Θα ήθελα να τονίσω ένα θέμα στο οποίο κατα την γνώμη μου δεν έχει δοθεί η απαιτούμενη προσοχή από το Υπουργείο και έχει σχέση με το μάθημα της Αυτόνομης Διαβίωσης.
Με βάση το σχέδιο νόμου, το μάθημα της Α.Δ. στα Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. θα διδάσκεται για κάποιες (λίγες) ώρες σε μία "προπαρασκευαστική" χρονιά. Αυτό κατά την γνώμη μου είναι εντελώς λανθασμένο.
Τα παιδιά που φοιτούν στα Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. είναι άτομα με προβλήματα νοητικής υστέρησης, στο φάσμα του αυτισμού, παιδιά με διάφορα σύνδρομα (Down)κλπ. Το μάθημα της Α.Δ. λοιπόν εχει σαν σκοπό να τους μάθει κάποιες δεξιότητες αυτονομίας, που περιλαμβάνουν θέματα ατομικής υγιεινής, ασφάλεια κατά την χρήση εργαλείων και απλών μηχανημάτων, την προετοιμασία ενος απλού γεύματος, θέματα ένδυσης, υπόδησης κλπ.
Αν και ολες αυτές οι δεξιοτητες είναι απολυτα αυτονόητες σε μας, για αυτά τα παιδιά είναι δεξιότητες που κατακτώνται με μεγάλο κόπο αλλά και σε μεγάλο χρονικό διάστημα.
Επιπλέον, απαιτειται διαρκής επανάληψη για να κατακτηθεί καθε μια δεξιότητα και η μία δεξιότητα ειναι προαπαιτούμενη για την εκμάθηση μιας νέας.
Σε ένα αρκετα μεγάλο ποσοστό το οικογενειακό τους ιστορικό είναι επίσης βεβαρημένο, με αποτέλεσμα η επανάληψη των πράξεων για την κατακτηση της δεξιότητας στο σπίτι να μην ειναι εφικτή.
Με βάση όλα τα παραπάνω, (πραγματικά δεδομένα που δεν μπορουν σε καμια περιπτωση να αμφισβητηθούν) βγαινει το εξής συμπέρασμα- πρόταση:
-Το μάθημα της Α.Δ., δεν θα πρέπει να διδάσκεται μόνο σε ένα έτος σπουδών αλλά στο σύνολο των ετών φοίτησης ενος παιδιού στα Ε.Ε.Ε.Ε.Κ.
Υ.Γ. Σκοπός της Ειδικής Αγωγής είναι η ένταξη των παιδιών στο κανονικο σχολείο αφενός, αλλά και η ένταξη του στην κοινωνία.
Καλή και πολύ σωστή η επαγγελματική κατεύθυνση που θα προσφέρεται εφεξής, αλλά θα πρέπει να γίνεται σε απόλυτη αρμονία με την πλήρη αυτονομία του ατόμου. Και το παραπάνω θα επιτευχθεί με πολλές ώρες Α.Δ., καθόλη την διάρκεια φοίτησης ενός παιδιού.
Θα ήθελα να τονίσω ένα θέμα στο οποίο κατα την γνώμη μου δεν έχει δοθεί η απαιτούμενη προσοχή από το Υπουργείο και έχει σχέση με το μάθημα της Αυτόνομης Διαβίωσης. Με βάση το σχέδιο νόμου, το μάθημα της Α.Δ. στα Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. θα διδάσκεται για κάποιες (λίγες) ώρες σε μία "προπαρασκευαστική" χρονιά. Αυτό κατά την γνώμη μου είναι εντελώς λανθασμένο. Τα παιδιά που φοιτούν στα Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. είναι άτομα με προβλήματα νοητικής υστέρησης, στο φάσμα του αυτισμού, παιδιά με διάφορα σύνδρομα (Down)κλπ. Το μάθημα της Α.Δ. λοιπόν εχει σαν σκοπό να τους μάθει κάποιες δεξιότητες αυτονομίας, που περιλαμβάνουν θέματα ατομικής υγιεινής, ασφάλεια κατά την χρήση εργαλείων και απλών μηχανημάτων, την προετοιμασία ενος απλού γεύματος, θέματα ένδυσης, υπόδησης κλπ. Αν και ολες αυτές οι δεξιοτητες είναι απολυτα αυτονόητες σε μας, για αυτά τα παιδιά είναι δεξιότητες που κατακτώνται με μεγάλο κόπο αλλά και σε μεγάλο χρονικό διάστημα. Επιπλέον, απαιτειται διαρκής επανάληψη για να κατακτηθεί καθε μια δεξιότητα και η μία δεξιότητα ειναι προαπαιτούμενη για την εκμάθηση μιας νέας. Σε ένα αρκετα μεγάλο ποσοστό το οικογενειακό τους ιστορικό είναι επίσης βεβαρημένο, με αποτέλεσμα η επανάληψη των πράξεων για την κατακτηση της δεξιότητας στο σπίτι να μην ειναι εφικτή. Με βάση όλα τα παραπάνω, (πραγματικά δεδομένα που δεν μπορουν σε καμια περιπτωση να αμφισβητηθούν) βγαινει το εξής συμπέρασμα- πρόταση: -Το μάθημα της Α.Δ., δεν θα πρέπει να διδάσκεται μόνο σε ένα έτος σπουδών αλλά στο σύνολο των ετών φοίτησης ενος παιδιού στα Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. Υ.Γ. Σκοπός της Ειδικής Αγωγής είναι η ένταξη των παιδιών στο κανονικο σχολείο αφενός, αλλά και η ένταξη του στην κοινωνία. Καλή και πολύ σωστή η επαγγελματική κατεύθυνση που θα προσφέρεται εφεξής, αλλά θα πρέπει να γίνεται σε απόλυτη αρμονία με την πλήρη αυτονομία του ατόμου. Και το παραπάνω θα επιτευχθεί με πολλές ώρες Α.Δ., καθόλη την διάρκεια φοίτησης ενός παιδιού.