Αρχική Υπηρεσιακές Μεταβολές του Εκπαιδευτικού Προσωπικού - Κρίση και την Επιλογή των Στελεχών της ΕκπαίδευσηςΒ΄ Κρίση και Επιλογή των Στελεχών της ΕκπαίδευσηςΣχόλιο του χρήστη Σοφία Μ. | 30 Νοεμβρίου 2009, 14:01
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
η αξιολόγηγση είναι μια τόσο κακοπαθημένη έννοια που διστάζουμε πια να την υπερασπιστούμε ακόμα και να την πιστεύουμε. είναι τόσο πολλά αυτά που προβληματίζουν: 1. ποιος είναι ο αξιολογητής; έχει γνώση του τι σημαίνει να είσαι σε μια τάξη με 25 παιδιά στις σημερινές συνθήκες των σχολείων; 2. τα χρόνια υπηρεσίας δεν μπορούν να είναι ένα τόσο βασικό στοιχείο αξιολόγησης γιατί δεν διασφαλίζουν τίποτα από μόνα τους. επίσης είναι παράλογο να μπαίνουν σε θέσεις διευθυντών αλλά και συμβούλων άνθρωποι λίγο πριν τη σύνταξη που συχνά είναι κουρασμένοι και λειτουργούν μάλλον διεκπεραιωτικά. επίσης είναι συνήθως απομακρυσμένοι από τα σύγχρονα ρεύματα στην εκπαίδευση και την εκπαιδευτική έρευνα 3. ποιο είναι όμως το κίνητρο για να γίνει κάποιος διευθυντής; ποια είναι τα περιθώρια που έχει να λειτουργήσει με έμπνευση, καινοτομικά, με πρωτοβουλίες; αν λοιπόν ψάχνετε για διεκπεραιωτές της γραφικής δουλειάς του σχολείου ίσως οι εκπαιδευτικοί λίγο πριν τη σύνταξη να είναι όντως μια καλή λύση. αν ψάχνετε όμως ανθρώπους να εμπνεύσουν, να φέρουν και να υποστηρίξουν νέες και καινοτόμες ιδέες, ψάξτε αλλού. 4.ως προς τους/τις συμβούλους: ποιος αξιολογεί τη δουλειά τους και πώς; καλά είναι τα χαρτιά που καταθέτουν αλλά το τι έκαναν στη διάρκεια της προηγούμενης θητείας τους αξιολογείται; μήπως θα έπρπεπε να μην είναι "μόνιμοι/ες" σε κάποιες θέσεις αλλά να "εμβαπτίζονται" στην τάξη κάθε κάποια χρόνια πριν ξανακαταθέσουν τα χαρτιά τους; 5. η συνέντευξη αν γίνεται αντικειμενικά είναι όντως ένας τρόπος να δεις πιο προσωπικά τον/την υποψήφιο για κάποια θέση αλλά ίσως θα μπορούσε να αντικατασταθεί με κάποιο κείμενο που θα ήταν υποχρεωμένοι/ες να καταθέτουν με τους στόχους, το όραμα και τα μέσα που προτίθενατι να χρησιμοποιήσουν για την υλοποίησή του. 6.επειδή η εκπαίδευση είναι μια συλλογική διαδικασία και η συλλογικότητα μια έννοια που πιστεύω ότι θα έπρπεπ να καλλιεργείται στα παιδιά μέσα στα σχολεία ίσως θα ήταν σκόπιμο να αξιολογείται και η κοινωνική δραστηριοποίηση των υποψηφίων. 7. τέλος, οι δημοσιεύσεις είναι ένα πολύ σημαντικό εργαλείο για αυτούς που κάνουν τις επιλογές γιατί εκεί βλέπεις αρθρωμένο το λόγο του/της υποψήφιου/ας και μπορείς να καταλάβεις πολλά για την επιστημονική συγκρότηση αλλά και τη γενικότερη θεώρησή του. αυτά και άλλα πολλά που είμαι πολύ ευτυχής που μπορούμε να τα επικοινωνήσουμε όχι μόνο με το υποργείο αλλά και μεταξύ μας. ευχαριστώ πολύ Σοφία Μ.