1ον) "Οι ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών με αναπηρία και με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες διερευνώνται και διαπιστώνονται από τα ΚΕΔΔΥ, την Επιτροπή Διαγνωστικής Εκπαιδευτικής Αξιολόγησης και Υποστήριξης (ΕΔΕΑΥ) και τα Ιατροπαιδαγωγικά Κέντρα (ΙΠΔ) άλλων Υπουργείων."
ΣΧΟΛΙΟ: Τι γίνεται με τη διεπιστημονικότητα; Ετερογενής και ετεροβαρής η στελέχωση των κατά το παρόν προσχέδιο σύνθεση των διαγνωστικών υπηρεσιών και επιτροπών.
2ον) "1. Τα ΚΕΔΔΥ αξιολογούν μαθητές που δεν έχουν συμπληρώσει το εικοστό δεύτερο (22ο) έτος της ηλικίας τους.
Άτομα άνω των 18 ετών που έχουν μέχρι τότε αξιολογηθεί ως άτομα με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες εμπίπτουν στην αρμοδιότητα των ΚΕΔΔΥ. Επίσης στην αρμοδιότητα των ΚΕΔΔΥ υπάγονται χωρίς όριο ηλικίας όσοι διατηρούν την ιδιότητα του μαθητή.
Άτομα τα οποία διατηρούν την ιδιότητα του μαθητή χωρίς όριο ηλικίας, εμπίπτουν στην αρμοδιότητα των ΚΕΔΔΥ."
ΣΧΟΛΙΟ: Πρέπει να αλλάξει ως ακολούθως: "Τα ΚΕΔΔΥ αξιολογούν τους έχοντες την μαθητική ιδιότητα ηλικίας 4 έως 22 ετών." Από τη στιγμή που σύμφωνα με το άρθρο 28 του νόμου για το νέο Λύκειο «οι γνωματεύσεις έχουν μόνιμη ισχύ» όλα τα υπόλοιπα του παρόντος μπερδεύουν και είναι περιττά!!
3ον) "2. Η αξιολόγηση πραγματοποιείται από πενταμελή διεπιστημονική ομάδα, που απαρτίζεται από έναν εκπαιδευτικό ΕΑΕ (προσχολικής ή πρωτοβάθμιας ή δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης των κλάδων ΠΕ02.50, ΠΕ03.50), έναν παιδοψυχίατρο ή παιδίατρο με ειδίκευση στην παιδονευρολογία ή νευρολόγο με εξειδίκευση στην παιδονευρολογία, έναν κοινωνικό λειτουργό, έναν ψυχολόγο και έναν λογοθεραπευτή."
ΣΧΟΛΙΟ: Πρέπει να προστεθεί: «Στη διεπιστημονική ομάδα συμμετέχουν κατά περίπτωση και προς όφελος του μαθητή και για την εξασφάλιση της διεπιστημονικότητας της διαφοροδιάγνωσης και όσοι κλάδοι και ειδικότητες υπηρετούν οργανικά στα ΚΕΔΔΥ»
4ον) "Τα ΚΕΔΔΥ υποχρεούνται να γνωματεύουν εντός αποκλειστικής προθεσμίας σαράντα πέντε (45) ημερών από την υποβολή σχετικής αίτησης."
ΣΧΟΛΙΟ: Πρέπει να προστεθεί: "Με την προϋπόθεση ότι τα ΚΕΔΔΥ είναι στελεχωμένα από την αρχή του σχολικού έτους σε σχέση με τις οργανικές και λειτουργικές τους ανάγκες."
5ον) "....Οι γνωματεύσεις των ΚΕΔΔΥ κοινοποιούνται υποχρεωτικά με εμπιστευτική αλληλογραφία στο σχολείο του μαθητή..."
ΣΧΟΛΙΟ:
Ερώτηση: «Ακόμη και εάν οι γονείς αρνηθούν να υπογράψουν και να παραλάβουν το έντυπο της γνωμάτευσης;»
6ον) "....καθώς και την υποβολή προτάσεων για την καλύτερη πρόσβαση και παραμονή των μαθητών στους χώρους της εκπαίδευσης...."
