ΤΜΗΜΑΤΑ ΕΝΤΑΞΗΣ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΤΗΣ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Θέλω, κατ΄αρχήν, να εκφράσω ένα γενικό σχόλιο, ότι δηλαδή η συζήτηση εξαντλείται αποκλειστικά ή σε θέματα προσωπικού της Ειδικής Αγωγής ή τις ΣΜΕΑ. Παραβλέπεται η λειτουργία των ΤΕ στα σχολεία της Δ/θμιας.
Εξηγώ: Ενώ στην Πρωτοβάθμια υπάρχουν ΤΕ στα περισσότερα δημοτικά σχολεία, είναι πολύ μικρότερος ο αριθμός των σχολείων της Δ/θμιας Εκπ/σης τα οποία μπορούν να δεχτούν μαθητές/τριες που χρήζουν ειδικής υποστήριξης, με αποτέλεσμα είτε να χάνεται η δουλειά που έγινε τα προηγούμενα χρόνια είτε κάποια σχολεία της γενικής αγωγής να λειτουργούν ως σχολεία "ένταξης" όλων των μαθητών/τριών με ειδικές μαθησιακές ανάγκες και αναπηρίες μίας ευρύτερης περιοχής χωρίς όμως να διαθέτουν την απαραίτητη υποδομή: οι εκπαιδευτικοί της Ειδικής Αγωγής είναι αναπληρωτές ή ΕΣΠΑ πεντάμηνης εργασίας που τοποθετούνται το νωρίτερο τον Οκτώβριο στη σχολική μονάδα, απουσιάζουν κοινωνικοί λειτουργοί, εργοθεραπευτές, ψυχολόγοι και ειδικευμένο εκπαιδευτικό προσωπικό όλων των ειδικοτήτων, π.χ. γυμναστές, μουσικοί, εκπαιδευτικοί εικαστικών, εκπαιδευτικοί ξένων γλωσσών, πληροφορικής, τεχνολογίας. Στην πράξη η ένταξη των μαθητών/τριών μετατρέπεται σε στιγματισμό σε ένα γενικό σχολείο.
Προτείνω, εφόσον στις περισσότερες περιπτώσεις υπάρχουν γνωματεύσεις,α) να κατανέμονται οι μαθητές/τριες της Πρωτοβάθμιας σε όλα τα σχολεία της Δ/θμιας, β)να επαναλειτουργήσουν τα ΤΕ στα σχολεία όπου έχουν ιδρυθεί ΤΕ και με απόφαση των Συλλόγων Διδασκόντων σταμάτησαν να λειτουργούν, χωρίς να ενημερώσουν τους ενδιαφερόμενους γονείς για τον τρόπο λειτουργίας ή επαναλειτουργίας των ΤΕ, γ) οι εκπαιδευτικοί των σχολείων, όλων των ειδικοτήτων, στο τέλος της πρώτης (Α΄) τάξης του Γυμνασίου να εισηγούνται τη συνέχιση της φοίτησης των μαθητών/τριών με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες και αναπηρίες στη γενική εκπαίδευση ή τη φοίτησή τους σε άλλες μονάδες της Ειδικής Αγωγής αιτιολογώντας επαρκώς την εισήγησή τους χωρίς να λαμβάνουν υπόψη τους τις ασφυκτικές συχνά πιέσεις κάθε είδους των γονέων ή κηδεμόνων των μαθητών/τριών δ)η απαλλαγή από τις γραπτές εξετάσεις να ελέγχεται, με εισήγηση των εκπαιδευτικών όλων των ειδικοτήτων οπωσδήποτε στο τέλος του Γυμνασίου, ε) η βαθμολογία προαγωγής στην επόμενη τάξη, να είναι ο μέσος όρος της επίσημης κατατιθέμενης βαθμολογίας των εκπαιδευτικών γενικής και ειδικής αγωγής, όπου λειτουργούν ΤΕ ή υπάρχει παράλληλη στήριξη, και στ)στα θέματα των προαγωγικών και απολυτηρίων εξετάσεων της Δ/θμιας να συμμετέχουν ισότιμα οι εκπαιδευτικοί Ειδικής Αγωγής και να μην έχουν μόνο βοηθητικό ρόλο.
Πιστεύω ότι είναι δυνατόν να καμφθεί η αντίσταση των εκπαιδευτικών να αντιμετωπίσουν με σύγχρονο τρόπο τις εκπαιδευτικές προκλήσεις και με εποικοδομητικό τρόπο να αποδεχτούν οι γονείς τις μαθησιακές ιδιαιτερότητες των παιδιών τους.
