μέχρι 2 ΣΤ) ΣΥΝΕΚΤΙΜΩΜΕΝΑ ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΜΕΣΩ ΤΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΤΗΣ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗΣ Μέχρι 8 Μέχρι 8 Μέχρι 8 Μερικό Σύνολο Μέχρι 8 Μέχρι 8 Μέχρι 8 Ζ) ΓΡΑΠΤΗ ΔΟΚΙΜΑΣΙΑ ΣΕ ΘΕΜΑΤΑ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Η ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΑ-ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑΣ Μέχρι 4 Μέχρι 4 _ Μερικό Σύνολο Μέχρι 4 Μέχρι 4 Μέχρι - Γενικό Σύνολο Μέχρι 60 Μέχρι 62,5 Μέχρι 64,5 Γ2. ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ –ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΣΕΙΣ ΑΝΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΠΡΟΣΟΝΤΩΝ: Ι)Στην κατηγορία των προσόντων «επιστημονική-παιδαγωγική κατάρτιση» : 1) Οι τίτλοι του διδακτορικού διπλώματος και του μεταπτυχιακού λαμβάνονται υπόψη όταν έχουν συνάφεια με το εκπαιδευτικό «αντικείμενο» που καλείται να ασκήσει ο υποψήφιος 2) Στον κάτοχο διδακτορικού και μεταπτυχιακού συγχρόνως μοριοδοτείται ο ανώτερος τίτλος. 3) Η επιμόρφωση μοριοδοτείται όταν προέρχεται από Τριτοβάθμια εκπ/ση (εσωτερικού ή χώρας της Ε.Ε.), από Σ.Ε.Λ.Μ.Ε. ή Σ.Ε.Λ.Δ.Ε. και από Π.Ε.Κ., πλην της εισαγωγικής. 4) Στον κάτοχο περισσότερων του ενός τίτλων «επιμόρφωσης», μοριοδοτείται ο ανώτερος. 5) Στον κάτοχο περισσοτέρων του ενός τίτλων «γλωσσομάθειας», μοριοδοτείται ο ανώτερος. 6) Στον κάτοχο περισσότερων του ενός τίτλων «Επιμόρφωσης στις νέες Τεχνολογίες», μοριοδοτείται ο ανώτερος. ΙΙ) Στην κατηγορία των προσόντων «υπηρεσιακή κατάσταση-διδακτική εμπειρία»: 1) Όλοι οι υποψήφιοι για τη διεκδίκηση θέσεων στελεχών στην Α/θμια και Β/θμια εκπ/ση πρέπει να έχουν τον ελάχιστο απαιτούμενο χρόνο των 18,18,και 15 ετών αντίστοιχα, ως «μάχιμοι» εκπαιδευτικοί σε σχολεία ή σε θέσεις στελεχών της εκπαίδευσης ή σε εκπαιδευτική άδεια. Ο χρόνος της απόσπασης σε γραφεία ή υπηρεσίες (εκπαίδευσης ή όχι ) δεν λαμβάνεται υπόψη για το σκοπό αυτό. 2) Μόρια προσμετρώνται μόνο για τα χρόνια υπηρεσίας πέραν των 18,18 και 15 αντίστοιχα, τα οποία πρέπει να είναι «μάχιμα», σύμφωνα με την παραπάνω διευκρίνιση. 3) Ειδικότερα οι υποψήφιοι Δ/ντές εκπ/σης και Προϊστάμενοι Γραφείων πρέπει να έχουν υπηρετήσει ως Δ/ντές σχολικών μονάδων τουλάχιστο επί μια τετραετία. 4) Οι υποψήφιοι σχολικοί Σύμβουλοι πρέπει να έχουν υπηρετήσει ως Δ/ντές σχολικών μονάδων τουλάχιστο επί μια διετία. 5) Οι ήδη υπηρετούντες Δ/ντές εκπ/σης, Προϊστάμενοι Γραφείων, ή σχολικοί Σύμβουλοι, μπορούν να είναι εκ νέου υποψήφιοι για τις θέσεις που κατέχουν κατά την πρώτη εφαρμογή του παρόντος νόμου (;), ανεξάρτητα από τα χρόνια υπηρεσίας τους. ΙΙΙ) Στην κατηγορία των προσόντων «άσκηση διοικητικών καθηκόντων και καθοδηγητικού έργου»: 1) Για τους υποψήφιους σχολικούς Συμβούλους τα μόρια από άσκηση διοίκησης δεν προσμετρώνται «σωρευτικά», αλλά μέχρι 2 το ανώτερο. 