ΣΧΟΛΙΟ: Ποια ειδικότητα θα προτείνει τα μέσα για την καλύτερη πρόσβαση και παραμονή των μαθητών π.χ. στις περιπτώσεις κινητικών αναπηριών, εκτός από αυτή του ΠΕ 28; ή ΠΕ 31, ή ΠΕ11, κτλ.;
7ον) "...Η γνωμάτευση θα πρέπει να εξαντλεί τις δυνατότητες η εξέταση να γίνεται στα ίδια θέματα και συγχρόνως με τους υπόλοιπους μαθητές σε συνδυασμό με τις ανωτέρω ειδικές ρυθμίσεις, διευθετήσεις ή προσαρμογές και τη χρήση Υποστηρικτικών Τεχνολογιών. Η προφορική εξέταση θα πρέπει να αποτελεί την τελευταία επιλογή ύστερα από εμπεριστατωμένη αιτιολόγηση...."
ΣΧΟΛΙΟ: Τα ΚΕΔΔΥ και τα ΙΠΔ θα πρέπει να αξιολογούν και να εισηγούνται την προφορική εξέταση στην περίπτωση των ειδικών μαθησιακών δυσκολιών μόνον στην περίπτωση που οι μαθητές αξιολογήθηκαν έως και την αποφοίτησή τους από το Γυμνάσιο και όχι την τελευταία στιγμή στην Γ΄Λυκείου, ένα μήνα πριν τις Πανελλήνιες Εξετάσεις.
Επίσης τα ΚΕΔΔΥ και τα ΙΠΔ θα πρέπει να μπορούν να εισηγούνται την προφορική εξέταση κατά περίπτωση και στους μαθητές με αυτισμό (που ισχύει σήμερα) αλλά και στις περιπτώσεις μαθητών με ΗΝΥ.
7ον)"ζ) Την εισήγηση στις αρμόδιες υπηρεσίες της περιοχής αρμοδιότητάς τους για την ίδρυση, την κατάργηση, την προαγωγή, τον υποβιβασμό, τη μετατροπή ή τη συγχώνευση των ΣΜΕΑΕ και των Τμημάτων Ένταξης, την προσθήκη ομάδων προσαναλοτισμού τομέων και ειδικοτήτων στα Ειδικά Επαγγελματικά Γυμνάσια και στα Ειδικά Επαγγελματικά Λύκεια."
ΣΧΟΛΙΟ: Για τέταρτη χρονιά φέτος δεν έχει εκδοθεί σχετική εγκύκλιος από το ΥΠΑΙΘ, όπως γινόταν κάθε χρόνο κατά το παρελθόν.
8ον) "η) Τα ΚΕ.Δ.Δ.Υ. ανά τρίμηνο υποβάλουν έκθεση λειτουργίας στις περιφερειακές δ/νσεις όπου ελέγχονται από την Ε.Δ.Ε.Α...."
ΣΧΟΛΙΟ: Αρκεί η ετήσια έκθεση πεπραγμένων που υποβάλλεται ανά έτος. Η υποβολή ανά τρίμηνο θα περιλαμβάνει δυστυχώς μόνον ποσοτικά στοιχεία. Επίσης πριν την υποβολή έκθεσης (τρίμηνης ή ετήσιας) θα πρέπει επιτέλους τα ΚΕΔΔΥ να στελεχωθούν, να υποστηριχθούν ως προς τη λειτουργία τους και στη συνέχεια «νομιμοποιούμαστε» να τα αξιολογήσουμε. Από την ίδρυσή τους το 2003, το προσχέδιο υπουργίας κ. Διαμαντοπούλου που οριζόντια σχεδίαζε την κατάργησή τους έως και σήμερα τα ΚΕΔΔΥ δυστυχώς ποτέ δεν υποστηρίχθηκαν ή στελεχώθηκαν. Παράδειγμα το σχολικό έτος που διανύουμε, όπου στα ΚΕΔΔΥ προσελήφθησαν αναπληρωτές ΕΕΠ τα Χριστούγεννα μέσω ΕΣΠΑ από το τεχνικό δελτίο των ΕΔΕΑΥ και ΣΔΕΥ, και το πρόγραμμα του ΟΑΕΔ «Εργάνι», ενώ δεν υπήρξε ποτέ πρόβλεψη όλα τα έτη για πρόσληψη αναπληρωτών εκπαιδευτικών.
9ον) "θ) Τη σύνταξη προτάσεων για τις ενδεχόμενες κτηριακές ή/και υλικοτεχνικές παρεμβάσεις που πρέπει να γίνουν στις ΣΜΕΑΕ και στα σχολεία γενικής εκπαίδευσης της περιοχής αρμοδιότητας του κάθε ΚΕΔΔΥ σε σχέση με την προσβασιμότητα."