ΤΜΗΜΑΤΑ ΕΝΤΑΞΗΣ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΤΗΣ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Θέλω, κατ΄αρχήν, να εκφράσω ένα γενικό σχόλιο, ότι δηλαδή η συζήτηση εξαντλείται αποκλειστικά ή σε θέματα προσωπικού της Ειδικής Αγωγής ή τις ΣΜΕΑ. Παραβλέπεται η λειτουργία των ΤΕ στα σχολεία της Δ/θμιας. Εξηγώ: Ενώ στην Πρωτοβάθμια υπάρχουν ΤΕ στα περισσότερα δημοτικά σχολεία, είναι πολύ μικρότερος ο αριθμός των σχολείων της Δ/θμιας Εκπ/σης τα οποία μπορούν να δεχτούν μαθητές/τριες που χρήζουν ειδικής υποστήριξης, με αποτέλεσμα είτε να χάνεται η δουλειά που έγινε τα προηγούμενα χρόνια είτε κάποια σχολεία της γενικής αγωγής να λειτουργούν ως σχολεία "ένταξης" όλων των μαθητών/τριών με ειδικές μαθησιακές ανάγκες και αναπηρίες μίας ευρύτερης περιοχής χωρίς όμως να διαθέτουν την απαραίτητη υποδομή: οι εκπαιδευτικοί της Ειδικής Αγωγής είναι αναπληρωτές ή ΕΣΠΑ πεντάμηνης εργασίας που τοποθετούνται το νωρίτερο τον Οκτώβριο στη σχολική μονάδα, απουσιάζουν κοινωνικοί λειτουργοί, εργοθεραπευτές, ψυχολόγοι και ειδικευμένο εκπαιδευτικό προσωπικό όλων των ειδικοτήτων, π.χ. γυμναστές, μουσικοί, εκπαιδευτικοί εικαστικών, εκπαιδευτικοί ξένων γλωσσών, πληροφορικής, τεχνολογίας. Στην πράξη η ένταξη των μαθητών/τριών μετατρέπεται σε στιγματισμό σε ένα γενικό σχολείο. Προτείνω, εφόσον στις περισσότερες περιπτώσεις υπάρχουν γνωματεύσεις,α) να κατανέμονται οι μαθητές/τριες της Πρωτοβάθμιας σε όλα τα σχολεία της Δ/θμιας, β)να επαναλειτουργήσουν τα ΤΕ στα σχολεία όπου έχουν ιδρυθεί ΤΕ και με απόφαση των Συλλόγων Διδασκόντων σταμάτησαν να λειτουργούν, χωρίς να ενημερώσουν τους ενδιαφερόμενους γονείς για τον τρόπο λειτουργίας ή επαναλειτουργίας των ΤΕ, γ) οι εκπαιδευτικοί των σχολείων, όλων των ειδικοτήτων, στο τέλος της πρώτης (Α΄) τάξης του Γυμνασίου να εισηγούνται τη συνέχιση της φοίτησης των μαθητών/τριών με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες και αναπηρίες στη γενική εκπαίδευση ή τη φοίτησή τους σε άλλες μονάδες της Ειδικής Αγωγής αιτιολογώντας επαρκώς την εισήγησή τους χωρίς να λαμβάνουν υπόψη τους τις ασφυκτικές συχνά πιέσεις κάθε είδους των γονέων ή κηδεμόνων των μαθητών/τριών δ)η απαλλαγή από τις γραπτές εξετάσεις να ελέγχεται, με εισήγηση των εκπαιδευτικών όλων των ειδικοτήτων οπωσδήποτε στο τέλος του Γυμνασίου, ε) η βαθμολογία προαγωγής στην επόμενη τάξη, να είναι ο μέσος όρος της επίσημης κατατιθέμενης βαθμολογίας των εκπαιδευτικών γενικής και ειδικής αγωγής, όπου λειτουργούν ΤΕ ή υπάρχει παράλληλη στήριξη, και στ)στα θέματα των προαγωγικών και απολυτηρίων εξετάσεων της Δ/θμιας να συμμετέχουν ισότιμα οι εκπαιδευτικοί Ειδικής Αγωγής και να μην έχουν μόνο βοηθητικό ρόλο. Πιστεύω ότι είναι δυνατόν να καμφθεί η αντίσταση των εκπαιδευτικών να αντιμετωπίσουν με σύγχρονο τρόπο τις εκπαιδευτικές προκλήσεις και με εποικοδομητικό τρόπο να αποδεχτούν οι γονείς τις μαθησιακές ιδιαιτερότητες των παιδιών τους.