• Σχόλιο του χρήστη 'ΕΠΙΤΥΧΩΝ ΑΣΕΠ 2008' | 30 Νοεμβρίου 2009, 01:46

    Aξιότιμη Κυρία υπουργέ, θα ήθελα να σας θέσω υπ΄όψιν σας μια αδικία που υφίσταται στις εξετάσεις υποψήφιων εκπαιδευτικών ΑΣΕΠ για την τεχνικές ειδικότητες. Για ποιο λόγο από τον νόμο, προηγούνται έναντι όλων των άλλων οι κάτοχοι πτυχίου ΑΣΠΑΙΤΕ ή ισοδύναμου πτυχίου από την στιγμή που τις περισσότερες φορές γράφουν χαμηλότερα στο παιδαγωγικό μάθημα και έχουν και χαμηλότερη συνολική βαθμολογία από τους μη κατέχοντες πτυχίο ΑΣΠΑΙΤΕ; Για παράγειγμα στις εξετάσεις ΑΣΕΠ για γεωπόνους εκπαιδευτικούς που συμμετείχα (προκύρηξη 4Π) από τα έξι άτομα που διορίστηκαν, τα τέσσερα έχουν χαμηλότερη επίδοση στο παιδαγωγικό μάθημα από τους αντίστοιχους έξι πρώτους στην σειρά κατάταξης που δεν κατέχουν πτυχίο ΑΣΠΑΙΤΕ. Επίσης στην συνολική βαθμολογία του διαγωνισμού οι 5 από τους 6 κατόχους πτυχίου ΑΣΠΑΙΤΕ που διορίζονται έχουν πολύ χαμηλότερη βαθμολογία από τους 6 πρώτους στην σειρά κατάταξης που δεν έχουν πτυχίο ΑΣΠΑΙΤΕ. Παρόμοια περιστατικά καταγράφηκαν σχεδόν σε όλους τους κλάδους που διαγωνίστηκαν για την κατάρτιση πινάκων εκπαιδευτικών τεχνικών ειδικοτήτων. Πως είναι δυνατόν να ισχύριζεται ο νομοθέτης ότι είναι παιδαγωγικά καταρτισμένα τα άτομα που διορίζονται, όταν γράφουν χαμηλότερα στα παιδαγωγικά από αυτούς που δεν κατέχουν πτυχίο ΑΣΠΑΙΤΕ; Και εφ΄όσον θεωρείτε ότι είναι παιδαγωγικά καταρτισμένοι για ποιο λόγο τους εξετάζετε στο παιδαγωγικό μάθημα; Δηλαδή οι υπόλοιποι που έγραψαν πολύ καλύτερα στις εξετάσεις ΑΣΕΠ από τους κατόχους ΑΣΠΑΙΤΕ δεν σας είναι άξιοι να τους διορίσετε; Kυρία υπουργέ, θεωρώ ότι εκτός από το ότι είναι τελείως ΠΡΟΚΛΗΤΙΚΟ να διορίζονται άτομα που γράφουν χαμηλότερα στις εξετάσεις από άλλους που δεν μπόρεσαν να έχουν το πτυχίο ΑΣΠΑΙΤΕ, η συγκεκριμένη νομοθετική διάκριση που γίνεται μεταξύ εχόντων και μη εχότων πτυχίο ΑΣΠΑΙΤΕ, είναι πλήρης αντιφατική και αναιρεί κάθε αξιοκρατικό και νόμιμο κριτήριο για διορισμό των καλύτερων, σε ένα μάλιστα διαγωνισμό που από τη φύση του ισχυρίζεστε ότι είναι διαφανής. Με το θέμα άλλωστε έχει ασχοληθεί και ο συνήγορος του πολίτη που αναφέρει σε έκθεση ότι το θέμα της παιδαγωγικής κατάρτισης χαρακτηρίζεται από πολυπλοκότητα, αντιφαντικότητα και αποσπασματικότητα. Αλλά και το Συμβούλιο της Επικρατείας θεωρεί επιτακτική την ανάγκη να αποσαφινηστεί από το Υπουργείο σας το ισχύον ασαφές νομοθετικό καθεστώς της παιδαγωγικής επάρκειας (υποθέσεις 14849/2008, 13820/2008, 6490/2008, 12840/2008 κ.