Άρθρο 09: Σχολικές μονάδες
ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 1-γ1
Απόφοιτοι των ΕΕΓ εγγράφονται:
• Απόφοιτος Δ΄ τάξης ΕΕΓ εγγράφεται στην Α΄ τάξη του ΕΕΛ ανεξαρτήτως της Ομάδας Προσανατολισμού, στην Α΄ τάξη του ΓΕΛ, καθώς και στην Α΄ τάξη ΣΕΚ και ΣΕΚ Ε.Α. ανεξαρτήτως της Ομάδας Προσανατολισμού.
Δηλαδή οι μαθητές τω ν ΕΕΓ αποκλείονται πλέον δεν μπορούν να φοιτήσουν σε γενικά ΕΠΑΛ;
Αρκετοί απόφοιτοι των ΕΕΓ εγγράφονται στη Β’ τάξη των ΕΠΑΛ. Κάποιοι μάλιστα συμμετέχουν στις πανελλήνιες εξετάσεις με επιτυχία. Για πολλούς απόφοιτους των ΕΕΓ έχει μεγάλη σημασία να συνεχίσουν τη φοίτησή τους σε ένα γενικό εκπαιδευτικό πλαίσιο για εκπαιδευτικούς, αλλά και κοινωνικούς λόγους. Πολλοί από τους μαθητές των ΕΕΓ είναι παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες χωρίς άλλα προβλήματα. Έχουν ανάγκη αφού καλύψουν τα κενά τους στο ΕΕΓ να επιστρέψουν στη γενική αγωγή. Με το να περιορίζονται οι επιλογές τους μόνο σε ΕΕΛ, ανακόπτεται κάθε δυνατότητά τους να ενταχθούν στο γενικό πλαίσιο, να συνεχίσουν τις σπουδές τους δίνοντας πανελλήνιες, να νιώσουν ισότιμοι με τους υπόλοιπους μαθητές.
Η συνέχιση της φοίτησής τους σε ΓΕΛ είναι ουτοπική, καθώς οι μαθητές αυτοί δεν παρακολουθούν όλα τα μαθήματα του γυμνασίου (πχ. αρχαία από πρωτότυπο, 2η ξένη γλώσσα), ούτε τα υπόλοιπα μαθήματα είναι στο ίδιο επίπεδο με αυτά του Γενικού Γυμνασίου, οπότε η επιλογή συνέχισης φοίτησης σε ΓΕΛ πρακτικά δεν υφίσταται.
Επιπλέον, τα ΕΕΛ δεν υφίστανται, παρά μόνο σε ελάχιστα μέρη (2). Με νόμους παλαιότερους έχουν ιδρυθεί, αλλά δε λειτουργούν. Ουσιαστικά οι απόφοιτοι των ΕΕΓ αποκλείονται από τη συνέχιση της εκπαίδευσής τους, όχι μόνο της γενικής-για όσους μπορούν και θέλουν-αλλά και της ειδικής.
Προτείνουμε:
Οι απόφοιτοι των ΕΕΓ να μπορούν να εγγράφονται ή σε ΕΕΛ, σε ΓΕΛ ή σε ΕΠΑ.Λ, , ώστε αυτοί που έχουν δυνατότητες να παρακολουθήσουν τη γενική τεχνική αγωγή να μην αποκλείονται από αυτήν.
Άρθρο 19: Σύσταση νέων κλάδων εκπαιδευτικών ΕΑΕ και ΕΕΠ
1. Στα άρθρα 12, 13 και 14 του ν. 1566/1985 στις κατηγορίες των εκπαιδευτικών της προσχολικής, πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευση όπως αυτές μετονομάστηκαν με το ν 1586/1986 (ΦΕΚ167), προστίθενται οι παρακάτω κλάδοι εκπαιδευτικών ΕΑΕ :
ε) Κλάδος ΠΕ11.01. (Καθηγητών Φυσικής Αγωγής με ειδικότητα στην ΕΑΕ),
ζ) Κλάδοι ΠΕ (Καθηγητών Δευτεροβάθμιας ΕΑΕ) όλων των ειδικοτήτων, με τον
ισχύοντα κωδικό τους και προέκταση « .50».
