1ον) "1. Οι αισθητηριακές διαταραχές της όρασης και της ακοής, τα κινητικά ή άλλα σωματικά προβλήματα, καθώς και τα σοβαρά ή χρόνια προβλήματα υγείας, πιστοποιούνται με ιατρική γνωμάτευση από τα Κέντρα Πιστοποίησης Αναπηρίας, η οποία αναφέρει το ποσοστό αναπηρίας και τη χρονική διάρκεια ισχύος της γνωμάτευσης. Οι μαθητές με διαταραχές όρασης ή ακοής μπορούν να απευθύνονται αντίστοιχα στις ιατροπαιδαγωγικές υπηρεσίες που λειτουργούν στο Κέντρο Εκπαίδευσης και Αποκατάστασης Τυφλών (ΚΕΑΤ) ή στο Εθνικό Ίδρυμα Κωφών (ΕΙΚ), για τη χορήγηση γνωματεύσεως."
ΣΧΟΛΙΟ: Οι γνωματεύσεις των ΚΕΠΑ (δες νομοθεσία που τα διέπει) είναι εξαιρετικά αυστηρές για το λόγο πιθανώς την αποφυγή χορήγησης επιδομάτων. Έτσι θα ήταν δικαιότερο για τους μαθητές και μόνον για σχολική χρήση και για τις εξετάσεις η πιστοποίηση της αναπηρίας να γίνεται από νοσοκομειακό γιατρό μέλος ΔΕΠ ή από την Α/βάθμια υγειονομική Επιτροπή του νομού.
2ον) "...κινητικές αναπηρίες, χρόνια νοσήματα, ψυχικές διαταραχές, διαταραχές αυτιστικού φάσματος, καθώς και όσων άλλων λαμβάνουν φαρμακευτική αγωγή, η οποία είναι δυνατόν να επηρεάσει τη μαθησιακή τους ικανότητα, απαιτείται η συνεργασία του ΚΕΔΔΥ με τις άλλες ιατρικές υπηρεσίες για να προτείνουν τις αναγκαίες εργονομικές διευθετήσεις με στόχο την καλύτερη πρόσβαση και παραμονή τους στους χώρους της εκπαίδευσης..."
ΣΧΟΛΙΟ: Πως θα γίνεται η εισήγηση χωρίς τις καθ΄ύλην αρμόδιες ειδικότητες και κλάδους στα ΚΕΔΔΥ, ΠΕ 28, ΠΕ 11, κλπ.;;
3ον) "οι οποίες αναφέρονται στις αξιολογικές εκθέσεις, που συντάσσουν οι αρμόδιες υπηρεσίες."
ΣΧΟΛΙΟ: Πρέπει να αλλάξει και να γίνει: "που συντάσσουν τα ΚΕΔΔΥ."
1ον) "1. Οι αισθητηριακές διαταραχές της όρασης και της ακοής, τα κινητικά ή άλλα σωματικά προβλήματα, καθώς και τα σοβαρά ή χρόνια προβλήματα υγείας, πιστοποιούνται με ιατρική γνωμάτευση από τα Κέντρα Πιστοποίησης Αναπηρίας, η οποία αναφέρει το ποσοστό αναπηρίας και τη χρονική διάρκεια ισχύος της γνωμάτευσης. Οι μαθητές με διαταραχές όρασης ή ακοής μπορούν να απευθύνονται αντίστοιχα στις ιατροπαιδαγωγικές υπηρεσίες που λειτουργούν στο Κέντρο Εκπαίδευσης και Αποκατάστασης Τυφλών (ΚΕΑΤ) ή στο Εθνικό Ίδρυμα Κωφών (ΕΙΚ), για τη χορήγηση γνωματεύσεως." ΣΧΟΛΙΟ: Οι γνωματεύσεις των ΚΕΠΑ (δες νομοθεσία που τα διέπει) είναι εξαιρετικά αυστηρές για το λόγο πιθανώς την αποφυγή χορήγησης επιδομάτων. Έτσι θα ήταν δικαιότερο για τους μαθητές και μόνον για σχολική χρήση και για τις εξετάσεις η πιστοποίηση της αναπηρίας να γίνεται από νοσοκομειακό γιατρό μέλος ΔΕΠ ή από την Α/βάθμια υγειονομική Επιτροπή του νομού. 2ον) "...κινητικές αναπηρίες, χρόνια νοσήματα, ψυχικές διαταραχές, διαταραχές αυτιστικού φάσματος, καθώς και όσων άλλων λαμβάνουν φαρμακευτική αγωγή, η οποία είναι δυνατόν να επηρεάσει τη μαθησιακή τους ικανότητα, απαιτείται η συνεργασία του ΚΕΔΔΥ με τις άλλες ιατρικές υπηρεσίες για να προτείνουν τις αναγκαίες εργονομικές διευθετήσεις με στόχο την καλύτερη πρόσβαση και παραμονή τους στους χώρους της εκπαίδευσης..." ΣΧΟΛΙΟ: Πως θα γίνεται η εισήγηση χωρίς τις καθ΄ύλην αρμόδιες ειδικότητες και κλάδους στα ΚΕΔΔΥ, ΠΕ 28, ΠΕ 11, κλπ.;; 3ον) "οι οποίες αναφέρονται στις αξιολογικές εκθέσεις, που συντάσσουν οι αρμόδιες υπηρεσίες." ΣΧΟΛΙΟ: Πρέπει να αλλάξει και να γίνει: "που συντάσσουν τα ΚΕΔΔΥ."