1ον) "... Απαραίτητη προϋπόθεση είναι η δυνατότητα του μαθητή να παραμείνει στην τάξη και στο σχολείο χωρίς υποστήριξη για διάστημα ίσο με το μισό του πρωινού ωραρίου. Για τον λόγο αυτό υποβάλλεται εισήγηση από την ΕΔΕΑΥ ή αν δεν υπάρχει από τον σύλλογο διδασκόντων μέσω του Διευθυντή του σχολείου σε συνεδρίαση ειδικά για τον σκοπό αυτό, προς το οικείο ΚΕΔΔΥ. Εξαίρεση σε αυτό μπορούν να αποτελούν το Νηπιαγωγείο, η Α΄ και η Β΄ τάξη του Δημοτικού εφόσον το ΚΕΔΔΥ έχει απολύτως δικαιολογημένα εισηγηθεί κάτι τέτοιο..."
ΣΧΟΛΙΟ: Αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει κάθε χρόνο να υπάρχει πλήρης αιτιολογημένη αξιολόγηση του μαθητή από το ΚΕΔΔΥ. Τι θα γίνει με τις έως τώρα «αυτόματες» ανανεώσεις στις περιπτώσεις μαθητών στο φάσμα του αυτισμού, για τους οποίους αρκούσε η αίτηση και μόνον του γονέα;; Μήπως οι μαθητές αυτοί αδικηθούν, επειδή δεν κατόρθωσαν να παραμένουν στην τάξη τους χωρίς υποστήριξη κατά το ήμισυ του πρωινού ωραρίου, χωρίς δική τους όμως ευθύνη (βλέπε συχνή άρνηση των δασκάλων της τάξης τους να τους έχουν μέσα ή να συνεργαστούν με τον ΕΕΑ της παράλληλης στήριξης);
2ον) "...και σε περιπτώσεις μεγάλης ανισοκατανομής του αριθμού των γνωματεύσεων ανάμεσα στα ΚΕΔΔΥ της αρμοδιότητάς του μπορεί να αναπέμψει για επαναξιολόγηση στο ΚΕΔΔΥ σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία...."
ΣΧΟΛΙΟ: Με ποια λογική θα ισχύσει μόνον ποσοτικό μέτρο (ανισοκατανομή αριθμού γνωματεύσεων) στις γνωματεύσεις, και όχι επιστημονικά κριτήρια και οι ανάγκες των μαθητών; Ο Περιφερειακός Διευθυντής θα αναπέμπει όχι για επαναξιολόγηση αλλά για ποσοτική "μείωση";
3ον) "...Ο εκπαιδευτικός της παράλληλης στήριξης αναφέρεται και τοποθετείται σε σχολική μονάδα και όχι αποκλειστικά σε μαθητή.
Ο εκπαιδευτικός της παράλληλης στήριξης θεωρείται δεύτερος εκπαιδευτικός της τάξης, συνεργάζεται υποχρεωτικά με αυτόν και ως εκ τούτου, δύναται η δυνατότητα εναλλαγής των ρόλων μεταξύ των εκπαιδευτικών εντός της τάξης, με πρωτοβουλία του εκπαιδευτικού της τάξης..."
ΣΧΟΛΙΟ: Επιτέλους μπαίνει τέλος στην άρνηση αρκετών σχολείων να συμπεριλάβουν ισότιμα τους εκπαιδευτικούς της παράλληλης στο δυναμικό τους και στην "απομόνωση" αυτών και των μαθητών τους.
4ον) "Η παράλληλη στήριξη δύναται να χορηγηθεί είτε για το σύνολο των ωρών διδασκαλίας στην Πρωτοβάθμια, είτε για ένα μέρος αυτής, είτε για συγκεκριμένες ώρες και μαθήματα στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση."
ΣΧΟΛΙΟ: Η παράλληλη στήριξη στην Β/βάθμια Εκπαίδευση θα πρέπει ή να ενισχυθεί ή να καταργηθεί. Δεν είχε κανένα ουσιαστικό αποτέλεσμα έως σήμερα με την πρόσληψη ελάχιστων εκπαιδευτικών με μειωμένο ωράριο ή με ωρομισθία, καθώς και με αντιστοιχία 3 ώρες περίπου ανά εβδομάδα για κάθε μαθητή γυμνασίου ή λυκείου.