Οι καθηγητές ΔΕ που έχουν διοριστεί ως καθηγητές γενικής αγωγής έχουν τα τυπικά προσόντα να διδάσκουν σε γενικά σχολεία. Για να διδάσκουν σε ΣΜΕΑΕ έχουν κάποια επιπλέον προσόντα. Γι’ αυτό το λόγο πρέπει και δικαιούνται να μπορούν να διδάσκουν είτε στη γενική είτε στην ειδική αγωγή. Αν πάρουν τον κωδικό .50 πώς θα διασφαλιστεί ότι εξακολουθούν να μπορούν να διδάσκουν και στη γενική εκπαίδευση και ότι δε θα αποκλειστούν από αυτήν;
Φοίβη Λιακοπούλου
Φιλόλογος ΕΑ-ΤΕΕ Ειδικής Αγωγής Κορωπίου
Άρθρο 09: Σχολικές μονάδες ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 1-γ1 Απόφοιτοι των ΕΕΓ εγγράφονται: • Απόφοιτος Δ΄ τάξης ΕΕΓ εγγράφεται στην Α΄ τάξη του ΕΕΛ ανεξαρτήτως της Ομάδας Προσανατολισμού, στην Α΄ τάξη του ΓΕΛ, καθώς και στην Α΄ τάξη ΣΕΚ και ΣΕΚ Ε.Α. ανεξαρτήτως της Ομάδας Προσανατολισμού. Δηλαδή οι μαθητές τω ν ΕΕΓ αποκλείονται πλέον δεν μπορούν να φοιτήσουν σε γενικά ΕΠΑΛ; Αρκετοί απόφοιτοι των ΕΕΓ εγγράφονται στη Β’ τάξη των ΕΠΑΛ. Κάποιοι μάλιστα συμμετέχουν στις πανελλήνιες εξετάσεις με επιτυχία. Για πολλούς απόφοιτους των ΕΕΓ έχει μεγάλη σημασία να συνεχίσουν τη φοίτησή τους σε ένα γενικό εκπαιδευτικό πλαίσιο για εκπαιδευτικούς, αλλά και κοινωνικούς λόγους. Πολλοί από τους μαθητές των ΕΕΓ είναι παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες χωρίς άλλα προβλήματα. Έχουν ανάγκη αφού καλύψουν τα κενά τους στο ΕΕΓ να επιστρέψουν στη γενική αγωγή. Με το να περιορίζονται οι επιλογές τους μόνο σε ΕΕΛ, ανακόπτεται κάθε δυνατότητά τους να ενταχθούν στο γενικό πλαίσιο, να συνεχίσουν τις σπουδές τους δίνοντας πανελλήνιες, να νιώσουν ισότιμοι με τους υπόλοιπους μαθητές. Η συνέχιση της φοίτησής τους σε ΓΕΛ είναι ουτοπική, καθώς οι μαθητές αυτοί δεν παρακολουθούν όλα τα μαθήματα του γυμνασίου (πχ. αρχαία από πρωτότυπο, 2η ξένη γλώσσα), ούτε τα υπόλοιπα μαθήματα είναι στο ίδιο επίπεδο με αυτά του Γενικού Γυμνασίου, οπότε η επιλογή συνέχισης φοίτησης σε ΓΕΛ πρακτικά δεν υφίσταται. Επιπλέον, τα ΕΕΛ δεν υφίστανται, παρά μόνο σε ελάχιστα μέρη (2). Με νόμους παλαιότερους έχουν ιδρυθεί, αλλά δε λειτουργούν. Ουσιαστικά οι απόφοιτοι των ΕΕΓ αποκλείονται από τη συνέχιση της εκπαίδευσής τους, όχι μόνο της γενικής-για όσους μπορούν και θέλουν-αλλά και της ειδικής. Προτείνουμε: Οι απόφοιτοι των ΕΕΓ να μπορούν να εγγράφονται ή σε ΕΕΛ, σε ΓΕΛ ή σε ΕΠΑ.Λ, , ώστε αυτοί που έχουν δυνατότητες να παρακολουθήσουν τη γενική τεχνική αγωγή να μην αποκλείονται από αυτήν. Άρθρο 19: Σύσταση νέων κλάδων εκπαιδευτικών ΕΑΕ και ΕΕΠ 1. Στα άρθρα 12, 13 και 14 του ν. 1566/1985 στις κατηγορίες των εκπαιδευτικών της προσχολικής, πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευση όπως αυτές μετονομάστηκαν με το ν 1586/1986 (ΦΕΚ167), προστίθενται οι παρακάτω κλάδοι εκπαιδευτικών ΕΑΕ : ε) Κλάδος ΠΕ11.01. (Καθηγητών Φυσικής Αγωγής με ειδικότητα στην ΕΑΕ), ζ) Κλάδοι ΠΕ (Καθηγητών Δευτεροβάθμιας ΕΑΕ) όλων των ειδικοτήτων, με τον ισχύοντα κωδικό τους και προέκταση « .50». Οι καθηγητές ΔΕ που έχουν διοριστεί ως καθηγητές γενικής αγωγής έχουν τα τυπικά προσόντα να διδάσκουν σε γενικά σχολεία. Για να διδάσκουν σε ΣΜΕΑΕ έχουν κάποια επιπλέον προσόντα. Γι’ αυτό το λόγο πρέπει και δικαιούνται να μπορούν να διδάσκουν είτε στη γενική είτε στην ειδική αγωγή. Αν πάρουν τον κωδικό .50 πώς θα διασφαλιστεί ότι εξακολουθούν να μπορούν να διδάσκουν και στη γενική εκπαίδευση και ότι δε θα αποκλειστούν από αυτήν; Φοίβη Λιακοπούλου Φιλόλογος ΕΑ-ΤΕΕ Ειδικής Αγωγής Κορωπίου