• Σχόλιο του χρήστη 'Elena Prentaki' | 30 Νοεμβρίου 2009, 09:19

    Καλή σας ημέρα, αν και η ενότητα αυτή του διαλόγου δεν αφορά ακριβώς το θέμα που θίγω, είναι η περισσότερο σχετική με αυτό. Αναφέρομαι στο θέμα των αποσπάσεων των εκπαιδευτικών στις Σχολικές Βιβλιοθήκες. Άνήκω στους βιβλιοθηκονόμους που εργάστηκαν για το τότε ελπιδοφόρο για τη παιδεία στήσιμο των σχολικών βιβλιοθηκών (της Κρήτης) και θλίβομαι τρομερα βλέποντας την πορεία που αυτές ακολουθούν στην πάροδο των ετών. Υπολειτουργία , εγκατάλειψη και μηδενική συνεισφορά στην εκπαιδευτική διαδικασία. Ενώ εμείς ως βιβλιοθηκονόμοι είχαμε οργανώσει τις σχολικές βιβλιοθηκες βάσει διεθνών προτύπων καταογογράφησης και ταξινόμησης, με την ολοκλήρωση του έργου αποσπάσθηκαν σε αυτές εκπαιδευτικοί οι οποίοι στη πλειοψηφία των περιπτώσεων (γιατι υπάρχουν και φωτεινά παραδείγματα) τις αντιμετώπισαν ως πάρεργο και απλώς ως τρόπο αποφυγής άλλων καθηκόντων. Πίστέψτε με, έχω επισκεφθεί σχολική βιβλιοθήκη όπου τα βιβλία τοποθετούνται κατά μέγεθος και χρώμα (!!!) Ακόμα όμως κι αν μιλάμε για ευσυνείδητο εκπαιδευτικό, με όραμα για τη βιβλιοθήκη, είναι απαράδεκτο να υποκαθιστά το βιβλιοθηκονόμο που για αυτό ακριβώς έχει σπουδάσει. (δεν είναι πυρηνική φυσική η βιβλιοθηκονομία, αλλά ούτε και η διδασκαλία, και κατ'αυτη την έννοια θα μπορούσε οποιοσδήποτε πτυχιούχος να διδάξει) Δεν θα μακρυγορήσω για το αυτονόητο της ύπαρξης μιας σωστά οργανωμένης σχολικής βιβλιοθήκης και της συνεισφοράς της στη μελλόντική ακαδημαϊκή πορεία του μαθητή. Θα επισημάνω όμως, ότι στην Ελλάδα λειτουργούν αυτή τη στιγμή ένα Α.Ε.Ι Αρχειονομίας & Βιβλιοθηκονομίας και δύο Α.Τ.Ε.Ι Βιβλιοθηκονομίας και Συστημάτων Πληροφόρησης. Δεν είναι ανήκουστο να παρέχει η Πολιτεία πτυχία τα οποία στη συνέχεια η ίδια τα υπονομεύει και περιφρονεί?