ΣΧΟΛΙΟ: Ποιες ειδικότητες θα εισηγούνται για την προσβασιμότητα από τη στιγμή που σύμφωνα με το παρόν δεν θα υπηρετούν πλέον στα ΚΕΔΔΥ ειδικότητες ΠΕ 28, ΠΕ 11 και ΠΕ κινητικότητας τυφλών, αλλά και οι ήδη υπηρετούντες απαξιώνονται δια του παρόντος προσχεδίου;
10ον) "Στην αποκλειστική αρμοδιότητα της Ε.Δ.Ε.Α.Υ. των Σ.Μ.Ε.Α.Ε. επίσης είναι η παράταση της φοίτησης των μαθητών των σχολείων της Α’/θμιας εκπ/σης για ένα ακόμα έτος και όπου δεν έχει συγκροτηθεί με απόφαση του συλλόγου διδασκόντων."
ΣΧΟΛΙΟ: Θα πρέπει να προστεθεί «και με την σύμφωνη γνώμη των γονέων και κηδεμόνων, ή άλλως αυτοί να έχουν το δικαίωμα προσφυγής στην ΕΔΕΑ, της οποίας η απόφαση θα είναι οριστική»
11ον) "5. Τα ΙΠΔ άλλων Υπουργείων συνιστούν αναγνωρισμένο διαγνωστικό και αξιολογικό φορέα και οι γνωματεύσεις τους ισχύουν ακόμα και όταν δεν καθίσταται εφικτή η συμμετοχή σε αυτά εκπαιδευτικού ΕΑΕ."
ΣΧΟΛΙΟ 1ον): Ένας μαθητής απευθύνεται στο ΚΕΔΔΥ στην Γ΄Λυκείου για διάγνωση δυσλεξίας και δεν του δίδεται, γιατί κρίνεται ότι δεν εμπίπτει στην κατηγορία των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Οι γονείς αρνούνται να παραλάβουν την γνωμάτευση και στη συνέχεια απευθύνεται σε ΙΠΔ όπου εξετάζεται μόνον από μία έως δύο ειδικότητες και του δίδεται δυσλεξία.
ΣΧΟΛΙΟ 2ον) Οι γνωματεύσεις των ΙΠΔ γίνονται δεκτές χωρίς τη συμμετοχή εκπαιδευτικού ΕΑΕ, την ίδια στιγμή που στα ΚΕΔΔΥ υπηρετούν αξιόλογοι εκπαιδευτικοί ΕΑΕ με πλούσια εμπειρία και γνώσεις, με μεταπτυχιακές σπουδές και διδακτορικά, και τους κατηγοριοποιούμε δια του παρόντος προσχεδίου σε Β΄κατηγορίας προτάσσοντας τους απόφοιτους των Τμημάτων Ειδικής Αγωγής σε Α΄κατηγορίας, χωρίς να ασχοληθούμε με το πρόγραμμα σπουδών τους και την εργασιακή τους εμπειρία, καθώς και αγνοώντας την ύπαρξη άλλων κλάδων εκπαιδευτικών και ΕΕΠ που υπηρετεί σε αυτά.
12ον) "Για τους μαθητές για τους οποίους υπάρχει ανάγκη εφαρμογής Εξατομικευμένου Προγράμματος Εκπαίδευσης (ΕΠΕ) με βάση την εισήγηση του ΙΠΔ, το πρόγραμμα αυτό εκπονείται από το οικείο ΚΕΔΔΥ."
ΣΧΟΛΙΟ: Η εισήγηση των ΙΠΔ είναι όλες μια σειρά, π.χ. «ο μαθητής βρίσκεται στο φάσμα του αυτισμού». Με βάση αυτή την εισήγηση πως μπορούν τα ΚΕΔΔΥ να εκπονήσουν εξατομικευμένο Πρόγραμμα Εκπαίδευσης (ΕΠΕ), και γιατί άλλος κάνει τη διάγνωση και άλλος το πρόγραμμα;; Θα πρέπει ή να εξαιρεθούν τα ελλειπή ως προς τη στελέχωσή τους ΙΠΔ από τη διαδικασία της διάγνωσης, ή άλλως να τους ανατεθεί και η σύνταξη ΕΠΕ.
