• Σχόλιο του χρήστη 'ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΧΑΤΖΗΦΙΛΙΠΠΙΔΗΣ' | 30 Νοεμβρίου 2009, 13:41

    ΠΕΡΙ ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ – ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΠΕΚ Είναι γνωστό ότι οι νεοδιόριστοι εκπαιδευτικοί είναι υποχρεωμένοι στον 1ο χρόνο της θητείας τους να παρακολουθήσουν την «εισαγωγική» λεγόμενη επιμόρφωση σε δύο φάσεις - την 1η λίγο μετά το ξεκίνημα της σχολικής χρονιάς και τη 2η περίπου το μήνα Mάρτιο. Eκτός από την «εισαγωγική επιμόρφωση», διεκπεραιώνονται διάφορα τυχαία - ως προς τις ανάγκες και το σχεδιασμό - προγράμματα, τα οποία δεν έχουν καμιά συνεισφορά στην ουσιαστική επιμόρφωση και από τα οποία μόνο οι διαχειριστές των κονδυλίων μπορούν να αισθάνονται ικανοποιημένοι. Σε μια εποχή που οι εξελίξεις σε όλους τους κλάδους της επιστήμης έχουν τη μορφή χιονοστιβάδας και η πληροφορία τρέχει με σαρωτικές ταχύτητες, όλοι συμφωνούν ότι η επιμόρφωση αποτελεί ανάγκη για τη συνεπή παρουσία του εκπαιδευτικού στην τάξη και βασική προϋπόθεση για την ουσιαστική λειτουργία του δημόσιου σχολείου. Ωστόσο, εδώ και δεκαετίες, το αίτημα αυτό παραμένει χωρίς αποδέκτη, αφού το YΠEΠΘ ποτέ δε σχεδίασε μια ουσιαστική επιμορφωτική πολιτική και πολύ περισσότερο ποτέ δεν την υλοποίησε. Aντίθετα ακολουθεί μια τακτική εμπαιγμού των εκπαιδευτικών και σαλαμοποίησης της έννοιας της επιμόρφωσης. Mε διήμερα και τριήμερα επιμορφωτικά σεμινάρια, τα οποία ισοδυναμούν περισσότερο με «επιμορφωτικά τρυκ», παρά με μια συνεπή ανατροφοδότηση του εκπαιδευτικού σε επιστημονική και παιδαγωγική βάση, διαχειρίζεται καθόλου ευκαταφρόνητα ποσά για την κατ΄ευφημισμό επιμόρφωση, με μηδενικό, έως και αρνητικό, για την ουσία της υπόθεσης, αποτέλεσμα. Tι ισχύει σήμερα H «εισαγωγική επιμόρφωση» διεκπεραιώνεται από τα ΠEK (Περιφερειακά Kέντρα Eπιμόρφωσης) τα οποία διαχειρίζονται καθόλου ευκαταφρόνητα κοινοτικά κονδύλια. Tο ζήτημα της επιμόρφωσης δεν θεωρείται άξιο να ενταχθεί στον κρατικό προϋπολογισμό και εναπόκειται στις περιστασιακές κοινοτικές χρηματοδοτήσεις - με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τον προγραμματισμό και το περιεχόμενο. Kαι οι δύο φάσεις της «εισαγωγικής επιμόρφωσης» τοποθετούνται στη διάρκεια της διεξαγωγής των μαθημάτων, με αποτέλεσμα την απόλυτη απορρύθμιση του σχολικού προγράμματος. Στην 1η φάση οι επιμορφούμενοι παρακολουθούν πολύωρους ανιαρούς μονόλογους, κατηχήσεις κατά της συνδικαλιστικής και συλλογικής δράσης και υπέρ των ευρωπαϊκών προγραμμάτων, εισηγήσεις γραμμένες «στο γόνατο» φληναφήματα, ευφυολογήματα και παραινέσεις υπέρ μιας τυπικής, απονευρωμένης και ανούσιας διδακτικής πράξης. Στη 2η φάση γίνονται συνήθως «δειγματικές» διδασκαλίες από παλιότερους συναδέλφους, στις οποίες στην κυριολεξία στοιβάζονται διάφορες άσχετες με το περιεχόμενο ειδικότητες ΜΟΥ ΕΤΥΧΕ ΝΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΝΩ ΣΤΟ ΙΔΙΟ ΤΜΗΜΑ (ΕΚΤΟΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ) ΚΑΙ ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΥΣ!!!!!!!!!!!!!!!!!! ΔΙΟΤΙ ΔΕΝ ΕΙΧΑΝ ΠΟΥ ………ΝΑ ΤΙΣ ΒΑΛΟΥΝ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Mε λίγα λόγια, η «επιμόρφωση» σήμερα - εισαγωγική ή άλλου τύπου - συνοψίζεται στη διασπάθιση μεγάλων χρηματικών ποσών, στην απορρύθμιση του σχολικού προγράμματος, την χωρίς επιμορφωτικό αντίκρισμα καταπόνηση των εκπαιδευτικών και την επιχείρηση χειραγώγησής τους. Πρόταση Προτείνεται η δημιουργία Επιμορφωτικών ΣΧΟΛΩΝ για τους πτυχιούχους Ανωτάτων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων σε μεγαλουπόλεις της Ελλάδας (ΟΡΙΣΤΙΚΟ ΛΟΥΚΕΤΟ των ΠΕΚ της «ΑΡΠΑΧΤΗΣ»), ΚΑΙ ΓΙΑ ΝΑ ΓΙΝΩ ΑΝΤΙΛΗΠΤΟΣ ΚΑΤΙ ΣΑΝ ΤΗΝ ΣΧΟΛΗ ΤΗΣ ΑΣΠΑΙΤΕ. Το Πρόγραμμα Σπουδών αυτών των Σχολών μπορεί να είναι 1. διάρκειας ενός έτους για τους νεοδιόριστους εκπαιδευτικούς, 2. διάρκειας επίσης ενός έτους για τους ήδη υπηρετούντες εκπαιδευτικούς, ΜΕ ΕΝΙΑΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΑΙ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ ΓΙΑ ΟΛΗ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ ΓΙΑ ΝΑ ΓΙΝΩ ΑΝΤΙΛΗΠΤΟΣ ΚΑΤΙ ΣΑΝ ΤΟ ΑΝΟΙΧΤΟ ΠΑΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΟΥ ΓΙΑ ΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ ΕΙΝΑΙ ΤΟ Μ Ο Ν Ο ΜΕ ΣΟΒΑΡΟΥ ΕΠΙΠΕΔΟΥ ΣΓΓΡΑΜΜΑΤΑ. Και μπορεί να βασιστεί (ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΑ) στους παρακάτω άξονες: Διδακτική διαδικασία: συμπλήρωση της βασικής κατάρτισης στα συγκεκριμένα διδακτικά αντικείμενα του Αναλυτικού Προγράμματος, με βάση τόσο την ύλη του σχολείου όσο και τα νέα επιστημονικά δεδομένα. Διδακτική μέθοδος: Σύγχρονες θεωρίες της Διδακτικής. Διδακτική των γνωστικών αντικειμένων. Θεωρίες Αναλυτικών Προγραμμάτων-Μελέτη των Αναλυτικών Προγραμμάτων Σπουδών-Νέες τεχνολογίες στην εκπαίδευση. Αξιολόγηση: μορφές αξιολόγησης σχολικής μονάδας, εκπαιδευτικού έργου και εκπαιδευτικού μαθητή Αναλυτικών Προγραμμάτων και σχολικών βιβλίων. Διοικητική και παιδαγωγική οργάνωση του σχολείου: διοικητικό και θεσμικό πλαίσιο του σχολείου) Ο εκπαιδευτικός και το έργο του: ο ρόλος του εκπαιδευτικού στο σύγχρονο σχολείο και τη σύγχρονη κοινωνία, προσωπική εκπαιδευτική θεωρία κ.ά. Στελέχωση των Σχολών Επιμόρφωσης Α. Στην αρχή από τους υπηρετούντες εκπαιδευτικούς με ΔΙΔΑΚΤΟΡΙΚΑ— ΣΗΜΕΡΑ ΕΧΟΥΜΕ ΣΤΑ ΔΗΜΟΣΙΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΠΟΛΛΟΥΣ «ΠΡΟΣΟΝΤΟΥΧΟΥΣ» ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΟΠΟΙΟΥΣ Η ΠΟΛΙΤΕΙΑ ΕΧΕΙ ΞΟΔΕΥΣΕΙ ΧΡΗΜΑ ΜΕΣΩ ΕΚΠΑΙΔΕΤΙΚΩΝ ΑΔΕΙΩΝ ΠΟΥ ΤΟΥΣ ΧΟΡΗΓΗΣΕ ΓΙΑ ΕΚΠΟΝΗΣΗ ΔΙΑΤΡΙΒΗΣ. ΗΡΘΕ ΛΟΙΠΟΝ Η ΩΡΑ ΝΑ «ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΤΕΙ» ΤΑ ΠΡΟΣΟΝΤΑ ΤΟΥΣ ΠΡΟΣ ΟΦΕΛΟΣ ΤΗΣ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΝΑ ΤΟΥΣ ΑΠΟΣΠΑ ΣΤΟ ΚΑΘΕ ΤΥΧΑΡΠΑΣΤΟ ΑΕΙ Β στο μέλλον με εξειδικευμένο μόνιμο προσωπικό πλήρους και αποκλειστικής απασχόλησης, με βαθμίδες ανάλογες ΙΣΩΣ των Πανεπιστημίων (εκλεκτορικά σώματα, κ.λπ.) Με εκτίμηση Β ΧΑΤΖΗΦΙΛΙΠΠΙΔΗΣ ΔΡ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΗΣ ΠΕΚ ΔΙΔΑΣΚΩΝ ΑΣΠΑΙΤΕ