• Σχόλιο του χρήστη 'ΕΛΕΝΗ' | 29 Νοεμβρίου 2009, 23:04

    Αξιότιμη κ.υπουργέ, Παρόλο που δεν έχω παρακολουθήσει το θέμα εκτενώς, θα εκθέσω την άποψή μου για το ισχύον σύστημα. Συμφωνώ με κάποιους συναδέλφους που υποστηρίζουν ότι οι σημερινοί πίνακες «μπάζουν» από παντού, όμως το θεωρώ τουλάχιστον άδικο 1 επιτυχία στον ΑΣΕΠ να διαγράφει τα χρόνια που ένας ωρομίσθιος (χωρίς μέσο) επένδυσε, προκειμένου να ασχοληθεί και να παραμείνει σε ένα χώρο που αγαπάει (μια και μόνο αυτό μπορεί να συμβαίνει αφού δεν πληρώνεται ΠΟΤΕ στην ώρα του!). Είναι άδικο να ακυρώνεται ο κόπος και το πείσμα να προσφέρει στον τομέα της εκπαίδευσης κάποιου που αποφάσισε να γυροφέρνει ωρομίσθιος ανά την Ελλάδα με την ελπίδα κάποια μέρα να απορροφηθεί από τον πίνακα της προϋπηρεσίας. Και τι θα γίνει δηλαδή με όσες ειδικότητες δεν έχει γίνει εδώ και χρόνια ΑΣΕΠ; Τι θα μετράει περισσότερο τότε; Ο ΑΣΕΠ ή η ΑΣΠΑΙΤΕ και η προϋπηρεσία; Γιατί… κάποιος που φρόντισε να τελειώσει και την παιδαγωγική αν μη τι άλλο πρέπει να κατοχυρώνεται έναντι ενός που έτυχε να δώσει και να περάσει πριν 5 χρόνια που έγινε ο τελευταίος διαγωνισμός! Φτάνει που του πήραν μέχρι σήμερα τη θέση οι πολύτεκνοι χωρίς ούτε 1 προσόν, δεν είναι τρομερή ΑΔΙΚΙΑ να του τη στερήσει και ένας παλιός επιτυχών που δεν έχει αποκτήσει καμία εμπειρία με τη σχολική αίθουσα και τη διδακτική; Επίσης από πότε ο ΑΣΕΠ έχει γίνει αδιάβλητος; Εγώ και πολλοί ακόμα γνωρίζουμε ότι ακόμα και αυτό το σύστημα «μπάζει»! Γιατί λοιπόν να το δεχτούν όλοι αυτοί που επί χρόνια ταλαιπωρούνταν από το ένα μέρος στο άλλο ώστε να μαζέψουν την προϋπηρεσία που σίγουρα τους έμαθε πολύ περισσότερα από τις απλές γνώσεις που ούτως ή άλλως διαθέτει κανείς με το που παίρνει το πτυχίο του. Αν θέλουμε αξιοκρατία πρέπει να εστιάσουμε στην αξιολόγηση κι αν κάποιοι δεν αξίζει να βρίσκονται στο χώρο της εκπαίδευσης απλά πρέπει να μπορεί το σύστημα να τους απομακρύνει. Και με ΑΣΕΠ να μπει κάποιος δεν αποτελεί απόδειξη ότι θα «κάνει δουλειά» μέσα! Η συνεχής υποχρεωτική επιμόρφωση όμως μπορεί να ωθήσει προς αυτή την κατεύθυνση. Και ναι, συμφωνώ ότι πλέον πρέπει να σταματήσουν οι διορισμοί μόνο και μόνο γιατί διορίζονται κάποιες ειδικότητες που έχουν ισχυρούς συλλόγους. Δεν είναι δυνατό σε κάθε σχολείο σήμερα να υπάρχουν υπεράριθμοι εκπαιδευτικοί σε κάποιες ειδικότητες και να μην υπάρχουν εκπαιδευτικοί κύριων μαθημάτων. Και γιατί τόσα χρόνια μένει πίσω το σύστημα διορισμών στην τεχνολογική εκπαίδευση και γίνονται συνεχώς αλλαγές που βάζουν ΠΙΣΩ ΤΟ ΜΑΘΗΤΗ και προχωρούν πάντα σε προσλήψεις κλάδων που συνωστίζονται οι ψηφοφόροι; Αν όντως θέλετε να βάλετε ΤΟ ΜΑΘΗΤΗ ΜΠΡΟΣΤΑ πρέπει να ακούσετε τη φωνή του και να σας πει ο ίδιος την άποψή του για κάθε ειδικότητα εκπαιδευτικού που υπάρχει στο σχολείο του: ποιους περιμένει κάθε χρόνο να έρθουν και ποιοι κάθονται από την αρχή της χρονιάς χωρίς να ασχολούνται στο ελάχιστο με τις ανάγκες του. Και επιτέλους ας σταματήσουν αυτές οι αποσπάσεις! Πώς γίνεται πάντα τα απομακρυσμένα νησιά και άλλα παρόμοια μέρη (κυρίως χωριά) της ηπειρωτικής Ελλάδας να μένουν χωρίς καθηγητές εφόσον γίνονται διορισμοί στους εκάστοτε νομούς; Για να μπει μπροστά ο μαθητής πρέπει να τον βάλει μπροστά πρώτα από όλα ο δάσκαλος οπότε ας αποκτήσουμε όλοι εκπαιδευτική ή μάλλον παιδαγωγική συνείδηση και μετά μπορούμε να ζητάμε… Προτείνω: 1. Να σταματήσει η τροφοδοσία των πινάκων. 2. Να υπάρξει μεταβατική περίοδος για το ποσοστό 60%, 40%. Να διατηρηθεί το 30μηνο και 24μηνο στις ειδικότητες που ΥΠΑΡΧΟΥΝ ανάγκες κάλυψης κενών. 3. Προϋπόθεση η παιδαγωγική επάρκεια για ΟΛΟΥΣ τους διορισμούς (και για τους πολύτεκνους και για τους επιτυχόντες ΑΣΕΠ). 4. Αξιολόγηση και συνεχής επιμόρφωση. 5. ΟΧΙ άλλους διορισμούς σε κλάδους που είναι πλήρως κορεσμένοι. Εφόσον υπάρχουν υπεράριθμοι να μετατεθούν στις περιοχές που υπάρχουν ελλείψεις. 6. Να επανεξεταστεί το θέμα υπολογισμού στους πίνακες προϋπηρεσίας από ΠΔΣ, Σιβιτανίδειο, Ιδιωτικά και Εκκλησιαστικά σχολεία, ΣΔΕ, σχολές ΟΑΕΔ. Ορισμένες από τις παραπάνω προσλήψεις ήταν προκλητικές.