ά.). Όσον αφορά τις καθηγητικές σχολές. Πως είναι δυνατόν να είναι παιδαγωγικά καταρτισμένοι ΟΛΟΙ οι κάτοχοι πτυχίου Χημείας, Φυσικής, Βιολογίας, Μαθηματικών και λοιπόν Καθηγητικών Σχολών όταν στο πρόγραμμα σπουδών τους έχουν 1 ή 3 παιδαγωγικά μαθήματα και αυτά είναι ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ. Αυτό σημαίνει ότι υπάρχουν χημικοί και λοιποί απόφοιτοι καθηγητικών σχολών που έχουν πάρει το πτυχίο χωρίς να έχουν παρακολουθήσει ούτε ένα μάθημα παιδαγωγικό και όμως ο νομοθέτης τους θεωρεί παιδαγωγικά καταρτισμένους!!!!!!!!!!!!! Η διάκριση μεταξύ εχόντων και μη εχόντων παιδαγωγική κατάρτιση είναι τόσο μεγάλη στους υποψήφιους της τεχνικής εκπαίδευσης, ώστε άτομα που θέλουν να αποκτήσουν το πτυχίο της ΑΣΠΑΙΤΕ να μην μπορούν να εισαχθούν στην ΑΣΠΑΙΤΕ διότι δεν έχουν διδακτορικό. Στον κλάδο των γεωπόνων η ΑΣΠΑΙΤΕ παίρνει κάθε χρόνο σε κάθε παράρτημα ελάχιστα άτομα (1-2 άτομα) και συνήθως μόνο αυτοί που έχουν διδακτορικό μπαίνουν. Μα αφού η σχολή είναι παιδαγωγική για ποιο λόγο οι υπεύθυνοι της ΑΣΠΑΙΤΕ δίνουν τόσο έμφαση στο διδακτορικό ειδικότητας; Ερευνητές γεωπόνους, μηχανικούς και δικηγόρους ΜΟΝΟ θέλει να καταρτίσει παιδαγωγικά η ΑΣΠΑΙΤΕ; Μόνο αυτούς θεωρείτε ικανούς να διδάξουν στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση; Κυρία υπουργέ αν θέλετε να αποκαταστήσετε την αξιοπρέπεια και την αξία που έχουν οι επιτυχόντες του ΑΣΕΠ, αλλά και το κύρος του ίδιου διαγωνισμού του ΑΣΕΠ έχω να προτείνω τα εξής: 1) Διορισμό τμηματικά και σε ένα ποσοστό συγκεκριμένο κάθε έτος που θα ορίζει ο νόμος, των επιτυχόντων ΑΣΕΠ του 2008 (ή και προγενέστερων διαγωνισμών που διηξήχθησαν ή πρόκειται να διεξαχθούν) οι οποίοι πέτυχαν ΥΨΗΛΟΤΕΡΗ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ από τους κατόχους πτυχίου ΑΣΠΑΙΤΕ και στην συνέχεια υποχρεωτική παιδαγωγική καταρτισή τους. Είναι σχεδόν σίγουρο ότι οι επιτυχόντες αυτοί κατανάλωσαν πολύ περισσότερο χρόνο στην μελέτη παιδαγωγικών βιβλίων προκειμένου να πετύχουν βαθμούς μεγαλύτερους από τους διοριστέους της ΑΣΠΑΙΤΕ και έχουν έρθει ήδη σε μια πρώτη επαφή με παιδαγωγικά θέματα. Πιστεύω ότι μια τέτοια απόφαση θα ήταν πλήρως αξιοκρατική και θα σας τιμούσε πραγματικά ως υπουργό. 2) εφόσον δεν επιθυμείτε κάτι τέτοιο ή δεν έχετε τα κονδύλια να το κάνετε, θεσπίστε κριτήρια και κίνητρα για εισαγωγή όσων από τους επιτυχόντες του ΑΣΕΠ επιθημούν και έχουν γράψει υψηλή βαθμολογία στο ετήσιο πρόγραμμα παιδαγωγικής κατάρτισης της ΑΣΠΑΙΤΕ, είτε ως υπεράριθμων είτε ως ξεχωριστή κατηγορία. Είναι άδικο και πλήρως αναξιοκρατικό να μην μπορούν να εισαχθούν στην ΑΣΠΑΙΤΕ άτομα τα οποία δεν είναι κάτοχοι διδακτορικού και ας έχουν εξεταστεί επιτυχώς σε διαγωνισμό του ΑΣΕΠ και ας έχουν γράψει πολύ καλύτερα από τους έχοντες παιδαγωγική κατάρτιση. Κυρία Υπουργέ επιληφθείτε ΑΜΕΣΑ του θέματος αν θέλετε να μιλάτε για αξιοκρατία και ισότητα στις εξετάσεις του ΑΣΕΠ.