Με τις επιστημονικές γνώσεις που διαθέτω (ως υποψήφια διδάκτωρ ειδικής αγωγής εκτός των άλλων) και με την εμπειρία 29 χρόνων διδασκαλίας σε ειδικό σχολείο θα ήθελα να κάνω τις εξής παρατηρήσεις:
1)Ο αριθμός 4-8 σε ένα τμήμα σε ειδικό σχολείο δεν εξυπηρετεί τις ιδιαίτερες συνθήκες ενός ειδικού σχολείου. Δεδομένου ότι έχω εργαστεί και με 8 παιδιά, θεωρώ ότι είναι υπερβολικός αριθμός, δεδομένου ότι στις αυτόνομες μονάδες ειδικής αγωγής προωθούνται οι βαρύτερες των περιπτώσεων. Λαμβάνοντας υπ' όψιν τον τρόπο λειτουργίας ενός ειδικού σχολείου (πράγμα το οποίο γνωρίζουμε πολύ καλά) και δεδομένου ότι σε ένα σχολείο μπορεί να υπηρετούν δάσκαλοι-άτομα με ειδικές ανάγκες οι ίδιοι για τους οποίους ακόμη και τα 3 παιδιά είναι πολλά, θα προτείναμε ως αριθμό αυτόν που ήδη ισχύει, δηλαδή 3 έως 5.
2)Η μετατροπή των κενών θέσεων ή θέσεων που κενούνται σε ΠΕ71 είναι λογική για τα ειδικά σχολεία, όπως είναι λογικό και να προηγούνται οι ΠΕ71 έναντι των δασκάλων γενικής αγωγής με μετεκπαίδευση ειδικής αγωγής. Όχι όμως στα τμήματα ένταξης. Εκεί πρέπει να προηγούνται οι ΠΕ70.5, δεδομένου ότι είναι πιο κοντά στο πρόγραμμα των μαθητών που καλούνται να εκπαιδεύσουν (ως εξειδικευμένοι επιστήμονες) από ότι οι ΠΕ71.
3)Οι ψυχολόγοι και οι κοινωνικοί λειτουργοί των ΣΔΕΥ πρέπει να είναι διαφορετικοί από το προσωπικό που καλύπτει τις ανάγκες των μαθητών των ειδικών σχολείων. Αν είναι τα ίδια πρόσωπα είναι βέβαιο ότι οι μαθητές των ΣΜΕΑΕ θα αδικηθούν και δεν είναι αυτό το ζητούμενο. Οι διπλές ειδικότητες μπορούν να ισχύουν τουλάχιστον σε σχολεία ειδικής αγωγής από 4/θ και πάνω.
Με τις επιστημονικές γνώσεις που διαθέτω (ως υποψήφια διδάκτωρ ειδικής αγωγής εκτός των άλλων) και με την εμπειρία 29 χρόνων διδασκαλίας σε ειδικό σχολείο θα ήθελα να κάνω τις εξής παρατηρήσεις: 1)Ο αριθμός 4-8 σε ένα τμήμα σε ειδικό σχολείο δεν εξυπηρετεί τις ιδιαίτερες συνθήκες ενός ειδικού σχολείου. Δεδομένου ότι έχω εργαστεί και με 8 παιδιά, θεωρώ ότι είναι υπερβολικός αριθμός, δεδομένου ότι στις αυτόνομες μονάδες ειδικής αγωγής προωθούνται οι βαρύτερες των περιπτώσεων. Λαμβάνοντας υπ' όψιν τον τρόπο λειτουργίας ενός ειδικού σχολείου (πράγμα το οποίο γνωρίζουμε πολύ καλά) και δεδομένου ότι σε ένα σχολείο μπορεί να υπηρετούν δάσκαλοι-άτομα με ειδικές ανάγκες οι ίδιοι για τους οποίους ακόμη και τα 3 παιδιά είναι πολλά, θα προτείναμε ως αριθμό αυτόν που ήδη ισχύει, δηλαδή 3 έως 5. 2)Η μετατροπή των κενών θέσεων ή θέσεων που κενούνται σε ΠΕ71 είναι λογική για τα ειδικά σχολεία, όπως είναι λογικό και να προηγούνται οι ΠΕ71 έναντι των δασκάλων γενικής αγωγής με μετεκπαίδευση ειδικής αγωγής. Όχι όμως στα τμήματα ένταξης. Εκεί πρέπει να προηγούνται οι ΠΕ70.5, δεδομένου ότι είναι πιο κοντά στο πρόγραμμα των μαθητών που καλούνται να εκπαιδεύσουν (ως εξειδικευμένοι επιστήμονες) από ότι οι ΠΕ71. 3)Οι ψυχολόγοι και οι κοινωνικοί λειτουργοί των ΣΔΕΥ πρέπει να είναι διαφορετικοί από το προσωπικό που καλύπτει τις ανάγκες των μαθητών των ειδικών σχολείων. Αν είναι τα ίδια πρόσωπα είναι βέβαιο ότι οι μαθητές των ΣΜΕΑΕ θα αδικηθούν και δεν είναι αυτό το ζητούμενο. Οι διπλές ειδικότητες μπορούν να ισχύουν τουλάχιστον σε σχολεία ειδικής αγωγής από 4/θ και πάνω.