Αρχική Υπηρεσιακές Μεταβολές του Εκπαιδευτικού Προσωπικού - Κρίση και την Επιλογή των Στελεχών της ΕκπαίδευσηςΒ΄ Κρίση και Επιλογή των Στελεχών της ΕκπαίδευσηςΣχόλιο του χρήστη ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΑΜΑΡΑΝΤΙΔΟΥ | 29 Νοεμβρίου 2009, 20:50
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Σας ευχαριστώ για τη δυνατότητα που δίνεται να εκθέσουμε τις απόψεις μας και να τις μοιραστούμε με μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας και όχι μόνο. Διαβάζοντας πολύ προσεκτικά όσα έχουν κατατεθεί ως τώρα, είναι παρήγορο πως οι περισσότεροι συμφωνούν στο να γίνεται η επιλογή των στελεχών εκπαίδευσης ‘με αντικειμενικά, μετρήσιμα και αξιοκρατικά κριτήρια, χωρίς συνεντεύξεις και άλλα υποκειμενικά κριτήρια’. Για τη στελέχωση της εκπαίδευσης θεωρώ πως : •Πρέπει να υπάρχει ένας συγκερασμός των τυπικών προσόντων, της προϋπηρεσίας και της διδακτικής εμπειρίας •Η μοριοδότηση των τυπικών προσόντων θα πρέπει να είναι αρκετά υψηλή μόνο όταν είναι συναφή με την εκπαίδευση και κυρίως με την αντίστοιχη θέση. •Διαφωνώ με τα όρια προϋπηρεσίας και διδακτικής εμπειρίας ως προϋπόθεση για τη συμμετοχή στη διαδικασία επιλογής. Είτε είναι 15 έτη είτε 12 έτη, πάντα μπορεί να υπάρχει κάποιος αξιόλογος εκπαιδευτικός με προσόντα, με 14 έτη ή 11 έτη, που αποκλείεται από τη διαδικασία επιλογής γιατί δεν έχει συμπληρώσει με ένα χρόνο ή και με ½ χρόνο την συγκεκριμένη προϋπηρεσία που έχει οριστεί ως προϋπόθεση. Γιατί να μη δοθεί η ευκαιρία σε όσους θέλουν να συμμετέχουν και να κριθούν αντίστοιχα για την καταλληλότητα τους; Μια ανοιχτή διαδικασία θα δώσει τη δυνατότητα σε όποιον επιθυμεί νέο ή όχι, να αξιολογηθούν τα προσόντα του και τελικά να επιλεγούν οι ‘άξιοι και οι ικανότεροι’ για την αντίστοιχη θέση. Όπως ειπώθηκε το σύστημα αξιολόγησης που δεν θα θέτει περιορισμούς αλλά θα συνυπολογίζει διάφορα κριτήρια τα οποία θα διαμορφώνουν και την τελική βαθμολογία είναι αντικειμενικότερο. •Συμφωνώ πως είναι αναγκαία τα ψυχολογικά τεστ από ειδική επιστημονική επιτροπή χωρίς μοριοδότηση, παρά μόνο ως κρίση καταλληλότητας. •Οι συνδικαλιστές και αιρετοί να μην έχουν δικαίωμα ψήφου, παρά μόνο με την παρουσία τους να διασφαλίζουν την αντικειμενικότητα των διαδικασιών, ούτε να μοριοδοτούνται για την συνδικαλιστική τους δράση. Δε βρέθηκαν σ’ αυτή τη θέση για ‘να ανταμειφθούν μια μέρα με μια θέση στη διοίκηση για τους συνδικαλιστικούς αγώνες που έδωσαν…’. •Πολύ σημαντικό είναι και το θέμα της επιμόρφωσης των στελεχών είτε από την Εθνική Σχολή Δημόσιας Διοίκησης είτε από κάποιο Πανεπιστημιακό τμήμα. Ο τρόπος εφαρμογής του χρήζει ιδιαίτερης μελέτης, η δε χρήση της ‘εξ αποστάσεως’ επιμόρφωσης στο αρχικό στάδιο, για τα νέα στελέχη που θα επιλεγούν τώρα είναι μια πολύ καλή λύση, ώστε να παραμείνουν στη θέση τους χωρίς να χρειαστεί να παραστούν σε πολύωρα σεμινάρια απουσιάζοντας για μεγάλα χρονικά διαστήματα. Στο τέλος κάθε επιμόρφωσης να γίνεται πάντα αξιολόγηση για να σταματήσουν τα σεμινάρια επιμόρφωσης που γίνονται χωρίς ουσία και αποτέλεσμα. •Σχετικά με τους σχολικούς συμβούλους, που όπως είναι γνωστό έχουν την ευθύνη της επιστημονικής και παιδαγωγικής καθοδήγησης και υποστήριξης των εκπαιδευτικών του αντίστοιχου κλάδου, καλό θα ήταν για τις ειδικότητες που είναι κοινές στις δυο βαθμίδες, όπως των ξένων γλωσσών και της φυσικής αγωγής, να υπάρχουν σύμβουλοι για την κάθε βαθμίδα (Δ/θμια και Π/θμια) αντίστοιχα. Ο υποψήφιος εκπαιδευτικός για τη θέση του σχολικού συμβούλου να έχει διδακτική εμπειρία στην βαθμίδα για την οποία θα κάνει αίτηση, μια και τα αναλυτικά προγράμματα είναι διαφορετικά όπως και οι ανάγκες των μαθητών. Επίσης ο Σχολικός σύμβουλος πρέπει να έχει την εποπτεία ενός νομού (θα πρέπει να αυξηθούν οι θέσεις τους), ώστε να βρίσκεται κοντά στους εκπαιδευτικούς και να εκτελεί ουσιαστικά τα καθήκοντα του και όχι τυπικά. Με εκτίμηση Εκπαιδευτικός Δ/θμιας (ΠΕ11) (ΜSc & υποψήφια διδάκτωρ)