• Σχόλιο του χρήστη 'Ioanna Laliotou' | 25 Νοεμβρίου 2009, 17:59

    Ο διαγωνισμός του ΑΣΕΠ για την πρόσληψη εκπαιδευτικών, όπως διενεργείται σήμερα, δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να θεωρηθεί αξιόπιστο εργαλείο αξιολόγησης. Βασίζεται απολύτως στην απομνημόνευση και αναπαράγει σε μεγάλο βαθμό τις απαράδεκτες και παρωχημένες μεθόδους μάθησης και εξέτασης που δυστυχώς καλλιεργούνται από την προσχολική εκπαίδευση έως και το Πανεπιστήμιο. Η προσπάθεια που γίνεται στα πανεπιστημιακά τμήματα να "ξεμάθουν" οι φοιτητές και οι φοιτήτριες αυτές τις πρακτικές και να παιδευτούν στην κριτική σκέψη και την ερευνητική στάση ακυρώνεται επί της ουσίας όταν μετά την απόκτηση του πτυχίου η πολιτεία υποχρεώνει τους νέους επιστήμονες να επιστρέψουν στα φροντιστήρια και να απομνημονεύσουν την "ειδική βιβλιογραφία" του ΑΣΕΠ. Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου θα διαπράξει τεράστιο λάθος αν, ενώ επιθυμεί την εφαρμογή αξιοκρατικών κριτηρίων για την πρόσληψη των εκπαιδευτικών, καταλήξει τελικά να ακυρώσει όλες τις προσπάθειες των πανεπιστημιακών ιδρυμάτων να εκπαιδεύσουν νέους επιστήμονες υψηλού επιπέδου και οδηγήσει τους φοιτητές μας για μια ακόμη φορά στην απαξιωτική απομνημόνευση και στην παρακμιακή φροντιστηριακή προσέγγιση στη γνώση. Ο ΑΣΕΠ εκπαιδευτικών, όπως εφαρμόζεται σήμερα, πρέπει να καταργηθεί γιατί προσβάλλει κάθε έννοια επιστημονικής κατάρτισης και κάθε αρχή ουσιαστικής αξιολόγησης επιστημονικού προσωπικού. Αν ο μόνος λόγος που επιλέγεται η λύση ΑΣΕΠ είναι η ανάγκη να επιλεγεί ένας μικρός, και όχι αναγκαστικά οι επαρκέστεροι, επιστημόνων που θα στελεχώσουν τα σχολεία, ας εφαρμοστεί καλύτερα η μέθοδος της...λοταρίας. Θα είναι μια δικαιότερη και αποτελεσματικότερη επιλογή.