Αρχική Υπηρεσιακές Μεταβολές του Εκπαιδευτικού Προσωπικού - Κρίση και την Επιλογή των Στελεχών της ΕκπαίδευσηςΒ΄ Κρίση και Επιλογή των Στελεχών της ΕκπαίδευσηςΣχόλιο του χρήστη ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΡΑΜΑΣ | 29 Νοεμβρίου 2009, 20:12
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Αξιότιμη κ. υπουργέ, Στο αρχικό σας κείμενο (http://www.opengov.gr/ypepth/?p=7) δηλώνεται την «έλλειψη κριτηρίων στην αξιολόγηση και στις κρίσεις των στελεχών της». Σας θυμίζω ότι στους τελευταίους νόμους για την επιλογή στελεχών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ορίζονται σαφώς, μεταξύ των άλλων, αντικειμενικά και μετρήσιμα κριτήρια επιλογής. Παραδείγματος χάριν, στον τελευταίο νόμο (Νόμος 3467/2006 επιλογή στελεχών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης) αποτιμώνται σαφώς με συγκεκριμένες αξιολογικές μονάδες τα χρόνια εκπαιδευτικής και διδακτικής προϋπηρεσίας, το διδακτορικό δίπλωμα, το μεταπτυχιακό δίπλωμα, το δεύτερο πτυχίο, η μετεκπαίδευση κτλ. Όμως, αυτό που ακυρώνει την αξιοκρατία και τη διαφάνεια στην όλη αξιολογική διαδικασία στους προηγούμενους νόμους είναι η ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ, της οποίας όλοι γνωρίζουμε το ρόλο που επιτελεί. Είναι τουλάχιστον γελοίο η μοριοδότηση της συνέντευξης να ισοδυναμεί με τέσσερα διδακτορικά διπλώματα. Προφανώς με δύο διδακτορικά διπλώματα έχεις πολλές πιθανότητες να γίνεις καθηγητής στο Harvard. Αντίστοιχα στη χώρα μας είναι αμφίβολο να γίνεις διευθυντής σχολείου, δεδομένου ότι η συνέντευξη μπορεί εύκολα να ακυρώσει το αντικειμενικό προβάδισμα των δύο διδακτορικών . Επιπλέον, στο αρχικό σας κείμενο αναφέρεται ρητά ότι «τα κριτήρια πρέπει να είναι αντικειμενικά και μετρήσιμα και να ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις της θέσης που κάθε φορά προκηρύσσεται ως προς τη γνώση και την εμπειρία». Εάν η πρόταση αυτή υπονοεί την επαναφορά στη γενναία μοριοδότηση της αρχαιότητας του/της εκπαιδευτικού, είναι βέβαιο ότι αποτελεί οπισθοδρόμηση. Είναι δυνατόν η κατάληψη των θέσεων Διευθυντή, Προϊσταμένου και Συμβούλου να συμπίπτει με τα τελευταία χρόνια πριν την αφυπηρέτηση του/της εκπαιδευτικού; Το φαινόμενο αυτό στερεί το εκπαιδευτικό σύστημα από το δυναμισμό, την ευελιξία και την αξιοποίηση της επιστημονικής γνώσης που πρέπει να το διακρίνει (βλέπε σχετικά και την Έκθεση της Επιτροπής για την Εκπαιδευτική Μεταρρύθμιση στην Κύπρο). Τέλος, θα ήθελα να επισημάνω τη σπουδαιότητα της συνάφειας των σπουδών με τη διεκδίκηση συγκεκριμένης θέσης. Θεωρώ ιδιαίτερα σημαντικό τα στελέχη της εκπαίδευσης να έχουν επιπλέον σπουδές σε γνωσιακά αντικείμενα που είναι συναφή με τις επιστήμες της αγωγής (παιδαγωγική, διδακτική, διοίκηση εκπαίδευσης κτλ). Υπό το φως των παραπάνω σκέψεων προτείνω: 1. Το δραστικό περιορισμό ή και κατάργηση της συνέντευξης 2. Την κατάργηση μοριοδότησης της αρχαιότητας. Ο βαθμός Α’ να αποτελεί το μοναδικό κριτήριο ως προς τα χρόνια προϋπηρεσίας και προϋπόθεση συμμετοχής στη διαδικασία επιλογής 3. Μοριοδότηση μόνο των τίτλων σπουδών και των επιστημονικών δραστηριοτήτων του/της εκπαιδευτικού, δεδομένου ότι αποτελούν τα μοναδικά αντικειμενικά και μετρήσιμα κριτήρια επιλογής και κυρίως, συνιστούν το δυναμικό που προάγει την επιστημονικότητα, την καινοτομία και τις νέες ιδέες στο χώρο της εκπαίδευσης (διδακτορικό, μεταπτυχιακοί τίτλοι, δεύτερο πτυχίο, συγγραφικό έργο, ξένες γλώσσες, μετεκπαίδευση, πιστοποιημένες επιμορφώσεις). 4. Τη διαβάθμιση της μοριοδότησης των τίτλων σπουδών, ανάλογα με τη συνάφεια σπουδών. Οι σπουδές που αφορούν τις επιστήμες της αγωγής να λαμβάνουν σαφώς περισσότερες αξιολογικές μονάδες.