• Σχόλιο του χρήστη 'KT' | 29 Νοεμβρίου 2009, 23:03

    Π09 Οικονομολόγοι – Παιδαγωγική επάρκεια 1. Στους γραπτούς διαγωνισμούς του ΑΣΕΠ ,για πρόσληψη εκπαιδευτικών, έχουμε το φαινόμενο οι μη κάτοχοι πτυχίου παιδαγωγικής επάρκειας να πετυχαίνουν υψηλότερες βαθμολογίες έναντι όσων διαθέτουν το συγκεκριμένο πτυχίο, ωστόσο να μη διορίζονται γιατί στον κλάδο μας (Π09) υπάρχει η ιδιαιτερότητα της πρόταξης των κατόχων πτυχίου παιδαγωγικής επάρκειας κατ’ απόλυτη προτεραιότητα, - δηλ. ανεξάρτητα από τη συνολική βαθμολογία που συγκεντρώνουν και την σειρά κατάταξης που θα λάμβαναν με βάση τη βαθμολογία τους- έναντι όλων των άλλων υποψηφίων. Και για να γίνω πιο συγκεκριμένη: Δεν είμαι κάτοχος πτυχίου παιδαγωγικής επάρκειας, συμμετείχα στον γραπτό διαγωνισμό το 2006 από τον οποίο θα προσλαμβάνονταν 84 οικονομολόγοι. Συγκέντρωσα συνολικά 78,30 μονάδες, γράφοντας 81 μονάδες στην ειδική διδακτική και 92,19 στα παιδαγωγικά αλλά δεν διορίστηκα. Αντίθετα στον συγκεκριμένο διαγωνισμό διορίστηκαν 17 κάτοχοι πτυχίου παιδαγωγικής επάρκειας εκ των οποίων μόνο 5 είχαν συγκεντρώσει μεγαλύτερη βαθμολογία από μένα. Αν δεν υπήρχε ο ειδικός αυτός όρος της πρόταξης των πτυχιούχων ΑΣΠΑΙΤΕ θα είχα διοριστεί. Συμμετείχα στον γραπτό διαγωνισμό το 2008 από τον οποίο θα προσλαμβάνονταν συνολικά 36 οικονομολόγοι . Συγκέντρωσα 73,48 μονάδες, γράφοντας 91 μονάδες στην ειδική διδακτική και 68,75 στα παιδαγωγικά αλλά δεν διορίστηκα. Αντίθετα διορίστηκαν 28 κάτοχοι πτυχίου παιδαγωγικής επάρκειας εκ των οποίων μόνο 6 είχαν συγκεντρώσει περισσότερες μονάδες από μένα. Θα ήθελα να εξετάσετε το σχετικό πόρισμα του ΣΥΝΗΓΟΡΟΥ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ με θέμα : «ΤΟ ΚΡΙΤΗΡΙΟ ΤΗΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ ΕΠΑΡΚΕΙΑΣ ΣΤΙΣ ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ» 6/10/2008 Αριθ.πρωτ.2959. Επίσης θα ήθελα να σας αναφέρω ότι εξετάζοντας τα προγράμματα σπουδών σε κάποιες από τις λεγόμενες «καθηγητικές σχολές», διαπίστωσα πως τα παιδαγωγικά μαθήματα που διδάσκονται πολλές φορές δεν ξεπερνούν τα 2 ή είναι μαθήματα επιλογής ή απλά δεν διδάσκονται. Γιατί λοιπόν οι απόφοιτοι των οικονομικών σχολών θα πρέπει να διαγωνίζονται κάτω από διαφορετικές συνθήκες σε σχέση με τους υπόλοιπους κλάδους; Γιατί αυτή η ανισότητα; Στα προγράμματα σπουδών αρκετών οικονομικών σχολών υπάρχουν και παιδαγωγικά και μαθήματα ειδικής διδακτικής συνεπώς οι δικές μας γνώσεις στα παιδαγωγικά είναι ανάλογες με αυτές που διαθέτουν οι περισσότεροι υποψήφιοι των υπόλοιπων κλάδων. Θα έπρεπε και εμείς να ενταχθούμε στις «καθηγητικές σχολές». Δέχομαι ότι ένα πτυχίο παιδαγωγικής επάρκειας πχ. της ΑΣΠΑΙΤΕ είναι ένα επιπλέον προσόν αλλά δεν καταλαβαίνω γιατί θα πρέπει στον δικό μας κλάδο να είναι και προαπαιτούμενο. Το πλέον αξιοκρατικό θα ήταν θα γίνεται η κατάταξή μας με βάση το βαθμό που λαμβάνουμε στις εξετάσεις και στη συνέχεια να χρειάζεται να παρακολουθήσουμε ένα εξάμηνο παιδαγωγικής κατάρτισης. Με τον τρόπο που κατατάσσονται σήμερα οι επιτυχόντες του διαγωνισμού, ουσιαστικά ,θεωρούνται οι κάτοχοι πτυχίου ΑΣΠΑΙΤΕ καλύτεροί μας στα παιδαγωγικά (και μάλιστα χωρίς να το αποδεικνύουν με τις βαθμολογίες τους) αλλά και καλύτεροί μας στο γνωστικό αντικείμενο . Εντελώς παράλογο και αναξιοκρατικό αν λάβουμε υπόψη ότι ο σημερινός τρόπος κατάταξης θεωρεί το 57 ενός πτυχιούχου ΑΣΠΑΙΤΕ καλύτερο από το 78 ενός μη κατόχου πτυχίου ΑΣΠΑΙΤΕ. Θα πρέπει να σημειώσω ότι οι οικονομολόγοι που εισάγονται κάθε χρόνο στην ΑΣΠΑΙΤΕ δεν ξεπερνούν τους 40. Αν θεωρείτε ότι το πτυχίο αυτό μας είναι τόσο αναγκαίο γιατί δεν δημιουργείτε τις προϋποθέσεις έτσι ώστε να έχουμε όλοι την δυνατότητα να παρακολουθήσουμε την σχολή; Παρακαλώ να εξετάσετε τα ζητήματα που ανέφερα και να λάβετε τις αποφάσεις που θα αποκαταστήσουν την αξιοκρατία και την ισοτιμία και στον κλάδο μας.