2) Για τα υποψήφια στελέχη της διοίκησης της εκπαίδευσης (Δ/ντές εκπ/σης-Προϊσταμένους-Δ/ντές σχολικών μονάδων) τα μόρια από άσκηση διοίκησης δεν προσμετρώνται «σωρευτικά», αλλά μέχρι 6 το ανώτερο. ΙV) Στην κατηγορία των προσόντων «Συγγραφικό και ερευνητικό έργο»: Μοριοδοτείται η έκδοση και η κυκλοφορία βιβλίων (σχολικών ή όχι), άρθρων και εισηγήσεων ή ανακοινώσεων ή τοποθετήσεων σε επιστημονικά συνέδρια, που έχουν σχέση με την εκπαίδευση, την αξιολόγηση στην εκπαίδευση, την επιμόρφωση και με το αντικείμενο της ανατιθέμενης άσκησης καθηκόντων. Τα παραπάνω πρέπει να έχουν τεκμηρίωση και να αξιοποιούν την ελληνική και ξένη βιβλιογραφία. Να υπάρχουν θετικές κριτικές ή βραβεύσεις. Να αναφέρεται ο αριθμός της έκδοσης. Σε περίπτωση ομαδικής συγγραφής να αποδεικνύεται το ποσοστό συμμετοχής του κρινόμενου υποψηφίου. Τα άρθρα να έχουν δημοσιευθεί σε έγκυρα επιστημονικά περιοδικά. Οι εισηγήσεις, ανακοινώσεις, τοποθετήσεις να έχουν καταχωρηθεί στα οικεία πρακτικά. V) Στην κατηγορία των προσόντων «καινοτομίες στην εκπαίδευση»: Μοριοδοτούνται όσες καινοτομίες θεσμικά εισηγήθηκε το Υπουργείο Παιδείας και υλοποιήθηκαν κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους προαιρετικά και αμισθί από συλλόγους διδασκόντων ή μεμονωμένους εκπαιδευτικούς (π.χ. όπως αυτές του Π.Δ. 409/94, που σχετίζονται με τις συνθετικές δημιουργικές εργασίες και την Περιγραφική αξιολόγηση, ή την Ευέλικτη Ζώνη καινοτόμων δράσεων κατά τα σχολικά έτη 2001-2002, 2002-2003 και αργότερα κ.λ.π.) VI) Στην κατηγορία των προσόντων «συνεκτιμώμενα κριτήρια μέσω της διαδικασίας της συνέντευξης»: Η συνέντευξη καθίσταται μια δομημένη υπόθεση και ελέγξιμη με παραστατικά. Κατά τη διαδικασία της συνέντευξης ανιχνεύεται η γενική συγκρότηση του/της υποψηφίου. Αξιολογούνται κύρια δραστηριότητες, πρωτοβουλίες, στάσεις, δεξιότητες και γνώσεις πέραν των υποχρεωτικώς οριζομένων από ισχύουσες διατάξεις, όπως: 1) Η ακτινοβολία της προσωπικότητας του κρινόμενου, η διοικητική και παιδαγωγική του επάρκεια, η ικανότητα συνεργασίας και ο δημοκρατικός τρόπος λειτουργίας του στον εκπαιδευτικό και ευρύτερο κοινωνικό χώρο. Κρίνεται το ήθος, η ευστροφία, η εργατικότητα, η ψυχική υγεία και η ψυχολογική ισορροπία καθώς και η επικοινωνιακή του επάρκεια. 2) Άλλες σπουδές του υποψηφίου, ή συγγραφική δραστηριότητα, που δεν έχουν μοριοδοτηθεί και η δραστηριότητά του ως επιμορφωτή σε εκπαιδευτικούς. 3) Η παρακολούθηση επιστημονικών και εκπαιδευτικών συνεδρίων, σεμιναρίων, διημερίδων, ημερίδων. 4) Οι εισηγήσεις, ανακοινώσεις, τοποθετήσεις σε επιστημονικά και εκπαιδευτικά συνέδρια, σεμινάρια, διημερίδες, ημερίδες, εφόσον δεν έχουν μοριοδοτηθεί αυτοτελώς, αλλά και οι προτάσεις-υπομνήματα υπηρεσιακής φύσεως για επίλυση εκπαιδευτικών ζητημάτων, πέραν των υποχρεωτικώς οριζομένων από ισχύουσες διατάξεις. 5) Η συμμετοχή των υποψηφίων ως μελών σε οργανωτικές επιτροπές σε επιστημονικά και εκπαιδευτικά συνέδρια, σεμινάρια, διημερίδες, ημερίδες. 6) Η υιοθέτηση και χρήση καινοτομικών προγραμμάτων (συνθετικές δημιουργικές εργασίες, ευέλικτη ζώνη καινοτόμων δράσεων κ.