1ον) "Οι ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών με αναπηρία και με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες διερευνώνται και διαπιστώνονται από τα ΚΕΔΔΥ, την Επιτροπή Διαγνωστικής Εκπαιδευτικής Αξιολόγησης και Υποστήριξης (ΕΔΕΑΥ) και τα Ιατροπαιδαγωγικά Κέντρα (ΙΠΔ) άλλων Υπουργείων." ΣΧΟΛΙΟ: Τι γίνεται με τη διεπιστημονικότητα; Ετερογενής και ετεροβαρής η στελέχωση των κατά το παρόν προσχέδιο σύνθεση των διαγνωστικών υπηρεσιών και επιτροπών. 2ον) "1. Τα ΚΕΔΔΥ αξιολογούν μαθητές που δεν έχουν συμπληρώσει το εικοστό δεύτερο (22ο) έτος της ηλικίας τους. Άτομα άνω των 18 ετών που έχουν μέχρι τότε αξιολογηθεί ως άτομα με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες εμπίπτουν στην αρμοδιότητα των ΚΕΔΔΥ. Επίσης στην αρμοδιότητα των ΚΕΔΔΥ υπάγονται χωρίς όριο ηλικίας όσοι διατηρούν την ιδιότητα του μαθητή. Άτομα τα οποία διατηρούν την ιδιότητα του μαθητή χωρίς όριο ηλικίας, εμπίπτουν στην αρμοδιότητα των ΚΕΔΔΥ." ΣΧΟΛΙΟ: Πρέπει να αλλάξει ως ακολούθως: "Τα ΚΕΔΔΥ αξιολογούν τους έχοντες την μαθητική ιδιότητα ηλικίας 4 έως 22 ετών." Από τη στιγμή που σύμφωνα με το άρθρο 28 του νόμου για το νέο Λύκειο «οι γνωματεύσεις έχουν μόνιμη ισχύ» όλα τα υπόλοιπα του παρόντος μπερδεύουν και είναι περιττά!! 3ον) "2. Η αξιολόγηση πραγματοποιείται από πενταμελή διεπιστημονική ομάδα, που απαρτίζεται από έναν εκπαιδευτικό ΕΑΕ (προσχολικής ή πρωτοβάθμιας ή δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης των κλάδων ΠΕ02.50, ΠΕ03.50), έναν παιδοψυχίατρο ή παιδίατρο με ειδίκευση στην παιδονευρολογία ή νευρολόγο με εξειδίκευση στην παιδονευρολογία, έναν κοινωνικό λειτουργό, έναν ψυχολόγο και έναν λογοθεραπευτή." ΣΧΟΛΙΟ: Πρέπει να προστεθεί: «Στη διεπιστημονική ομάδα συμμετέχουν κατά περίπτωση και προς όφελος του μαθητή και για την εξασφάλιση της διεπιστημονικότητας της διαφοροδιάγνωσης και όσοι κλάδοι και ειδικότητες υπηρετούν οργανικά στα ΚΕΔΔΥ» 4ον) "Τα ΚΕΔΔΥ υποχρεούνται να γνωματεύουν εντός αποκλειστικής προθεσμίας σαράντα πέντε (45) ημερών από την υποβολή σχετικής αίτησης." ΣΧΟΛΙΟ: Πρέπει να προστεθεί: "Με την προϋπόθεση ότι τα ΚΕΔΔΥ είναι στελεχωμένα από την αρχή του σχολικού έτους σε σχέση με τις οργανικές και λειτουργικές τους ανάγκες." 5ον) "....Οι γνωματεύσεις των ΚΕΔΔΥ κοινοποιούνται υποχρεωτικά με εμπιστευτική αλληλογραφία στο σχολείο του μαθητή..." ΣΧΟΛΙΟ: Ερώτηση: «Ακόμη και εάν οι γονείς αρνηθούν να υπογράψουν και να παραλάβουν το έντυπο της γνωμάτευσης;» 6ον) "....