1ον) "... Απαραίτητη προϋπόθεση είναι η δυνατότητα του μαθητή να παραμείνει στην τάξη και στο σχολείο χωρίς υποστήριξη για διάστημα ίσο με το μισό του πρωινού ωραρίου. Για τον λόγο αυτό υποβάλλεται εισήγηση από την ΕΔΕΑΥ ή αν δεν υπάρχει από τον σύλλογο διδασκόντων μέσω του Διευθυντή του σχολείου σε συνεδρίαση ειδικά για τον σκοπό αυτό, προς το οικείο ΚΕΔΔΥ. Εξαίρεση σε αυτό μπορούν να αποτελούν το Νηπιαγωγείο, η Α΄ και η Β΄ τάξη του Δημοτικού εφόσον το ΚΕΔΔΥ έχει απολύτως δικαιολογημένα εισηγηθεί κάτι τέτοιο..." ΣΧΟΛΙΟ: Αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει κάθε χρόνο να υπάρχει πλήρης αιτιολογημένη αξιολόγηση του μαθητή από το ΚΕΔΔΥ. Τι θα γίνει με τις έως τώρα «αυτόματες» ανανεώσεις στις περιπτώσεις μαθητών στο φάσμα του αυτισμού, για τους οποίους αρκούσε η αίτηση και μόνον του γονέα;; Μήπως οι μαθητές αυτοί αδικηθούν, επειδή δεν κατόρθωσαν να παραμένουν στην τάξη τους χωρίς υποστήριξη κατά το ήμισυ του πρωινού ωραρίου, χωρίς δική τους όμως ευθύνη (βλέπε συχνή άρνηση των δασκάλων της τάξης τους να τους έχουν μέσα ή να συνεργαστούν με τον ΕΕΑ της παράλληλης στήριξης); 2ον) "...και σε περιπτώσεις μεγάλης ανισοκατανομής του αριθμού των γνωματεύσεων ανάμεσα στα ΚΕΔΔΥ της αρμοδιότητάς του μπορεί να αναπέμψει για επαναξιολόγηση στο ΚΕΔΔΥ σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία...." ΣΧΟΛΙΟ: Με ποια λογική θα ισχύσει μόνον ποσοτικό μέτρο (ανισοκατανομή αριθμού γνωματεύσεων) στις γνωματεύσεις, και όχι επιστημονικά κριτήρια και οι ανάγκες των μαθητών; Ο Περιφερειακός Διευθυντής θα αναπέμπει όχι για επαναξιολόγηση αλλά για ποσοτική "μείωση"; 3ον) "...Ο εκπαιδευτικός της παράλληλης στήριξης αναφέρεται και τοποθετείται σε σχολική μονάδα και όχι αποκλειστικά σε μαθητή. Ο εκπαιδευτικός της παράλληλης στήριξης θεωρείται δεύτερος εκπαιδευτικός της τάξης, συνεργάζεται υποχρεωτικά με αυτόν και ως εκ τούτου, δύναται η δυνατότητα εναλλαγής των ρόλων μεταξύ των εκπαιδευτικών εντός της τάξης, με πρωτοβουλία του εκπαιδευτικού της τάξης..." ΣΧΟΛΙΟ: Επιτέλους μπαίνει τέλος στην άρνηση αρκετών σχολείων να συμπεριλάβουν ισότιμα τους εκπαιδευτικούς της παράλληλης στο δυναμικό τους και στην "απομόνωση" αυτών και των μαθητών τους. 4ον) "Η παράλληλη στήριξη δύναται να χορηγηθεί είτε για το σύνολο των ωρών διδασκαλίας στην Πρωτοβάθμια, είτε για ένα μέρος αυτής, είτε για συγκεκριμένες ώρες και μαθήματα στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση." ΣΧΟΛΙΟ: Η παράλληλη στήριξη στην Β/βάθμια Εκπαίδευση θα πρέπει ή να ενισχυθεί ή να καταργηθεί. Δεν είχε κανένα ουσιαστικό αποτέλεσμα έως σήμερα με την πρόσληψη ελάχιστων εκπαιδευτικών με μειωμένο ωράριο ή με ωρομισθία, καθώς και με αντιστοιχία 3 ώρες περίπου ανά εβδομάδα για κάθε μαθητή γυμνασίου ή λυκείου.