λ.π.) εφόσον δεν μοριοδοτήθηκαν αυτοτελώς. 7) Συμμετοχή των υποψηφίων ως μελών σε διοικητικά συμβούλια επιστημονικών, εκπαιδευτικών, ή συνδικαλιστικών οργανώσεων. 8) Συμμετοχή σε διακεκριμένες εκπαιδευτικές δραστηριότητες που έγιναν με κόπο και αμισθί ή σε άμισθες θέσεις ευθύνης που δηλώνουν έμμεση αξιολόγηση του υποψηφίου από Δ/ντές ή Προϊσταμένους του. ( π.χ. υπεύθυνος Ενισχυτικής διδασκαλίας σε Γυμνάσιο το απόγευμα, χωρίς αποδοχές και χωρίς παράλληλη μείωση του πρωινού ωραρίου, πειθαρχικός ανακριτής σε Ε.Δ.Ε., αναπληρωτής Δ/ντής σχολικής μονάδας, αναπληρωτής Προϊστάμενος, μέλος δημοτικής επιτροπής παιδείας, κ.λ.π.) VII) Στην κατηγορία των προσόντων «της γραπτής δοκιμασίας»: Οι υποψήφιοι Δ/ντές Εκπ/σης και Προϊστάμενοι διαγωνίζονται σε θέματα οργάνωσης και διοίκησης της εκπαίδευσης, ενώ οι υποψήφιοι Σχολικοί Σύμβουλοι σε θέματα παιδαγωγικής και διδακτικής μεθοδολογίας. Οι ερωτήσεις είναι του τύπου πολλαπλών επιλογών και 100 συνολικά. Επιτυχών θεωρείται ο υποψήφιος που συγκεντρώνει τουλάχιστον 60 μονάδες με άριστα τις 100. Κάθε σωστή απάντηση, πέραν των 60, παίρνει βαθμό 0,1 και ο οποίος προστίθεται στο σύνολο της μοριοδότησης του υποψηφίου. Γ3. ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΜΕ ΤΟ ΠΟΣΟΣΤΟ ΤΩΝ ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ ΑΝΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΠΡΟΣΟΝΤΩΝ ΚΑΙ ΑΝΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΥΠΟΨΗΦΙΩΝ ΣΤΕΛΕΧΩΝ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ. Μέγιστος αριθμός μονάδων από όλες τις κατηγορίες προσόντων ΥΠΟΨΗΦΙΟΙ ΣΧΟΛΙΚΟΙ ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ (Μέχρι 60 μονάδες) ΥΠΟΨΗΦΙΟΙ Δ/ΝΤΕΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ-ΠΡΟΙΣΤΑΜΕΝΟΙ (Μέχρι 62,5 μονάδες) ΥΠΟΨΗΦΙΟΙ Δ/ΝΤΕΣ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ (Μέχρι 64,5 μονάδες) Ποσοστό (%) Ποσοστό (%) Ποσοστό (%) Α)ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ-ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ 21,6 16,8 16,2 Β) ΥΠΗΡΕΣΙΑΚΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ-ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΜΠΕΙΡΙΑ 30 38,4 46,5 Γ) ΆΣΚΗΣΗ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΚΑΘΗΚΟΝΤΩΝ ΚΑΙ ΚΑΘΟΔΗΓΗΤΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ 10 12,8 12,4 Δ) ΣΥΓΓΡΑΦΙΚΟ ΚΑΙ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΟ ΕΡΓΟ 15 9,6 9,3 Ε) ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΕΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ 3,3 3,2 3,1 ΣΤ) ΣΥΝΕΚΤΙΜΩΜΕΝΑ ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΜΕΣΩ ΤΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΤΗΣ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗΣ 13,3 12,8 12,4 Ζ) ΓΡΑΠΤΗ ΔΟΚΙΜΑΣΙΑ ΣΕ ΘΕΜΑΤΑ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Η ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΑ-ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑΣ 6,6 6,4 - Τέλος