Αρχική Υπηρεσιακές Μεταβολές του Εκπαιδευτικού Προσωπικού - Κρίση και την Επιλογή των Στελεχών της ΕκπαίδευσηςΒ΄ Κρίση και Επιλογή των Στελεχών της ΕκπαίδευσηςΣχόλιο του χρήστη Καπετσώνης Κων/νος | 29 Νοεμβρίου 2009, 21:35
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Σύμφωνα με τις εξαγγελίες η κυβέρνησης πρόκειται να προχωρήσει σε σημαντικές αλλαγές στο εκπαιδευτικό μας σύστημα που εκτός των άλλων θα αφορούν και ζητήματα αποκέντρωσης, επιμόρφωσης, αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου και επιλογής στελεχών. Η συζήτηση, ο προσδιορισμός των κριτηρίων και των διαδικασιών επιλογής των στελεχών της εκπαίδευσης όμως σύμφωνα με τον Ανδρέου(1999) δεν μπορεί να γίνει αν δεν έχει αποσαφηνιστεί από πριν η μορφή της διοίκησης του εκπαιδευτικού μας συστήματος, η διαμόρφωση θεσμών και μηχανισμών αξιολόγησης(σ.265) δηλαδή το πλαίσιο άσκησης αρμοδιοτήτων των στελεχών. Έτσι για να μπορούμε να καθορίσουμε τα κριτήρια επιλογής των στελεχών θα πρέπει να ξέρουμε τι έργο καλούνται να επιτελέσουν. Αν για παράδειγμα το εκπαιδευτικό μας σύστημα παραμείνει συγκεντρωτικό, τότε αφού τα στελέχη δε θα έχουν και μεγάλα περιθώρια αυτονομίας, οποιοσδήποτε τρόπος επιλογής τους κατά τη γνώμη μου δε θα αλλάξει σχεδόν τίποτα. Οι άνθρωποι με master και διδακτορικά θέλουν και περιθώρια αυτονομίας για να εφαρμόσουν αυτά που γνωρίζουν. Άλλωστε για αυτό δεν είναι τυχαίο όπως αναφέρει ο Αγγελάκος( 2005) ότι πολλοί εκπαιδευτικοί με μεταπτυχιακές σπουδές αποφεύγουν να υποβάλλουν υποψηφιότητα για θέση στελέχους στην εκπαίδευση(σ.32) Αν όμως όπως δείχνουν τα πράγματα υπάρξουν αλλαγές, θα έπρεπε ήδη να τις γνωρίζαμε έτσι ώστε να μπορεί να γίνει ο προγραμματισμός του ανθρώπινου δυναμικού. Σε αυτό τον προγραμματισμό ουσιώδες στάδιο είναι και η ανάλυση εργασίας δηλαδή μια διαδικασία μελέτης και συλλογής πληροφοριών σχετικά με τις λειτουργίες και αρμοδιότητες συγκεκριμένων θέσεων που πάντα πρέπει να προηγείται (Κουτούζης 1999, σ. 102). Συμπερασματικά έχω την εντύπωση ότι μάλλον ξεκινούμε ανάποδα. Πρώτα προσπαθούμε να δημιουργήσουμε το σύστημα επιλογής στελεχών και μετά να προσδιορίσουμε τις θέσεις και τις απαιτήσεις τους. Κουτούζης Μ( 1999), Γενικές Αρχές Μάνατζμεντ, τόμος Α., ΕΑΠ , Πάτρα Ανδρέου Α., Θέματα Οργάνωσης και Διοίκησης της εκπαίδευσης και της σχολικής μονάδας , Λιβάνη: Αθήνα Αγγελάκος κ. ( 2005) Ο μύθος περί αξιοκρατίας στην επιλογή τω ν στελεχών της εκπαίδευσης, Νέα παιδεία τ.115 Kαπετσώνης Κων/νος Μ.ed