καθώς και την υποβολή προτάσεων για την καλύτερη πρόσβαση και παραμονή των μαθητών στους χώρους της εκπαίδευσης...." ΣΧΟΛΙΟ: Ποια ειδικότητα θα προτείνει τα μέσα για την καλύτερη πρόσβαση και παραμονή των μαθητών π.χ. στις περιπτώσεις κινητικών αναπηριών, εκτός από αυτή του ΠΕ 28; ή ΠΕ 31, ή ΠΕ11, κτλ.; 7ον) "...Η γνωμάτευση θα πρέπει να εξαντλεί τις δυνατότητες η εξέταση να γίνεται στα ίδια θέματα και συγχρόνως με τους υπόλοιπους μαθητές σε συνδυασμό με τις ανωτέρω ειδικές ρυθμίσεις, διευθετήσεις ή προσαρμογές και τη χρήση Υποστηρικτικών Τεχνολογιών. Η προφορική εξέταση θα πρέπει να αποτελεί την τελευταία επιλογή ύστερα από εμπεριστατωμένη αιτιολόγηση...." ΣΧΟΛΙΟ: Τα ΚΕΔΔΥ και τα ΙΠΔ θα πρέπει να αξιολογούν και να εισηγούνται την προφορική εξέταση στην περίπτωση των ειδικών μαθησιακών δυσκολιών μόνον στην περίπτωση που οι μαθητές αξιολογήθηκαν έως και την αποφοίτησή τους από το Γυμνάσιο και όχι την τελευταία στιγμή στην Γ΄Λυκείου, ένα μήνα πριν τις Πανελλήνιες Εξετάσεις. Επίσης τα ΚΕΔΔΥ και τα ΙΠΔ θα πρέπει να μπορούν να εισηγούνται την προφορική εξέταση κατά περίπτωση και στους μαθητές με αυτισμό (που ισχύει σήμερα) αλλά και στις περιπτώσεις μαθητών με ΗΝΥ. 7ον)"ζ) Την εισήγηση στις αρμόδιες υπηρεσίες της περιοχής αρμοδιότητάς τους για την ίδρυση, την κατάργηση, την προαγωγή, τον υποβιβασμό, τη μετατροπή ή τη συγχώνευση των ΣΜΕΑΕ και των Τμημάτων Ένταξης, την προσθήκη ομάδων προσαναλοτισμού τομέων και ειδικοτήτων στα Ειδικά Επαγγελματικά Γυμνάσια και στα Ειδικά Επαγγελματικά Λύκεια." ΣΧΟΛΙΟ: Για τέταρτη χρονιά φέτος δεν έχει εκδοθεί σχετική εγκύκλιος από το ΥΠΑΙΘ, όπως γινόταν κάθε χρόνο κατά το παρελθόν. 8ον) "η) Τα ΚΕ.Δ.Δ.Υ. ανά τρίμηνο υποβάλουν έκθεση λειτουργίας στις περιφερειακές δ/νσεις όπου ελέγχονται από την Ε.Δ.Ε.Α...." ΣΧΟΛΙΟ: Αρκεί η ετήσια έκθεση πεπραγμένων που υποβάλλεται ανά έτος. Η υποβολή ανά τρίμηνο θα περιλαμβάνει δυστυχώς μόνον ποσοτικά στοιχεία. Επίσης πριν την υποβολή έκθεσης (τρίμηνης ή ετήσιας) θα πρέπει επιτέλους τα ΚΕΔΔΥ να στελεχωθούν, να υποστηριχθούν ως προς τη λειτουργία τους και στη συνέχεια «νομιμοποιούμαστε» να τα αξιολογήσουμε. Από την ίδρυσή τους το 2003, το προσχέδιο υπουργίας κ. Διαμαντοπούλου που οριζόντια σχεδίαζε την κατάργησή τους έως και σήμερα τα ΚΕΔΔΥ δυστυχώς ποτέ δεν υποστηρίχθηκαν ή στελεχώθηκαν. Παράδειγμα το σχολικό έτος που διανύουμε, όπου στα ΚΕΔΔΥ προσελήφθησαν αναπληρωτές ΕΕΠ τα Χριστούγεννα μέσω ΕΣΠΑ από το τεχνικό δελτίο των ΕΔΕΑΥ και ΣΔΕΥ, και το πρόγραμμα του ΟΑΕΔ «Εργάνι», ενώ δεν υπήρξε ποτέ πρόβλεψη όλα τα έτη για πρόσληψη αναπληρωτών εκπαιδευτικών. 9ον) "θ) Τη σύνταξη προτάσεων για τις ενδεχόμενες κτηριακές ή/και υλικοτεχνικές παρεμβάσεις που πρέπει να γίνουν στις ΣΜΕΑΕ και στα σχολεία γενικής εκπαίδευσης της περιοχής αρμοδιότητας του κάθε ΚΕΔΔΥ σε σχέση με την προσβασιμότητα." ΣΧΟΛΙΟ: Ποιες ειδικότητες θα εισηγούνται για την προσβασιμότητα από τη στιγμή που σύμφωνα με το παρόν δεν θα υπηρετούν πλέον στα ΚΕΔΔΥ ειδικότητες ΠΕ 28, ΠΕ 11 και ΠΕ κινητικότητας τυφλών, αλλά και οι ήδη υπηρετούντες απαξιώνονται δια του παρόντος προσχεδίου; 10ον) "Στην αποκλειστική αρμοδιότητα της Ε.Δ.Ε.Α.Υ. των Σ.Μ.Ε.Α.Ε. επίσης είναι η παράταση της φοίτησης των μαθητών των σχολείων της Α’/θμιας εκπ/σης για ένα ακόμα έτος και όπου δεν έχει συγκροτηθεί με απόφαση του συλλόγου διδασκόντων." ΣΧΟΛΙΟ: Θα πρέπει να προστεθεί «και με την σύμφωνη γνώμη των γονέων και κηδεμόνων, ή άλλως αυτοί να έχουν το δικαίωμα προσφυγής στην ΕΔΕΑ, της οποίας η απόφαση θα είναι οριστική» 11ον) "5. Τα ΙΠΔ άλλων Υπουργείων συνιστούν αναγνωρισμένο διαγνωστικό και αξιολογικό φορέα και οι γνωματεύσεις τους ισχύουν ακόμα και όταν δεν καθίσταται εφικτή η συμμετοχή σε αυτά εκπαιδευτικού ΕΑΕ." ΣΧΟΛΙΟ 1ον): Ένας μαθητής απευθύνεται στο ΚΕΔΔΥ στην Γ΄Λυκείου για διάγνωση δυσλεξίας και δεν του δίδεται, γιατί κρίνεται ότι δεν εμπίπτει στην κατηγορία των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Οι γονείς αρνούνται να παραλάβουν την γνωμάτευση και στη συνέχεια απευθύνεται σε ΙΠΔ όπου εξετάζεται μόνον από μία έως δύο ειδικότητες και του δίδεται δυσλεξία. ΣΧΟΛΙΟ 2ον) Οι γνωματεύσεις των ΙΠΔ γίνονται δεκτές χωρίς τη συμμετοχή εκπαιδευτικού ΕΑΕ, την ίδια στιγμή που στα ΚΕΔΔΥ υπηρετούν αξιόλογοι εκπαιδευτικοί ΕΑΕ με πλούσια εμπειρία και γνώσεις, με μεταπτυχιακές σπουδές και διδακτορικά, και τους κατηγοριοποιούμε δια του παρόντος προσχεδίου σε Β΄κατηγορίας προτάσσοντας τους απόφοιτους των Τμημάτων Ειδικής Αγωγής σε Α΄κατηγορίας, χωρίς να ασχοληθούμε με το πρόγραμμα σπουδών τους και την εργασιακή τους εμπειρία, καθώς και αγνοώντας την ύπαρξη άλλων κλάδων εκπαιδευτικών και ΕΕΠ που υπηρετεί σε αυτά. 12ον) "Για τους μαθητές για τους οποίους υπάρχει ανάγκη εφαρμογής Εξατομικευμένου Προγράμματος Εκπαίδευσης (ΕΠΕ) με βάση την εισήγηση του ΙΠΔ, το πρόγραμμα αυτό εκπονείται από το οικείο ΚΕΔΔΥ." ΣΧΟΛΙΟ: Η εισήγηση των ΙΠΔ είναι όλες μια σειρά, π.χ. «ο μαθητής βρίσκεται στο φάσμα του αυτισμού». Με βάση αυτή την εισήγηση πως μπορούν τα ΚΕΔΔΥ να εκπονήσουν εξατομικευμένο Πρόγραμμα Εκπαίδευσης (ΕΠΕ), και γιατί άλλος κάνει τη διάγνωση και άλλος το πρόγραμμα;; Θα πρέπει ή να εξαιρεθούν τα ελλειπή ως προς τη στελέχωσή τους ΙΠΔ από τη διαδικασία της διάγνωσης, ή άλλως να τους ανατεθεί και η σύνταξη ΕΠΕ.